863975_zele-prednja

Naziv albuma: Internal Waves of Love

Datum izdanja: 9. prosinac 2016.

Producent: Sead Zele Lipovača

Žanr: Instrumental rock, hard rock

Trajanje: 00:39:11

Drugi studijski solo album osnivača i gitariste grupe Divlje Jagode, naziva Internal Waves of Love, izašao je početkom prosinca 2016. godine. Dugoočekivani studijski solo album izašao je 24 godine nakon prvog studijskog solo albuma Magic Love kojeg je Zele snimio na engleskom jeziku, dok na ovom ima i pjesama na hrvatskom jeziku. Na Internal Waves of Love Zele sakupio je vrhunsku glazbenu ekipu, od britanskog pjevača Tonyja Martina, koji je deset godina bio vokal legendarne grupe Black Sabbath, talentirane mlade pjevače Sonye, koja je otpjevala dvije pjesme na albumu, pa do vrhunskog miksa i masteringa albuma koji je napravio gitarist grupe King Diamond i glazbeni producent Andy LaRocque u svom studiju Sonic Train.

Album otvara ”nabrijani” instrumental pod nazivom Tsunami. Već u startu se prepoznaje prepoznatljivi zvuk Zeletove gitare, dok su određeni dijelovi pjesme upotpunjeni s gudačkim dionicama koji su napravili čak i malu filmsku atmosferu. Odmah poslije laganim tempom kreće singl koji je najavio solo album, Internal Waves of Love. Za istu je snimljen i videospot, čiji je autor poznati video redatelj i producent Dean Karr, osoba koja je snimila veliki broj videospotova bendovima kao Iron Maiden, AC/DC, Ozzy Osbourneu, itd. Instrumental je laganog tempa, te vjerujem da bi pjesma još bolje zvučala da ima i svoju vokalnu verziju, jer atmosferom vuče na starije balade Divljih Jagoda.

Missing You, prva je pjesma na albumu koja je snimljena na engleskom jeziku, a za odličan vokal zaslužan je Tony Martin. Instrumentalna podloga zapravo je pjesma Kada te Netko Spomene s albuma Biodinamička Ljubav Divljih Jagoda iz 2013. godine. Vokal na Kada te Netko Spomene snimio je pjevač Divljih Jagoda Livio Berak, čija je boja glasa vrlo slična Martinovoj. Možda baš zato je Zele odabrao Tonyja za englesku verziju ove pjesme. Iduća pjesma s albuma instrumental je mirnijeg tempa, a naziva Aksam in Instanbul. Sličnog tempa i atmosfere je i idući instrumental na albumu, Sultan of Brunei. Great Wall of China  zanimljiv je instrumental jer se Zele poigravao s raznim pozadinskim instrumentima, od klasičnog klavira, elektronike, ali i malih govornih dijelova na kineskom jeziku. Come With the Rainbow, na kojoj gostuje mlada pjevačica Sonya, klasična je rock balada na engleskom jeziku koja se gradi kako pjesma traje. Isto tako, glas mlade Sonye podsjetio me na glas pjevačice Anneke van Giersbergen iz nizozemske progresivno-alternativne rock grupe The Gathering.

divlje_jagode_zele_lipovacaMožda i najdraži instrumental na albumu, uz singl Internal Waves of Love, upravo je Alexander the Great, orijentalne atmosfere i nepravilnih ritmova, te gitarističkih solo dijelova po kojima je Zele prepoznatljiv. Instrumental Millenium Refugees, bio bi dobra pozadina za neki akcijski film u nekoj dramatičnoj potjeri gradom ili sl., ali zapravo je jedna od najslabijih instrumentala na albumu. Službeni dio albuma zatvara instrumental Richard Branson’s Smile. Jedanaesta, bonus pjesma koja zatvara album, Reci da Znam, hrvatska je verzija pjesme Come With the Rainbow, s istoimenog albuma.

Ovim solo albumom, Zele Lipovača samo je više potvrdio svoj status kao jedan od najboljih glazbenika na području bivših država SFRJ. Od kraja sedamdesetih, gdje je sve počelo s Divljim Jagodama, koje su jedan od najboljih ex-yu bendova ikad, do ovog zadnjeg studijskog solo uratka, Zele je zacementirao status kao vrhunski umjetnik, gitarist, skladatelj i producent.

1. Tsunami
  2. Interval Waves of Love
  3. Missing You feat. Tony Martin