Naziv albuma: Hello

Datum izdanja: 4. srpanj 2018.

Producenti: Marko Levanić, Luka Belani

Žanr: Pop, alternative pop, alternative rock

Trajanje: 34:34

Broj pjesama: 7

Zagrebačka grupa The Basewalks oformila se 2015. godine pod kreativnom palicom Marka Levanića i Luke Belanija te iste godine izbacila EP ”Balconism”. Tu su već jasno pokazali kojim će se glazbenim smjerom (indie rock) kretati njihove pjesme i albumi. Sve je to zaokruženo dolaskom Ivane Starčević, koja preuzima ulogu vokala. Godinu po godinu laganog snimanja, 2018. godine dolazi album prvijenac – ”Hello”, na kojem im se pridružuju izvrsni bubnjari Silvio Bočić i Janko Novoselić.

Album otvara ”Antifragile”. Lagani klavirski uvod otvara glazbenu priču ovog albuma, dok odmah poslije upada ostatak benda te vas u laganom ritmu baca u poseban trip. Ivanin vokal, u kombinaciji s Lukinim vokalom, u refrenu jednostavno povlači u trans. Već na početku refrena se osjeti savršen vokalni balans. Iduća, ”Cave”, podiže tempo sa svojim brzim ritmom u kojoj pjesmu vodi bas gitara, dok se električne gitare igraju s riffovima i tonovima koji su obojani raznim efektima. ”A64” sa synthovskim uvodom malo vraća u prošlost 80’ih, dok tijekom pjesme distorzirani riffovi dodatno pojačavaju cijelu atmosferu. Isto tako, opet se može čuti savršen balans muško – ženskog vokala. Na sredini albuma – ”Cynical Sandy”. Grungeovskim uvodom, laganim tempom, jednostavno vraća u devedesete. Napomenuo bih također da su engleski stihovi izvedeni pametno, koncizno i precizno.

Na drugoj polovici albuma, nalazi se ”Dark Blue”. Klavirski uvod, usporen ritam bubnja, Ivanin vokal koji vodi pjesmu, zatim solo na gitari pred kraj, čine ovu pjesmu jednom od najboljih na albumu. ”TBA”, pjesma je na kojoj Lukin vokal zvuči poput vokala Damona Albarna, no pravi dragulj dolazi na kraju. ”Petula Sky”, ujedno i najduža pjesma na albumu, na idealan način kroz adagio zaokružuju album. Caveovskog ambijenta i malo mračne atmosfere, kao i ostatak albuma, prebacuje u poseban oblik transa. Ujedno, i osobno, najdraža stvar s albuma.

Sve u svemu, jedan od najboljih domaćih albuma ove godine. Na prvi pogled se sedam pjesama čini jako malo, no od prvog do posljednjeg tona svake pjesme, jednostavno se vidi ogromna glazbena kreativnost ovog benda. Naravno, osjete se tu i mogući glazbeni uzori, no sve je to zapravo upakirano u jedan primjer idealnog indie rock albuma s ambijentalnim primjesama. Ono što je Mayalesov album ”Simbol za Sunce” bio 2017. godine, ”Hello” može biti 2018. godine. Svakako preporuka za slušanje, pogotovo u noćnim satima.

1. Antifragile
  2. Cave
  3. A64