Datum izdanja: 4. listopad 2019.

Producent: Predrag Ćosić

Žanr: Alternative, Rock, Jazz

Trajanje:

Broj pjesama: 8

Zagrebačka eksperimentalna četvorka imena Chui, već je godinama na domaćoj sceni, i prepoznati su kao jedni od bendova o kojima se itekako piše (i priča).

Treći studijski album – ”Third Sun From the Stone” izašao je prije četiri godine, što je vremenski duža pauza između najnovijeg izdanja. No, prije dvije godine, izlazi ”Chui ovu glazbu”. Album snimljen u suradnji s Jazz orkestrom HRT-a, pomaknuo je i odredio neke nove glazbene granice benda, dajući im još veću širinu zvuka. Što se tiče ovog albuma, Toni Starešinić, Vojkan Jocić, Konrad Lovrenčić i Ivan Levačić snimili su jedan od najboljih domaćih izdanja 2019. godine. Ovoga puta, s njima se selimo u neke druge sfere, točnije galaksije. Sam album, svojom glazbom putuje svemirom, a oda je to znanstvenoj fantastici, s referencama na najpoznatija imena tog žanra – Star Trek, Star Wars, Moebius, Ethernaut,…rijetko koji se domaći bend usudi uputiti na svemirsko putovanje, a ovoga puta to imamo s ekipom iz Chuia.

Već od prve pjesme s albuma – ”Eternautova Tema”, na kojoj sudjeluje i Ink Experiment duo, dvanaest i pol je minutna skladba kroz koju je svaki član benda dobio svoj dio kolača i pokazao što zna. U prvim sekundama, bubnjevi odmah udaraju u glavu i glazbeno putovanje može početi. Kroz sredinu pjesme se poigrava s tempom, ima i laganih klavirskih dionica, ali se pred sam kraj opet sve vraća na staro. Na idućoj, ”Sila mi je”, imamo pet minuta čiste energije. Moglo bi se reći da je ovo kombinacija jazza i punka. Na redu je i ”Azarchov Let (Uključuje Dolazak Na Edenu)”. Savršeni prelazak iz prethodne pjesme, donosi dva dijela spojena u jedno (”a strana – ”Arzach” i b strana – ”Edena”), a tijekom slušanja, stvarno se dobije taj SF vajb. ”Malj” odiše progresivnim rockom, i pravo je osvježenje za slušati nakon svemirske psihodelije.

Na ”Hermetičkoj garaži” imaju doslovno skakanja iz raznih SF sfera moderne popularne kulture, pa u nekim se momentima osjeti i onaj stari Starcraft vajb iz 1997. Na njoj gostuje Z.Maj iliti jazz gitarist Zoran Majstorović. Na samom kraju ovog, može se reći službenog dijela, imamo naslovnu stvar – ”Iz kapetanovog dnevnika”. Dramatična, moćna i ambijentalna, na njoj gostuje i Tonijev drugi bend – Mangroove. Supruga Želja Veverec naratira kroz cijelu pjesmu, točnije čita zanimljivo poglavlje iz kapetanovog dnevnika, a tu su i klavijaturist Leo Beslać i bubnjar Silvio Bočić.

Posljednje dvije pjesme s albuma su kolaboracije s Borisom Štokom i Josipom Lisac. Prvi od ta dva, može se otvoreno reći, bisera, otvara Boris Štok u pjesmi ”Putujem”. Perfektna produkcija i aranžmani, dovedu pri slušanju Davida Bowieja, pa sama pjesma zvuči kao pjesma koja se trebala naći na njegovom posljednjem Blackstaru. Za sam kraj – Josipa Lisac, u pjesmi ”Tebi Putujem”. Novi je to remix koji je napravio Andrea Ljekaj.

Novi Chui pomjera granice samom sebi, a ona i domaćoj sceni. Zašto? Jer prvo donosi veliki iskorak od ranijih materijala, a drugo – donosi novi album, koji bi se svojom jedinstvenošću svakako trebao naći pri vrhu domaćih albuma ove godine. S malo više rock elemenata, s boljim omjerima igranja sa zvukovima i jazz improvizacijom, ovaj bi se album mogao svidjeti i onoj široj publici. Ako se usude ući u svemirski brod Chui i poslušati nešto iz ”Kapetanovog dnevnika”.

1. Eternautova Tema (feat. Ink Experiment duo)
  2. Sila mi je
  3. Arzachov Let (Uključuje Dolazak na Edenu)