Naziv albuma: Brutalist

Datum izdanja: 12. studeni 2019.

Producent: Darko Terlević

Žanr: synth pop, alternative, electronic

Trajanje: 46:15

Stanislav Grdaković i Darko Terlević bili su dio benda Morso, no 2016. godine odlaze u Australiju i tamo napokon dobivaju inspiraciju i konačno im se definira autorski i izvođački stil.

Upravo tim činom nastaje duo The Siids, koji nakon nekoliko godina rada, iz svoje nam glazbene tvornice donosi njihov prvi glazbeni uradak, album – Brutalist. Unazad nekoliko godina, synth pop kao glazbeni žanr dosta je već iscrpljen kao žanr kojeg gotovo većina bendova uzima za inspiraciju snimanja svojih glazbenih uradaka, pa ni grupa The Siids nije mogla promaći tom ludilu. No, iskustvo ovog glazbenog dvojca upakiralo je 11 pjesama koje mogu parirati na svjetskim glazbenim alternativnim ljestvicama, upravo zbog odlične kombinacije electro i rock zvuka, koji osvaja ljubitelje i jednog i drugog žanra.

Naravno, kroz prvih nekoliko slušanja može se osjetiti vibra samih pjesama, čiji se izvori temelje najviše na grupi Depeche Mode, ali i bendovima kao Ultravox i Editors, no ovih 45+ minuta glazbe vrlo moderne i kvalitetne produkcije stavlja album Brutalist među najbolja izdanja 2019. godine, ali i velika radiofoničnost velike većine pjesama s albuma što otvara The Siids – ima mogućnost širenja prema novoj publici.

Uvodni instrumental ”Heavy Weather” vrlo ambijentalno i na pomalo trippy način uvodi u prvu pjesmu albuma – ”Lovers”. Da netko koji ne pozna ovaj bend čuje ovu stvar, a da ne zna tko izvodi, pretpostavit će da je to Depeche Mode. No, već nakon nekoliko slušanja, ta povezanost pomalo slabi i dobijemo ono što The Siids je htio – idealna synth rock pop pjesma za čaganje po klubovima i inim partijima. Na redu je i jedna od najboljih pjesama s albuma, ”Feeling”. Odlično aranžirani synthovi i space vibra koju pjesma ima, činiju jednom od najboljih s albuma. Slična je stvar i s idućom – ”Beats Running Down”.

Na sredini albuma polako imamo usporavanje tempa s ”Moments of Laughing”, dok je ”Break the Silence” najbolja spora stvar s albuma. Ovu polaganu space trippy ambijentalnu glazbenu trilogiju završava ”Giving Myself to You”. Ona rock + elektronika kombinacija upravo se u svojem pravom obliku pojavila s pjesmom ”Wake”, a sličnu vibru ima i iduća – ”Meaningless Weightless”. Pred sam kraj albuma imamo ”Freedom”, osmominutno glazbeno putovanje ispunjeno odličnim melodijama te izmjenama vokalne naracije i pjevnih dionica. Na samom kraju ”Out of Tune” savršeno zaokružuje cijeli ovaj album.

Uvjeren sam kako će se Brutalist naći na top ljestvicama najboljih domaćih albuma 2019. godine, jer ovako dobru kombinaciju rock zvuka s raznim žanrovima elektronike rijetko tko može nazvati lošim te da će se pjesme poput Lovers i Feeling vrtjeti po raznim radio postajam i partijima diljem Hrvatske (i šire). Iznimno moderan album koji svojom glazbom parira albumima sa svjetske scene svakako vrijedi poslušati.

1. Heavy Weather
  2. Lovers
  3. Feeling