Datum izdanja: 7. studenog 2019.

Producent: Zvonimir Dusper

Žanr: Rock, pop, ”Sacher-pop”, etno

Trajanje: 50:45

Broj pjesama: 14

Legendarni glazbenik Novog vala se vratio – Srđan Sacher, osnivač bendova Haustor i Vještice, ima novi bend i novi album te zvuči opako dobro.

Svoj solo put, započeo je sada već davne 1991. s albumom ”Bez tišine”, koji je nažalost prošao ispod radara, i nije imao skoro pa nikakav odjek kod publike. Na redu je bio album Vještica iz 1996. godine, imena ”Kradljivci srca”, ali je Sacher na tom albumu imao manji autorski intenzitet, gdje su pola pjesama s albuma zapravo bile obrade narodnih pjesama, zatim obrade Sacherovih autorskih, a ostale jednostavno opet nisu dobro prošle. No, poput samog imena albuma ”Biser, ambra, jantar”, točnije drago kamenje iz imena albuma, s onog lošeg na početku se pretvara u nešto dobro. Tako je i ovaj album zapravo jedan novi i uspješan početak Sacherovog glazbenog puta., točnije, tamo gdje je album ”Bez tišine” stao.

Glazbu i tekstove na albumu potpisuje Srđan Sacher, a za aranžmane, osim njega, uključio se i ostatak benda SACHER, kojeg uz Srđana na basu čine: Filip Riđički (vokal, udaraljke), Ivan Beuc (gitare, sitar), Miljan Bakić (gitare, prateći vokal), Dragan Brkljačić Faca (bubnjevi, udaraljke) te sam producent albuma – Zvonimir Dusper – Dus, koji se uz klavijature okušao i na rijetkom instrumentu Hohnerovom Pianetu.

Već pri samom prvom slušanju singla ”Mene nisi nikad volila”, Sacher pogađa u sridu, ali i ostale pjesme s albuma su zanimljive, vrlo poetične i originalne. Naravno, Sacher ignorira sve moderne glazbene trendove, i radi pjesme na svoj način, stvarajući takozvani ”Sacher-pop”. Na prvi pogled veliki broj pjesama na albumu, zapravo je varka jer su pjesme vremenski kraće, a u to malo vrijeme je uspio reći i odsvirati sve što je htio. Čak i one koje tekstualno vuku na ljubavne probleme, njihova glazba te jednostavno oraspoloži i baca osmijeh na lice. Naravno, osim neizostavne ljubavne tematike, ima tu i životnih tema kao što su prolaznost, ironija, ali i malo otkrivanje iz osobnog života.

Na samom početku, kako sam i rekao – ”Mene nisi nikad volila”. Pjesma odmah sjeda na prvu, ali nažalost, prekratko traje. No, to je samo izlika da ju vrtiš iznova i iznova. Tekstualno gledano, ljubavne je tematike o odrastanju jednog mladića i otkrivanja novih životnih stajališta. Na redu je etno pjesma plesnog karaktera – ”Vidaj rane curica”. Zanimljiva je kombinacija  u pjesmi s tradicionalnim i modernim izričajem, pa se stvarno dobije dojam da je ovo nešto sasvim novo. Na redu je klavirski nošena ”Mornar”. Svojom glazbom odiše prošlošću, ali opet kao i ova prije zvuči sasvim novo. Atmosferična ljubavna ”Kad si bila gizdava” ima novu ”fićukalicu” u svom uvodu, a savršeno je uklopila veliki broj perkusija. S porukom ‘ljubav Nema repete”, vjerojatno jedna od najboljih pjesama na albumu, naizgled ne baš toliko optistična poruka je pretvorena u optimizam i humor, na koju se nadovezala prigodna glazba. Na redu je i naslovna ‘Biser, ambra, jantar’‘ sa svojim psihodeličnim uvodom koji na prvo slušanje zvuči kao buka, ali je zapravo sve posloženo kako treba. Na redu je jedna laganija, basom nošena, ”Za bolje ne znam”, pomalo mračne atmosfere.

Na drugom dijelu albuma imamo i ‘‘Nikad ne lažem”, i kako Riđički pjeva ‘‘…ali glumim”. Vesela pjesma koju ne možeš ne zavrtiti na repeat nekoliko puta. Na ”Tako mlada već Slovenka’‘ imamo zanimljivu kombinaciju muškog i ženskog vokala. Na redu je i jedna od najboljih, ako ne i najbolja ljubavna pjesma s albuma – ”Ti si moja zastava’‘, a poslije nje odmah molska ”Vrijeme stalo”, jedna od onih kao s početka albuma – u samo dvije i pol minute je sve rečeno. Pred kraj albuma, dolazimo i do “Nejdi’‘, s odličnim uvodom koji je vjerojatno snimljen na glavnom kolodvoru, a tematski se savršeno slaže s tekstom. Jednostavno nemoj ići nikud, tu si kao kod svoje kuće. S vječnom i optimističnom porukom u pjesmi ”Samo ljubav’‘ došli smo polako i do samoga kraja, koju savršeno zaokružuje ”Kad na nebu vidiš dugu’‘.

Sami album, točnije pjesme, ne treba previše analizirati, nego se treba prepustiti slušanju. Upravo je svaka pjesma s ovog albuma, kao sami naslov – drago kamenje, i to od prve pa sve do zadnje pjesme. Sacher se dugo ”skrivao” i radio na pjesmama koje zapravo čine nešto što je vrlo moguće jedan od albuma 2019. godine na našoj domaćoj sceni. Neki glazbenici, koji inače budu poznati po nečem što ih je proslavilo, pa nakon duge diskografsko-autorske pauze naprave loše pjesme ili albume, Srđan Sacher jednostavno je rekao ne tome. ”Biser, ambra, jantar” jedan je od pretendenata za album godine – svjež, pozitivan, instrumentalno bogat, raznovrstan, zadire u mnoge sfere i suviše lako baca osmijeh na lice.

1. Mene nisi nikad volila
  2. Vidaj rane curica
  3. Mornar