Naziv albuma: Dangerous Waters

Izdavač: Croatia Records

Datum izdanja: 11. listopada 2019.

Žanr: Blues, gospel, folk

Trajanje: 56:41

I, konačno! Više ne moram u naslovu u zagradi pisati ‘EP’ kod preslušavanja materijala zabočkog kantautora Nikole Vranića aka J.R. Augusta – pod okriljem Croatia Records, ovaj iznimno zanimljiv glazbenik objavio je svoje prvo ‘dugosvirajuće’ izdanje pod nazivom “Dangerous Waters”.

Potrebno je bilo čak 5 EP izdanja (Change Of Seasons, Tea Party With Mr. Death, 33, Tales From The Forest te Black Waters), Indiegogo kampanja te mnoštvo koncerata diljem regije da se konačno iskristalizira “debitantsko” izdanje, koje je bilo najavljivano preko dvije godine – Dangerous Waters. Istoimena naslovna pjesma dobro je poznata fanovima i posjetiteljima njegovih koncerata, kao i većina pjesama albuma, budući da se sastoji od čak šest već objavljenih i četiri relativno nove pjesme. (kroz recenziju ću, budući da sam u prošlim recenzijama prokomentirao neke pjesme, dati presjek isključivo novih pjesama)

J.R. August glazbenik je koji je svakim svojim izdanjem uspio iznenaditi stilom, aranžmanima, tematikama i motivima – svaki EP zasebna je konceptualna priča koja krije mnoštvo spretnih, kvalitetnih i interesantnih bravura. I dok mi je žao da se nijedna pjesma nije na ovom izdanju našla s meni osobno najdražeg EP-ja “Tea Party With Mr. Death”, istovremeno shvaćam kako je za premijerno dugosvirajuće izdanje bilo potrebno priču iole konceptualizirati kako bi se jedinstvenost sadržaja što uokvirenije mogla prikazati. Pritom ne mislim ni na koji način da je album hermetičan ili uskogrudan, nego baš suprotno – Augustova pjesmarica iznimno je šarolika i otvorena, konstantno dozvoljava uplive novih glazbenih motiva i inovacija, tako da sam uvjeren da će neko buduće izdanje biti uvelike različito i drugačije od “Dangerous Waters”. S obzirom da nema pjesama sa spomenutog EP-ja, a da su u potpunosti uključene sve pjesme s “33” i “Black Waters”, za očekivati je da će na albumu u aranžerskom kontekstu izostati jazzy-blues-cabaret varijanta, no da ćemo ovdje dobiti gospelovski blues s crkvenim i religijskim motivima, nešto manje storytellinga i izmišljenih likova u stihovima, a više emocionalnih, individualnih i melankoličnih slika.

Tako odmah kreće s pjesmom “Fisherking (The Meeting)“, gdje osluškujemo zvukove prirode (kojoj je J.R. August u stvaralačkom smislu uvijek bio pokoran), klavirski monolog te miran upliv u “opasne vode” koje slijede. Naslovna “Dangerous Waters“, iznimno zanimljiva, dinamična i pametna skladba koju sam nakon nekoliko puta slušanja uživo te čekao njeno studijsko izdanje, napokon je ovdje. Iako moram priznati da još jači efekt ostavlja in vivo, aranžerski je riječ o možda i najjačoj skladbi ovog kantautora. Slijedi “The Brown Trout And The Nightingale“, devetominutna oda pastrvi i slavuju te prirodi općenito, te sama tematika pjesme izgleda kao pejsaž autorovog boravka u prirodi, s odličnim uplivima saksofona i naizgled jednoličnom melodijom, no s neprestanim izmjenama dinamičnosti instrumenata i igranjem saksofona i klavira, koji kao i pastrva i slavuj budu “two parts of the whole..“. Fantastična “Crucify Me” nas uvodi u lepršavu “Let’s Get Together“, pjesma je to koja možda jedina odskače nabojem, naizglednom pozitivom i energijom od ostatka albuma, no predstavlja okrenutost ka optimističnom doživljaju života i svijeta oko sebe, pretvaranje negativnosti i svih loših događanja u nešto pozitivno i životno romantično, gdje bi se carpe diem izreka najbolje mogla iskoristiti, a koju smo već mogli čuti u naslovnoj pjesmi. Slijede nam već objavljene numere, od kojih bih posebno kao najdraže izdvojio “MindHeart” te “Hold Your Horses”.

Pravo je vrijeme da se upoznate s glazbom J.R. Augusta, nećete niti u jednom trenutku požaliti – trenutno na domaćoj sceni ne postoji ovako mlad, a tako konceptualan i transžanrovski umjetnik, koji istovremeno eksperimentira i koristi provjerene metode, i koji pretače emociju u skladnu i inteligentnu zvučnu sliku. J.R. August je, bez ikakvog pretjerivanja, glazbenik kakvog možda i ne zaslužujemo. Možda sam s godinama postao subjektivniji prema stvaralaštvu ovog glazbenika, no nema smisla da se lažemo – “Dangerous Waters” je toliko očekivan album, ne u smislu neinventivnosti, nego u smislu kvalitete. Ostaje vidjeti hoće li se šira publika primiti na ove nimalo plitke tonove, ideje i melodije, a na nama koji dajemo priliku nečem drugačijem – uživajmo u ovom zatvaranju sadašnjeg i otvaranju novog poglavlja bogate Augustove pjesmarice.

98%
98%
  • 9.8