Izdavač: Moonlee Records & VOX Project

Datum izdanja: 9. svibanj 2019.

Producent: Seine

Žanr: Alternative, eletronic, folk, experimental hip-hop, indie

Trajanje: 35:25

Broj pjesama: 7

Novi album Seina donosi mnoge promjene. Nakon što su se formirali kao trio, ovo studijsko izdanje dolazi s jednim članom manje – Ivan Ščapec i Dimitrij Petrović udružuju snage i donose slušateljima malo drugačiji zvuk.

Iako na prvi pogled, količina pjesama na albumu (samo sedam) se čini kao nešto malo, no kada se pogleda minutaža pjesama, ipak se može zaključiti da u ovih 35 minuta album ipak donosi nešto novo i zanimljivo. Već na samom početku, pa kroz prvi dio albuma, Seine se vraćaju svom prvom albumu, i tako se dobija nasljednik koji opet donosi njihov eksperimentalan zvuk – alternativni rock i folk. U drugom dijelu albuma, točnije, zadnje dvije pjesme, koje praktički vremenski traju kao pola albuma (16 minuta), donosi Ivanovo i Dimitrijevo igranje sa zvukom.

Već pri samoj uvodnoj pjesmi, ”Nebo”, kako sam bio i naveo gore, nakon par slušanja, može se osjetiti dašak i atmosfera prvog albuma. Zanimljivih i karakterističnih vokala te pomalo i mračne atmosfere otvara album ”direkt u glavu”. U nastavku, dolazimo do ”Novče”. U njoj se pojavljuju neki noviteti u bendu, a to su npr. klavijature. Na ”Pitaju” počinje se kristalizirati tematika oko koje se vrti cijeli album, a to je – novac, ili točnije pare kako se može čuti u samim pjesmama. Već s idućom, ”Paresu”, može se osjetiti sve jači element elektronike, koji tijekom samog slušanja ipak služe da daju slušatelju pomalo mračnu atmosferu, koja se savršeno uklopila s agresivno distorziranim gitarskim riffovima.

U drugoj polovici albuma dolazimo do ”Treba”. Provučena kroz folk, sa zvukom akustične gitare, koji je najčešće ljubavne tematike, ovoga puta bavi se tematikom novca. Tek u drugoj polovici pjesme ulazi i ostatak benda, pa pjesma dobije jedan novi nivo. No, tu polako dolazimo do kraja albuma, točnije pjesama ”Borovnica” i zadnje ”El Zlo”, koje traju preko 16 minuta. Na Borovnici se miješa tradicionalni zvuk Seina, nabrijane i distorzirane gitare uz mješavinu elektronike i zanimljivih ritmova, dok finalna, ”El Zlo”, prožeta čistom elektronikom, mračne atmosfere i dubokom teksta, zaokružuje cijeli album i stavlja točku na i.

Kada se pogleda na kraju, ovo novo izdanje svakako nije one ”komercijalnije naravi”, nego više za one koji će odvojiti svoje vrijeme i preslušati album i po nekoliko puta, od prve do zadnje sekunde. Središnja, zapravo, jedina tekstualna tematika albuma jest novac. No, iako već nepresušna tematika glazbe unazad koliko već godina, s ovim albumom donosi jedan drugačiji, pomalo mračniji pogled na  ovo ”nužno zlo” svakoga čovjeka. Ovo je svakako jedan od glazbenih puteva u kojem su se Seine pronašli, pogotovo što se tiče ubacivanja elektronike, pa vjerujem da će i kasnija studijska izdanja imati dio toga, ako ne i neke sasvim nove stvari.

1. Nebo
  2. Novče
  3. Pitaju