Datum izdanja: 16. svibnja 2019.

Producent: Pocket Palma

Žanr: Synthwave pop, dream pop

Trajanje: 25:55

Broj pjesama: 7

Na domaćem glazbenom nebu pojavio se novi sanjivi retro synth projekt pod nazivom Pocket Palma.

Svoju premijeru imali su na Zagreb Beer Festu, a prije preslušavanja materijala doznao sam da je unutar projekta riječ o Anji Papi i Luki Vidoviću, dvoje mladih glazbenika koji su stajali iza vrlo hvaljenog i kvalitetnog projekta “Side Project”, čiji sam album “Lonely Boys” zasluženo nahvalio koncem 2017. godine.

Mijenjajući koncept svoga rada, preobratili su se sa electro i new wave elemenata osamdesetih na onaj nježniji, sanjiviji i “popičniji” segment tog istog desetljeća (u zadnje nas vrijeme poneki novi domaći izvođači baš vole vraćati u taj period, čitaj Svemirko, a i Nipplepeople u ponekim stvarima). Pocket Palma tako predstavlja album prvijenac od 7 pjesama pod nazivom “Godišnji“, izrazito opušten album koji vam jednako može poslužiti za udubljivanje u samu srž materijala, od strane mjuze, tekstova i aranžmana, kao i fina pozadinska glazba kod kuće, na putu…”Godišnji” je vjerojatno zamišljen kao “odmor i odmak” od trenutne stvarnosti, savršeno objavljen pred stvarni period godišnjih odmora, koji bi u ovom slučaju simbolizirali odmor od općenito svega – buke, dinamike, stresa. Tako zvuči i ovo dvoje pocketpalmaša, uz additional gitaristu Tonija Tkaleca na naslovnoj pjesmi.

Gledano sa strane tekstova, jedna od važnijih promjena svakako je prebačaj s engleskog na materinji jezik, što projektu dodatno daje na ozbiljnosti i motiviranosti da se na neki način lakše dopre do lokalne inače vrlo zahtjevne publike. Zahtjevne za nešto novo i za neko novo ime. Tematski, svašta se tu može čuti u ovih pola sata materijala: poetični stihovi s vrlo zanimljivim i ne tako sterilnim rimama govore o nostalgiji, povratku, bijegu, unutrašnjim previranjima pojedinca s mnoštvom ljubavnih elemenata , no ima tu i, naravno, nekih klišejiziranih stihova koji kao da nam govore da Palma ne može u suštini biti inovativan projekt, budući da se sam po sebi bazira na nečem starom, nekim starijim razdobljem u svježijem ruhu, pa tako i vezano za pojedine strofe.

Uvodna “Godišnji“, za koju je snimljen i odličan videospot, definitivno sjeda na prvu. Vjerujem da je pametno odabrana kao singl i predstavljajuća pjesma, budući da naočigled zaokružuje motive i kontekst cijelog albuma. Bez neke pretencioznosti, pjesma će, ukoliko joj date priliku od 2-3 slušanja, bez pogovora postati jedna od soundtracka za ljeto, uz vrlo dojmljiv stih: “ono čega nema je ono što nas nosi”. Duo nam u sljedećoj “Staklo” pokazuje svoju bržu ritmiku te se dodatno kroz sljedeće pjesme poput “Ono što nam inače nedostaje” i “Nemoj se vratiti” naglašava adekvatno nadopunjivanje muško-ženskog vokala – i kad je Anja, odnosno Luka pozadinski i front vokal u različitim intervalima. Luka i Anja imaju vrlo snažan osjećaj za konciznost i pedantnost u čistoći zvuka i aranžiranja “instrumenata” putem snytha – točno i precizno znaju dočarati vlastite vokale i pravilno ih dozirati, kako nitko ne bi izgubio na pažnji.

“Malena” je Anjina pjesma po pitanju vokala i kod nje se nastavlja ta ljubavna tematika, disperzirana kroz sjetne i nostalgične motive. “Tko smo ti i ja” ima taj gahanovski dublji vokal koji je ovdje, osim što je na cijelom albumu, nekako najviše izražen te ova numera ima, uz naslovnu pjesmu, možda i najviše hitoidnog potencijala. Završavamo ovu ljetnu priču sa “Subota nakon Valentinova”, pjesmom koja kao da je već dugogodišnji dio repertoara DJ-a koji na slušaonicama pušta cro-dance-trash glazbu, taman gap između izvođača Denis&Denis i, primjerice, Kasandre.

“Godišnji” prvijenac Pocket Palme eskapistički je povratak nostalgičnim nazorima i pogledima unatrag – nekom jednostavnijem, ne nužno i lakšem, no mnogim generacijama ipak ugodnijem periodu. Pocket Palma interesantan je i osvježavajuć retro projekt kojemu treba dati priliku.

1. Godišnji
  2. Staklo
  3. Ono što nam inače nedostaje