Naziv albuma: Što ćemo raditi do kraja života

Datum izdanja: 05. travanj 2019.

Producent: Jure Šešelja

Žanr: Rock

Trajanje: 48:02

Sve je započelo s Ramirezom, nastavilo se s Pavelom, s vremena na vrijeme surađivalo s raznim drugim domaćim izvođačima sa scene, pa se prošle godine radilo i na albumu prvijencu svoje supruge Antonije Matković Šerić.

Na kraju, odlazak u samostalne vode bio je samo pitanje vremena. Aljoša Šerić, sada već iza sebe ima veliki broj pjesama koje su se urezale u domaću scenu, a s ovim albumom otkriva, još jedan nama nepoznat, dio svog glazbenog opusa. Album je opisao kao zbirku jadikovki i gotovih dnevničkih zapisa, koji nam donosi Aljošino zadiranje u nešto veći broj glazbenih žanrova – od akustike, rocka, countryja, soula, pa i do swinga i cabareta. S obzirom na veliki broj glazbenih stilova s kojima raspolaže, neke od pjesama koje je pisao za Pavel, jednostavno nisu pasale zvuku benda, pa ih je očito spremio u ladicu i čuvao ih za nešto bolje. Kako je sam Aljoša rekao, ili će ostati zaboravljeni na disku, ili će biti objavljene. Upravo ovaj drugi potez je bio ipak bolja ideja. Svih dvanaest pjesama, koje se nalaze na albumu, poslovično odskaču od tipičnog pavelovskog đira, i pokazuje da je Aljoša vrlo sposoban kao i samostalan kantautor. Kroz njih preispituje krizu srednjih godina, gubitak najbližih, ali i neizostavnu tematiku ljubavi, doduše, u ovim modernim vremenima.

Već od uvodne, ”Velike uši”, uvodni klavir daje malo drugačiju atmosferu nego onaj pavelovski, pa se odmah vidi razlika u Aljošinom navodu da neke pjesme jednostavno nisu išle u taj đir. Iz minute u minutu, pjesma je gradi, prvo s bubnjem, ali i pojavom puhača, koji u velikom dijelu i dominiraju kroz ovaj album. Nakon nje, debitantski singl ”Glup”. Pjesma koja odiše The Beatlesima i The Beach Boysima, upravo zbog svojih aranžmana, uz dobro provučene rock elemente, a sam tekst Aljošin je komentar na sve što se može pročitati na internetu, a vezano je za razne teorije zavjera koje su u današnje vrijeme itekako popularna tema. Osobno, pjesma ne bi bila izabrana za singl, budući da mi pored ostalog repertoara “iskače” iz predstavljene kvalitete. ”Trice” imaju nešto žešći rock prizvuk, s refrenom koji ulazi na prvu, ali u nekim dijelovima podsjeća na neke od pjesama Ramireza, upravo zbog svoje malkoc mračnije atmosfere. Nakon takve tematike, vraćanje melankoliji u bitlsovskoj ”Pjesme za Branku”. Kako pjesma teče, tako se može čuti eksperimentiranje s aranžmanima i ritmovima, dok sve maestralno kulminira pred sam kraj pjesme. Povratak u nešto daljnju glazbenu prošlost dolazi s ”Kučine”, koja cijela odiše jazzom i savršeno je izabrana kao singl. Savršeno tempiranje opet ide s klavirskom pjesmom. Na redu je ”Zadnji”. Lagani sentiš, kroz kojeg se provlače ”južnjačke” gitare i gudači, zaokružuje se s divnim puhačkim solom.

”Zlopamtilo’‘  odiše prizvukom countryja. Sličnog tempa, ali i instrumentarija, kao i pjesma prije, ovdje ipak imamo harmoniku i električne gitare, koje te odmah mislima seli u Ameriku. Naslovna pjesma albuma, ”Što ćemo raditi do kraja života” Aljošino je preispitivanje zajedničke budućnosti, kroz umjeren tempo i Tonkin back vokal, na koji se lijepo slažu puhačke i gudačke dionice. Na ”Ja prije tebe” jednostavno te hvata osjećaj sjete (tekstualno) i nostalgije (instrumentalno). Zadiranje u cabaret vode pojavljuje se u ”Kako će sve završiti”, dok je s druge strane, predzadnja, ”Lažeš”, nabrijana električnim gitarama i zanimljivim atmosferičnim bubnjem. Na samom kraju albuma – ”Draga stigli smo do kraja”, balada je koja zaokružuje cijeli album, s grandioznim aranžmanom instrumenata na kraju.

Pomalo intiman, pomalo kritičan, pomalo iskren, na trenutke nježan i emotivan, a s druge strane opet moćan i grandiozan. Sve to može se pronaći u ovih dvanaest pjesama sa albuma ”Što ćemo raditi do kraja života”. Od prve, pa sve do zadnje pjesme, na trenutke se mogu osjetiti neki utjecaji, koji su opet na Aljošin način dobile jednu sasvim novu dimenziju, ali i kako sam napomenuo, zadiranje u neke glazbene žanrove koje su možda bile i atipične za autora kao što je on, s obzirom na glazbu pisanu prije izdavanja ovog albuma. Nakon ovakvog albuma, vrlo je moguće da će publika kroz par godina dobiti još bolje studijsko izdanje od ovog.

1. Velike uši
  2. Glup
  3. Trice