Naziv albuma: Van Kontrole

Izdavač: Aquarius

Datum izdanja: 08. travnja 2019.

Producenti: Jura Ferina, Pavle Miholjević

Trajanje: 37:05

Zagrebački eksplozivni rock bend Gatuzo, koji je kroz svoj glazbeni put od matičnog dvojca, imao i četiri člana, u trenutnoj postavi jest trojac, koji iza sebe ima novo, peto, studijsko ostvarenje ”Van kontrole”. S četiri studijska albuma Gatuzo je pokazao da je svakako jedan od bitnijih rock bendova na domaćoj sceni, a to se potvrdilo s Porinom za najbolji alternativni rock album, pet nominacija za Porin i raznim kategorijama, zatim nagrada Status za najbolji mladi rock sastav, ali i brojni energični nastupi te suradnje s Goranom Baretom iz Majki te Sašom Antićem iz TBF-a. ”Van kontrole” iza sebe ima tri singla – ‘‘Ima nešto”, ”Mogao bih’‘ te ‘‘Van kontrole”, a i 18. travnja u zagrebačkoj Tvornici Kulture publika može doći na predstavljanje novog albuma. Bend temeljen na električnoj gitari i bubnju, ovoga puta u svoje redove doveo je novi instrument – bas gitaru. Upravo taj dodatak dubljih tonova, daje veću slobodu električnoj gitari na sviranju visokih tonova a ne da, kao do sada, svoj fokus ostavi na dubljim tonovima koji inače prate bubnjeve.

Album otvara singl ”Ima nešto”. Energična, velika, s bogatim aranžmanom, u nekim dijelovima pjesme, dobije se stadionski efekt. Moćan dodatak su svakako sintisajzeri, koji fino nadopunjuju električnu gitaru. Na prvu, možda je jedna od onih pjesama koje baš i ne sjedaju na prvu, ali kroz nekoliko slušanja može se zaključiti kako je vrlo dobro odabrana kao singl. Upravo da pokaže kreativnost i zalazak u neke novije aranžmane. Poslije nje drugi singl– ”Mogao bih”, s moćnim basom koji vodi kroz cijelu pjesmu. ”Pod kontrolom” odlazak je u nešto mirnije vode. Zapravo je cijela stvar jedna moćna balada, a odmah postaje jedna od najboljih pjesama benda koje su nešto sporijeg benda. Savršeno tempiranje bržih, i sporije pjesme, dovelo je do energične i nabrijane ”Dug dan”.

Na sredini albuma dolazimo do ”Crne kuće”, jedina pjesma s albuma koja se ipak možda mora malo više ”prožvakati” i preslušati malo više puta da sjedne kako treba. No ipak, spašava ju pomalo mračna i mistična atmosfera tijekom cijele pjesme. Vrijeme je i za vremenski najdužu pjesmu s albuma – ”Isti ljudi”. Lijepo posloženi instrumenti vode u dosta eksplozivan refren, koji jednostavno otvara pjesmu. Pred kraj sredine albuma ”Crna kraljica” možda je na trenutke nešto slabija od ostalih pjesama, no taj dojam ispravlja iduća pjesma. ”Stariji” tekstualno možda opisuje i trenutno stanje benda, no svakako jedna od najboljih pjesama s albuma. Pred kraj albuma – ”Nosi me visoko”. Postepeno građenje tempa iz minute u minutu te odlično uklopljeni sintisajzeri s gitarama zvuči jednostavno moćno i energično. Za sam kraj albuma dolazimo do ”Malog mračnog svijeta”. Već od prvog trenutka se može osjetiti kako je najbolja pjesma s albuma ostavljena za sami kraj. Odlično složeni aranžman, koji gradi i gradi cijelu pjesmu, koja pred kraj doživi svoj klimaks, definitivno postaje jedna od najboljih pjesama samog benda.

Može se reći kako je s ovim najnovijim studijskim izdanjem zagrebački trojac Gatuzo pokazao samu sliku onoga kako oni zapravo žele zvučati. Iz albuma u album, došli su do toga da dodavanjem nekih novih instrumenata, poput sintisajzera, igranjem s aranžmanima te još boljom produkcijom mogu zvučati najbolje do sada. Upravo to može biti dobra uvertira u još bolje buduće radove. Jedina mana cijelog albuma jest nekoliko pjesama sa sredine albuma koje na prvih nekoliko slušanja ne sjedaju, no nakon par preslušavanja samih pjesama, može se jedino osjetiti samo jedna stvar – konstantni napredak benda.

1. Ima nešto
  2. Mogao bih
  3. Pod kontrolom