Naziv albuma: Crown Shyness

Izdavač: Dostava Zvuka

Datum izdanja: 19. ožujak 2019.

Producent: Killed a Fox, Leonard Klaić

Žanr: Metal, Progressive metal, alternative

Trajanje: 45:26

Osnovani još, sad već i pomalo davne, 2006.godine, s dva studijska albuma iza sebe, debitantski ”Flouresce’‘ iz 2009. godine te nasljedni ”Spring Of Sloth And Haze’ iz 2013. godine, zagrebačka rock četvorka ovaj puta predstavlja najnovije, treće studijsko izdanje ‘‘Crown Shyness’‘. Ovoga puta, najnoviji album jest do sada najkompleksniji i zvukom najzrelije studijsko ostvarenje koje, osim što predstavlja Hrvatsku, može stati rame uz rame s poznatim stranim rock izvođačima. Svoj zvuk alternativnog rocka, kroz koji prolazi još i psihodelija te metal, pjesme nose jednu dozu mistike koji se temelji na vokalu benda, Chrisu Ianu, koji je rekao kako je ”Crown Shyness” bendovski najzaokruženiji rad na nekoliko razina. Drugačiji pristup pisanju pjesama doveo je do toga da su napokon uspjeli dobiti zvuk koji su htjeli. Iza sebe imaju veliki broj nastupa s domaćim i stranim bendovima, a svakako se izdvaja nastup prije velikana američkog grungea, Alice in Chains.

Na albumu se nalazi deset pjesama, a sve počinje sa ”Submission”, koja svojim nabrijanim uvodom nabrijava slušatelja već od prve sekunde. Fino posloženi aranžmani, na koje upada Chrisov vokal savršeno otvara album. ”Still Life Mirror” nešto je mirnijeg tempa, nego prva pjesma, no naravno, slične atmosfere. Kako pjesma odmiče, dobije se dojam da bend uopće nije odavdje, što odmah govori koliko se radilo na upeglavanju samog zvuka. Sljedeća, ”Dim The Lights” slična je kao i prve dvije, no mala promjena, i osvježenje stiže s idućom – ”Afterglow”. Akustični uvod i moćan vokal, uvodi u moćan i nabrijan, gitarama nabijeni ostatak pjesme. Na ”Farside”, ambijentalan i psihodeličan uvod, zvuči kao uvod u neku stranu seriju ili neki mračan akcijski film. Nakon nabrijanih dijelova, u drugom dijelu pjesme, nešto mirniji dio opet vuče na sam ambijent uvoda, i završava s odličnim riffom.

Na drugom dijelu albuma, kreće ”Gone With The Devil’s Hum”. Iako klasičnog zvuka, nekako više vuče na samu atmosferu, pa se može reći da ima i malu dozu psihodelije. ”Nervous Waters”, opet donosi nešto lakši ritam i mekši zvuk, što je dobra promjena nakon nekoliko instrumentalno jačih stvari. Svojom atmosferom malo vuče na zvuk bendova devedesetih. Na ”Crystal Clear”, ovaj puta jednu od vremenski najdužih na albumu, Killed a Fox se vraća izvornom, teškom zvuku. Pred sam kraj albuma, totalno koncertna – ”…Enemies Closer”. Uvjeren sam da će od samog uvoda bilo koji slušatelj ili posjetitelj na koncertu početi divljati i skakati koliko je pjesma nabijena energijom. Za sam kraj albuma, pjesma ”Gemini”. Kroz nju su od samog početka do kraja, fino ukomponirani svi ključni pojmovi ovoga albuma – energija, ambijent, psihodelija i kvalitetan zvuk.

Za sve ljubitelje ovakvog tipa glazbe, ova godina je donijela jedno kompletno i zaokruženo domaće rock izdanje benda koji je ovoga puta pokazao da je predstavio jedno od boljih domaćih rock izdanja za 2019. godine. Odlično glazbeno uigrana ekipa, na koju se savršeno nadovezuje moćan vokal Chrisa Iana, zvuče svjetski, a naši su. Svakako preporuka za slušanje.

1. Submission
  2. Still Life Mirror
  3. Dim the Lights