Izdavač: PVD Records

Datum izdanja: 15. Siječanj 2019.

Producenti: Mark Mrakovčić, ESC Life

Žanr: Indie rock

Trajanje: 33:20

Prije četiri godine pojavio se prvi album zagrebačke rock grupe ESC Life, imena ”Access all areas”, koji je pokazao publici da bend njeguje pravi iskonski rock zvuk.

S ovim novim, drugim po redu studijskim albumom, 2019. godina je počela je i više nego dobro i to s deset pjesama (izuzevši kratki a cappella intro na početku albuma) koje prave ljubitelje rock, punk ili čak novog vala neće ostaviti ravnodušnima. Čvrsto se držući recepta s albuma prvijenca, ovo novo izdanje donosi pjesme od kojih svaka može biti potencijalni singl, koje su ispunjene odličnim riffovima, uigranom svirkom benda i pjevnim refrenima. Dečki iz benda često spominju svoje glazbene uzore i daju usporedbe s njima, kao što su bendovi Superchunk, Dinosaur Jr., i mnogi drugi, pa se isto može reći da je album ispunjen gitarskim hommagevima klasičara rock glazbe, koji su svakako utjecali na autorski rad benda. No, savršeno upakirana glazba, zajedno s vokalima, pokazuje upravo to da na početku godine imamo jedan od domaćih rock favorita za ovu godinu.

Kratki ”(intro)”, od samo tri sekunde, u kojem bend a cappela pjeva tekst ”Born to Be Mild”, savršeno uvodi u energičnu, nabrijanu i kratku ”Morning Sickness”. Ta energija se prenosi i na iduću ”Close Without Banging”. Već na toj drugoj pjesmi se može zaključiti da su ove studijske verzije priprema slušatelja za koncerte, jer će  takve pjesme više doći do izražaja. Nešto malkoc instrumentalno lakša je ”Vacation”. No, iduća, ”The Worst Cover Band Ever”  je zasigurno jedan od najboljih trenutaka albuma. Sjajne solaže, savršeno tempirani ritam te vokal će na koncertima svakako natjerati publiku na skakanje. Na samoj sredini albuma pojavljuje se i mala doza punka, sa ”Song of the Weak”.

U drugom dijelu albuma, ”Say You Will”, opet nastavlja maloprije započeti punk niz i svojom atmosferom vraća u devedesete godine prošloga stoljeća i poznate MTV punk rock bendove. ”Chainstore Radio”, na neki način, zapravo je mali hommage The Ramonesima, što se i može osjetiti slušajući pjesmu iznova i iznova. Najduža pjesma na albumu, ”Fill the Void”, slične atmosfere kao i ”Say You Will”. Pred sam kraj albuma, rockom nabijena ”This Time Next Year”, a za sam kraj albuma – ”Born to Be Mild”. Naziv pjesme odmah podsjeća na strani rock klasik grupe Steppenwolf – ”Born to be wild”. No, umjesto u originalu pjesme u kojem se pjeva o tome kako su rođeni da budu ”divlji”, dečki iz ESC Life pjevaju o tome kako su rođeni da budu ”blagi”. No, svojim rock zvukom su sve samo ne blagi.

Rock zvuk, pop formula, energija i nabrijanost. Sve to se osjeti kroz ovaj albuma. Konkretan koncept albuma, gdje se od prve pa do zadnje pjesme slušatelja jednostavno tjera da mrda glavom ili da skače po sobi ili dok šeta gradom sa slušalicama u ušima, još će bolje zasjati na samim koncertima. No još bolja je stvar što bi album svakako sjeo zajedno s drugim stranim indie rock albumima koji su nedavno izašli, dajući mu još veću vrijednost.

1. (intro)
  2. Morning Sickness
  3. Close Without Banging