Naziv albuma: Iz sveg klasa

Datum izdanja: 23. studenog 2018.

Producent: Olja Dešić

Žanr: Pop, etno, jazz

Trajanje: 26:28

Jedan od najzanimljivijih domaćih sastava koji su se (ne tako davno) pojavili na domaćoj sceni, čija je posebnost u tome što pjesme izvode isključivo a capella, osječki Akvarel, predstavlja svoje drugo studijsko izdanje imena ”Iz sveg klasa”.

Trenutno Akvarel čini osam pjevača: Ozana Tomić (sopran), Nera Mamić (sopran), Ivana Marinić (alt), Marina Hlupić (alt), Dora Vestić (alt), Davor Solanović (tenor), Alan Marinić (bas) te Vanja Hrvoje Dražić (beatbox).

No, iako je njihov prvi studijski album, ”Vokal patrioti’‘, snimljen još 2013. godine, na kojem su bile obrade domaćih hitova iz regije osamdesetih godina prošloga stoljeća, ovo najnovije izdanje se vraća upravo svojim korijenima – slavonskim korijenima. Na albumu se nalazi točno deset obrada poznatih slavonskih narodnih i tradicionalnih pjesama. Ovo unikatno glazbeno putovanje donosi slušatelju sasvim jednu drugačiju sliku Slavonije i njezinih pjesama, i to igranjem s vokalnih aranžmana zajedno u kombinaciji s ljudskim beatboxom i basom. No, za sve ovo sada ”kriv” je nastup na Etno festu u Neumu u kolovozu 2017. godine, kada su na poziv direktora festivala Jurice Pađena Akvarelovci nastupali s obradom pjesme ”Crne oči’‘. Nakon tog nastupa, nastaje ideja o snimanju albuma jazz pop a cappella obrada tradicionalnih slavonskih pjesama. Isto tako, zadnje, ali nikako nevažno, uz studijske obrade pjesama, sastav se može pohvaliti sa svoja tri autorska singla: ”Za tebe”, ”Ljubav” i ”Ti i ja”.

Album otvara atmosferičan i ambijentalan ”Škripi đeram’‘, najavni singl. Iza njega, kreće ”Tekla voda Karašica”, s isprepletenim vokalima u uvodu, na koje se kasnije nadovezuje vokalna ritam sekcija. U ‘‘Tri slavonske’‘ tempo se gradi i ubrzava iz minute u minutu. Sljedeća je na redu ”Tandora”, koja je svojim tempom možda i malo brža od verzije Krunoslava Kiće Slabinca, a i ako bi izbacili samu činjenicu  da je riječ o slavonskoj pjesmi, netko bi na prvu pomislio da je obrada neke techno stvari u pitanju. Jedna oda Slavoniji na sredini albuma dolazi u obliku pjesme ”Ej, Slavonijo, zemljo plemenita’‘.

Svakako jedna od najzanimljivih vokalnih aranžmana dolazi u pjesmi ”Sinoć bila misečina”. Iduća je na redu pjesma s kojom je Akvarel nastupao na Etno Neum Festu, i koja je ”kriva” za stvaranje ostalih pjesama, a i na kraju krajeva i samog albuma. Kakva bi to slavonska fešta bila bez tradicionalnog seta ‘‘Bećaraca”, a za sam kraj zanimljiva verzija pjesme ”Seoska sam lola”. U ovoj je verziji član sastava Vanja Hrvoje Dražić i pokazao svoje rap sposobnosti i to s malo drugačijim tekstom nego u originalu. Svakako šećer na kraju albuma, koji bi svakako odlično prošao kao singl.

Atmosferičan, ambijentalan, opušten, ali na neke trenutke vrlo energičan i zanimljiv, album ”Iz sveg klasa” donosi jedno neobično glazbeno putovanje kroz neke od najboljih slavonskih tradiocionalnih pjesama, koje su kroz ove obrade dobile neku novu dimenziju. Album je interesantan spoj tradicionalnog i modernog.

1. Škripi Đeram
  2. Tekla Voda Karašica
  3. Tri Slavonske