Naziv albuma: TourDetour

Datum izdanja: 04. prosinac 2018.

Producent: Nenad Borgudan

Žanr: Pop, pop rock

Trajanje: 41:39

Ova 2018. godina izuzetno je bila bogata s odličnim studijskim izdanjima što novih, što starijih izvođača i bendova s naše domaće scene, a upravo je pred sam kraj ove godine stigao i najbolji domaći pop album, upravo iz glazbene tvornice grupe Detour. Iako je početkom 2016. došlo do promjene glavnog ženskog vokala, u kojoj je Maju Posavec zamijenila mlada Gina Damjanović, koja je već na svojem prvom singlu s dečkima iz Detoura pokazala da je s njom došla jedna totalno drugačija i više mainstream faza Detoura. Maja Posavec je iza sebe naravno ostavila neizbrisiv trag u pjesmama kao što su Plešem Sama, Daleko ili Mjesec, no krenuvši u solo vode, Gina Damjanović preuzela je njezin posao. To se upravo pokazalo kao pun pogodak u smjeru koji bi Detour išao, jer postoji veliki broj što domaćih što stranih bendova koji s vremenom mijenjaju članove pa sama bit benda polako i gubi smisao pa se bendovi najčešće raspadnu. U ovome slučaju, smisao se nije izgubio, nego je dobio totalno drugačije i ljepše značenje. Zaljubila sam se postao je instant radijski hit, koji sa svojim višemilijunskim pogledima na Youtube-u je učvrstio Detour kao jedan od bendova bez kojih domaća scena jednostavno ne ide, rame uz rame s bendovima kao što su Pavel, Jinx, Mayales, Vatra i mnogi drugi.

Koncipiran kao album s deset pjesama, s kojeg svaka pjesma ima potencijal biti hit singl, sve počinje s navedenom ”Zaljubila sam se’‘. Mnogima već ide na živce, mnogi ju pjevuše uz radio svaki dan, neki ju smatraju jednom od najboljih radijskih hitova unazad par godina, ali pjesma jednostavno osvaja na prvu, čak i onog koji ju možda i nije čuo do sada. U nastavku odmah drugi singl s albuma – ”Bez tebe’‘. S jedne strane Pavelov Zbog Tebe, s ove strane Detourov (mogući) odgovor na tu pjesmu. Odlična struktura pjesme u kojoj se s vremenom ubacuje instrument po instrument, sličnog je recepta kao i pjesma prije. Na redu je i ”Ima i Nema”, lagana chill out pjesma, mogući skriveni dragulj sa samog albuma. Sličnog je opisa i sljedeća – ”Slike o našim danima”, koja je zapravo i najbolja pjesma s albuma. Posebnu čar cijeloj pjesmi daju i gudači koji u pozadini bojaju cijelu pjesmu i daju joj pomalo nostalgičnu atmosferu. Sljedeća na redu jest ”Skrivena”, najnoviji singl benda. Nešto opuštenije atmosfere, ali s receptom prve dvije pjesme s albuma, odlična promjena u pjesmi jest promjena tonaliteta kad se nakon Gine, na mjesto glavnog vokala pojavi Nenad Borgudan. Na sredini dolazimo do njihovog novog ljetnog hita ”Vikend” (iako se u pjesmi spominje listopad), jer od prve do zadnje sekunde (i uz vizualnu pomoć službenog videospota) pjesma odiše ljetom. U prošloj pjesmi posebnu atmosferu su dali gudači, a u ovoj je sličan recept korišten s puhačima, i naravno savršeno paše.

S jedne strane, gdje je album ispunjen ljubavnom tematikom, pojavljuje se tu i politička ”Biram” u kojoj Nenad Borgudan preuzima glavni vokal, i kroz nekoliko minuta pjesme pokazuje srednji prst svim problemima u našoj državi, fićukajući s osmijehom na licu, jer je stvarno ‘‘glupost kao ljubav – neuništiva”. Nešto slabija i mračnija ”Psihopatijo Bajna”, na neki način zapravo odiše starim Detourom, pa se može reći da je i mali hommage jednom dijelu njihove diskografije. Pred sam kraj albuma, dolazimo do ”Njuški’‘. Lagana stvar poletnog ritma, potencijalni je novi singl, no pravi dragulj se kao i uvijek, nalazi na samom kraju albuma. ”Brod Tone’‘ jednostavno je stavio točku na i cijelom albumu.

Novi Detour ne može razočarati. Od prve do zadnje pjesme, cijeli je album jednostavno učvrstio status benda kao jednog od bendova bez kojih domaća mainstream scena ne može te koji uvijek može iznenaditi sa svojom novom pjesmom. Tako je i bilo od prve ”Zaljubila sam se”, pa sve do posljednjeg singla ”Skrivena”. Ginin i Nenadov glas, i odvojeno i zajedno zvuče fenomenalno te nijednu pjesmu nisam mogao ne pustiti više puta, vrteći ih na repeat. I još, i još, i još. TourDetour donio je veliki broj radiofoničnih hitova koji su uljepšali radijske i televizijske etere, a hrvatski mainstream je dobio još jedan album koji osvaja svojom kvalitetom, a uvjeren sam da će i sve nove pjesme poslije ovog ”putovanja” biti stvari koje osvajaju na prvu.

1. Zaljubila sam se
  2. Bez tebe
  3. Ima i nema