Naziv albuma: May

Datum izdanja: 19. listopad 2018.

Producenti: Mark Mrakovčić, Jere Šešelja, Vedran Križan, Olja Dešić,

Žanr: Acoustic, americana, rock, folk rock, indie, pop, retro

Trajanje: 36:42

Iza imena Kensington Lima krije se glazbenik, multiinstrumentalist i autor Josip Radić. Ovaj ”bend” zapravo je njegov glazbeni alter ego s albumom prvijencem u kojem je zaokružio sve svoje pjesme nastale unazad osamnaest godina. Na samom albumu gostuje veliki broj glazbenika, koji su svoj trag ostavili ili kroz vokalne dionice ili kroz instrumentalne dionice. To su: Neno Belan, Olja Dešić, Aljoša Šerić, Mark Mrakovčić, Branko Dragičević, Jere Šešelja, Danijel Kadijević, Luka Norac, Lovorka Sršen, Vedran Baotić, Vedran Križan, Davor Capković, Darko Bakić, Danijel Benko, Hrvoje Prskalo te Marko Jurić. Zbrojivši sve ove glazbenike, dobije se impresivan broj od 16 imena, Josipovih prijatelja i kolega, koji su radili na 12 pjesama, u tri grada – Zagrebu, Rijeci te Splitu. Kroz cijeli album se niže veliki broj glazbenih žanrova, od čistog rocka, do americane, akustike te elektronike s ambijentalnim zvukovima, koji su zapravo spojeni u žanr koji je poznat kao ”cassette pop”. Upravo taj glazbeni žanr vraća u vrijeme kad se glazba slušala preko kazeta, dajući mu mali nostalgični ambijent.

Sve počinje s kratkim a capella uvodom, čime ime nosi naslov albuma – ”May”. Upravo na njoj se može čuti višeglasje koje su izveli Neno Belan i Olja Dešić. Odmah poslije ide ”Day off”. Veseli retro pjesmuljak s malom vokalnom i glazbenom dozom Beatlesa, koji svojim tekstom jednostavno opisuje kako je to kad imaš slobodan dan i koristiš ga isključivo za daydreaming. Odmah poslije kreće lagana njihalica ”Long summer short”. Već na prvo slušanje, dobio sam feeling da bih ju mogao slušati na repeat satima. Osobno, jedan od vrhunaca na albumu jest upravo ”Jenny from upstairs”. Prava pop rock stvar s tekstom u kojem Josip pjeva o djevojci koja živi kat iznad, te u tri i pol minute opisuje njezin život. U drugom dijelu pjesme, dolazi do kulminacije pjesme u kojem se sve stiša te sve kreće isponova, počevši od električnog piana, pa s vremenom i ostali instrumenti. Na redu je duet s Lovorkom Sršen u pjesmi ”One more”. Laganog plesnog ritma, odiše ambijentom starih country dueta – od Grama Parsonsa i Emmylou Harris do Alison Krauss i Roberta Planta. Slijedi iznenađenje u obliku eletroničke pjesme ”Spend the winter here”. Umjerenog tempa, nešto mračnije atmosfere, ima svoje nabrijane dijelove. Kad se to sve zbroji u jedno, dobiješ jednu vrlo trippy psihodeličnu pjesmu.

Gitarski nabijeni ”It was better in the days of cassette” mali je hommage klasičnim izvođačima rock i blues glazbe, podsjetivši na velike rock bendove kao što su Stonesi, Status Qou, Sweet i mnogi drugi, ali i na nove izvođače kao što su The Blayk Keys. Odlična kombinacija starog rock’n rolla s modernim zvukom novijih rock bendova. Nakon nje, kreće ”Chasing Sunsets”. Na njoj svoju vokalnu dionicu otpjevao je Aljoša Šerić iz Pavela. Moram priznati da mi je bilo pomalo čudno čuti Aljošin vokal da pjeva na engleskom jeziku, ali na ovoj je pjesmi baš ugodno sjeo. Klavirski nošena ”Memphis” sljedeća je na redu. S ambijentom jednostavno vraća u prošlost, a savršeno tempiranje iz klavirskog uvoda, kroz laganu kiticu do refrena koji jednostavno otvori pjesmu stavlja ju među najbolje pjesme s albuma. Ovo je jedina pjesma s koautorom, točnije Nevenom Kolarićem iz benda Riverpool. Akustična ”Waiting for my favorite song” savršeni je soundtrack za ljetni sunčani dan. Pred sam kraj albuma dolazimo do akustično nošene ”Your front door”. Uz povremene back vokale i razne efekte na klavijaturama i električnoj gitari daje jedan poseban psihodeličan trip. Za sam kraj ”Summer’s gone”. Možda i najbolja pjesma, zaokružila je sve pjesme s albuma u jednu, svojim nostalgičnim tekstom stavila je točku na i.

Uvjeren sam da će mnogi kroz slušanje pjesama uočiti velike sličnosti s dosta stranih rock izvođača, no kad se malo bolje preslušaju, zapravo se dobija Josipova interpretacija njihove glazbe kroz njegovu inspiraciju. Od prve do zadnje stvari, jednostavno svaka pjesma sjeda na prvu, i tjera te na ponovno slušanje. Upravo i sama činjenica da je veliki broj domaćih glazbenika i autora ostavila svoj trag na svim pjesmama, kad na kraju sve zbroji i oduzme, album je zapravo jedan od skrivenih dragulja domaće diskografije za ovu godinu. Svakako preporuka za slušanje u ove jesenske dane.

1. Games for May
  2. Day off
  3. Long summer short