Izdavač: Dancing Bear

Datum izdanja: 13. travnja 2018.

Producent: The Miceks

Žanr: Rock

Trajanje: 1:00:30

Broj pjesama: 13

Prije nekoliko godina, točnije, ne tako daleke 2015. godine, u novozagrebačkom kvartu Utrine, točnije u jednoj od tamo poznatih garaža imena ”Favele” okupila se ekipa glazbenika i oformila The Miceks, predvođena poznatim zagrebačkim gitaristom Alenom Kraljićem Kraljom.

Njega je moguće prepoznati kao osobu koja je ostavila veliki trag na domaćoj rock sceni devedesetih kao dio legendarne postave Pipsa, ali kasnije i kao gitarist u Majkama i Baretovim Plaćenicima. Definitivno kao jedan od onih glazbenika ”s ulice”, kako ga je opisao legendarni Ante Perković, koji zna kada upasti sa svojom gitarom i dati pjesmi jednu novu dimenziju, napokon se odvažio na autorski rad, i s ostalim članovima u sastavu: Bruno Javor (pjevač), Bruno Žabek (gitara), Miro Tabak (bas gitara/klavijature) i Benjamin Mjeržva Ze (bubnjevi) odvažio se na album prvijenac.

No, krenimo mi s preslušavanjem. Već na prvo slušanje, kroz prvih nekoliko pjesama, osjeti se Kraljin klasičan rock utjecaj. Bez previše filozofiranja, povratak starom rocku, kojeg predvode dobri riffovi i tekstovi koji su na savršenoj sredini – od referenci na popularnu kulturu, aktualnim problemima današnjeg čovjeka u društvu, i naravno neizostavna tematika ljubavi i sveg vezanog oko nje. Od prvih taktova uvodne ”Ljubav”, s jednostavnom porukom u refrenu (jedino što trebaš je ljubav/jedino ti ona daje mir), pa do iduće ”Ko si sada ti” u kojoj se pjevač obraća takozvanoj Micekici, a i u kojoj možemo čuti zanimljivi Kraljin solo. Iduća pjesma, ”Jesus, Stonesi i Ramonesi’‘ me svojim nazivom previše podsjetila na pjesmu Pipsa – Pjevač Beatlesa i Stonesa. No, jedina poveznica između ove dvije pjesme jest samo slično ime, ali pjesme su totalno drugačijeg tempa i atmosfere. Nabrijani refren pjesme je hommage njihovim glazbenim idolima zbog kojih su vjerojatno i uzeli gitare u ruke. Nakon puno elektrike, malo smirene atmosfere u ”Volim kada si tu”. Polaganog tempa, u kojoj ipak, uz gitaru, suptilno dominiraju i klavijature, jednostavna je ljubavna laganica. ”Meksiko” je prava rock stvar, s porukom pjesme u kojoj se pjeva o tome da svatko treba svoj mir, iliti u ovom slučaju Meksiko. Ljubavne tematike, iduća ”Mrak”, dobila me na prvo slušanje. I na drugo. I na treće. I na…da ne duljim, odlična stvar.

Došli smo polako do sredine albuma. ”Novi Mohikanac’‘ vremenski je najduža pjesma na albumu. S laganim uvodom u kombinaciji klavijature/električna gitara, i u pozadini efekt zvukova strvinara, svojom atmosferom te baca na američke prazne pustinjske ceste, ”rejbankama” na glavi i vožnju u nekom starom američkom muscle autu. Odmah poslije, lagana, dreamy pjesmuljak ”Svaki dan (O May)”. ”Cvijet’‘ je povratak starom rocku, a iduća, ”Mona Lisa’‘, postaje mi jedna od najboljih, i ako ne i najbolja pjesma s albuma, i to zbog odlične teme na gitari ali i ritma koji te jednostavno vuče na plesnjak. Iduća, ”Mr. Boong”, odlično je strukturirana rock pjesma, i zato je svakako bila savršen odabir za singl. Pred kraj albuma, nabrijanog uvoda u ”Netko krade sunce’‘ pretvara se u odličnu pjesmu umjerenog tempa, koja se na kraju pretvara u pravu rock buku, i savršeno uvodi u posljednju pjesmu na albumu – ”Paranoja”. Kako se album i otvorio, tako se i zatvara. Definitivno odlično zaokruživanje ove glazbene priče oko albuma Ljubav, voda i sloboda.

”Ljubav, voda i sloboda” definitivno je povratak onom izvornom rocku (ipak je Kraljina gitara u pitanju). Bez previše kompliciranja, ovaj album je povratak u stari rock svijet, u kojem se ne eksperimentira sa svim i svačim, nego se izvlači maksimum iz električnih gitara, što od riffova, tema, pa do solaža. Isto tako, nekima se možda neće svidjeti dužina pjesama, no vjerujem da nakon par slušanja, to prestaje biti ikakav problem. U svakom slučaju, jedno osvježenje na domaćoj rock sceni, ali i pokazatelj da Kralja, kao autor, može napraviti odlične pjesme. I vrlo dobar i kompaktan album. Definitivno preporuka za slušanje.

1. Ljubav
  2. Ko si sada ti
  3. Jesus, Stonesi i Ramonesi