maja posavec recenzija

Naziv albuma: Kada ne bih imala strah

Datum izdanja: 6. travnja 2018.

Producent: Višeslav Laboš

Žanr: Pop

Trajanje: 48:18

Maju Posavec znam još od svojih srednjoškolskih dana kada sam prvi puta čuo nju u duetu s Aljošom Šerićem iz Pavela u pjesmi “Ako si za, mogli bi jednom izaći”. Njezin fantastičan glas dao mi je povoda da malo više istražujem njezin glazbeni rad tada, pa sam naišao na činjenicu da je pjevačica grupe Detour. Kako su izbacivali pjesmu po pjesmu, kemija njezinog glasa i same glazbe je bila savršena. Kulminacija svega toga je zasigurno posljednji studijski album Detoura ”A  što ak’ ja…” koji je nanizao hit za hitom, no, već početkom 2016. godine, Maja odlazi u solo vode, a na njezino mjesto u Detoru dolazi nova pjevačica. Na svu sreću, ni sada noviji Detour, ni Maja Posavec koja se odlučila na solo karijeru, nisu uopće podbacili. Upravo ovaj njezin prvi solo album je pokazatelj njezine malo nježnije, intimnije strane, s mirnijim pjesmama nego u prijašnjem radu s Detourom.

Ova njezina glazbena studijska priča oko albuma Kada ne bih imala strah, može se nekako podijeliti na dva dijela. Na prvom dijelu albuma prevladavaju njezini singlovi ali i veći hitovi, nego drugi albuma, koji je pokazao onu malo drugačiju umjetničku Majinu stranu. Recimo da je prvi dio albuma više nekako pop nastrojen, dok je drugi dio nekako mirniji i melankoličniji.

Priča započinje s uvodnom Mediteranska, koja se svojim ritmom, toplim melodijama i puhačkim dionicama savršeno smjestila kao jedan od ljetnih hitova prošle godine. Zanimljivo je svakako to što je sam tekst pjesme zapravo glazbena interpretacija pjesme ”Između dva krila” pjesnika Enesa Kiševića. Svakako još jedan veliki plus Maji na ovome pokušaju koji je izrodio jednu divnu ljetnu pop pjesmu. Na redu je Prazan Hod. Sanjiva pop pjesmica u kojoj prevladava ljubavni tekst, isto tako je jedan od single pogodaka. Synthovski uvod na Dok držiš me za ruku, ali i ostatak pjesme, savršeno bi se uklopila u Youtube indie playliste s mirnijim pjesmama raznih izvođača jer svojom atmosferom, em osvaja na prvu, em ju ne možeš prestati slušati na repeat. Sličnog ambijenta je i iduća pjesma, Kada ne bi imao strah, u kojoj umjesto synthova prevladavaju razni gitarama obojani aranžmani. Nastavlja se sve s Budi Jak i Dlan o Dlan, u kojoj ova prva u sebi nosi jednu pozitivnu poruku ”Budi jak/Ne daj se/Ne daj da te pobijede”, tj. da budeš jak bez obzira na sve, a posebno kad te zagrli voljena osoba. S druge strane, ”Dlan o Dlan” nekako zaokružuje prvi dio albuma sa svojim mirnim i sjetnim ambijentom.

Bog Svemir, već pokazuje jednu drugu umjetničku Majinu stranu. Umjesto pjevanja, uvodna naracija koja me sjetila malo na Darka Rundeka. Odmah sam zamislio da slušam noćni radijski program na kojem se čita priča za laku noć, ali i kao uvod u neku kazališnu predstavu. Kako pjesma traje, sve više potvrđuje moju usporedbu s opusom Darka Rundeka. Klavirski nošena Tiho, igra se s ritmom, a My Song (za koju sam prvo pomislio da je zbog imena pjesma na engleskom jeziku) zvuči kao da slušaš Balaševića. Nećemo Se Naći svojim ambijentom odiše cabaretom kojeg predvodi klavir, a dok je refren već više pop nego cabaret. Pred sam kraj albuma, Između Nas Je Šum. Cvrkuti ptica, uvod na trubi, a onda Majin glas i ritam gitara. Kasnije se ubacuje i ostatak ritam sekcije, pa plus onaj cvrkut ptica koji se provlači kroz cijelu pjesmu, čini ju zapravo jednim od najboljih pjesama na albumu. A pred sam kraj, za kraj ove glazbene studijske priče – Juha. Inače volim zadnje pjesme na albumu, koje mogu dobro zatvoriti glazbenu priču albuma, a ”Juha” je to svakako potvrdila. Svojom laganom atmosferom i violinama kao da je pobjegla s nekih od zadnjih studijskih albuma Rundekovog Cargo Tria.

Sve u svemu, jedan od finih glazbenih iznenađenja ove godine. Očekivao sam, doduše, više pop album, s malo laganih pjesama i s malo brzih pop pjesmica, no, bez obzira na mirniji dio drugog dijela albuma, koji je pokazao još jednu Majinu kreativnu stranu, smatram ovaj album pravim pogotkom. Možda se ovaj drugi dio albuma, na prvu, neće svidjeti baš svakom slušatelju, ali vjerujem da će kroz nekoliko preslušanja cijeli album sjesti kako treba, jer ipak su slušatelji navikli na onu veselu i vrckavu Maju kakvu se slušalo ponajviše kroz Detour, dok je ovaj njezin album prvijenac spoj svih njezinih životnih utjecaja (od glazbe do kazališta).

1. Mediteranska
  2. Prazan Hod
  3. Dok Držiš Me Za Ruku