Naziv albuma: Gravitacija

Izdavač: Aquarius Records/Spona

Datum izdanja: 24. ožujka 2018.

Producent: Srđan Sekulović – Skansi

Žanr: Rock, alternativni rock

Trajanje: 40:56

Prošlo je nešto više od dvije godine i nekoliko mjeseci kada je zagrebački rock kvartet Gretta izbacio posljednje studijsko izdanje, i to ono na kojem se nalazi njihov definitivno najveći hit Malena. No, pred nama je sasvim nova studijska priča pod imenom ”Gravitacija”. Na prvo slušanje, ono što se može reći jest da album produkcijski zvuči svjetski, a to se najviše može zahvaliti producentu albuma, Srđanu Sekuloviću – Skansiju, koji iza sebe ima jako puno suradnji s alternativnijim bendovima na našom domaćoj rock sceni. U jednoj pjesmi se može osjetiti utjecaj Franz Ferdinanda, druga zvuči kao prava indie stvar koju možete pronaći na Indie Blalock playlisti, treća zvuči kao intro za neki film poput Trainspottinga dok u četvrtoj kao da čujem Killerse. No, ne mora to biti nužno loša stvar, jer dosta naših bendova izvlači inspiraciju iz strane glazbe i iz onoga što se privatno sluša. Tako da, ovaj album definitivno pripada jednom od produkcijski najkvalitetnijim ostvarenjima 2018. godine, a tek smo u trećem mjesecu.

Na albumu se nalazi 11 pjesama, od kojih je deset autorskih, a zadnja pjesma na albumu jest obrada poznatog domaćeg evergreena ”Kud Plovi Ovaj Brod.” No, krenimo mi na samo preslušavanje. Album otvara ”Gravitacija”, u kojoj se odmah može vidjeti ovaj indie utjecaj. Puno gitara s ponavljajućim ritmovima, nabrijani refren pun sintisajzera i pjevni refren. Nakon nje, mogu otvoreno reći, dostojna nasljednica pjesme ”Malena”, a to je ”Vatromet Za Kraj”. Plesni ritam, gitarski riff kao u Malenoj, i otvaranje pjesme u refrenu. Nakon Vatrometa, idemo do ”Oceana”. Sintisajzerski intro i nabrijana gitara kojoj se priključi brzi bubanj, a onda zajedno s vokalom se pjesma pretvori u pravu indie stvar. Možda bi čak ta pjesma bolje sjela kao prva pjesma. Sam intro me sjetio na neki nabrijani akcijski film, ili čak u nekom filmu poput Trainspottinga, gdje bi savršeno sjeo kao soundtrack za neku scenu jurnjave kroz grad. Posebno treba obratiti pažnju na posljednji dio pjesme. Dolazimo tu i do one pjesme koja je, definitivno, glazbeno ”mekša”, a to je ”Voli me”. U njoj gostuje Tara Rosandić, a sama bi pjesma savršeno sjela kao ljetni singl. S klavirskim uvodom počinje ”Šaljem Oblake”,sličnog ritma kao i Vatromet za kraj.

Na sredini albuma nalazi se na ”Mali Svijet”. Svojim uvodom me podsjetila na Coldplay u fazi albuma Ghost Stories, no tijekom pjesme se već počinje graditi instrumentarij električnih gitara i back vokala. Sintisajzerski uvod otvara ”Nebo”, koja svojom mračnom atmosferom i ritmom na bubnju me sjetila na neke slične pjesme s domaće rock scene (konkretno Quasarr – Ti, i Ramirez – Sedam), što je, meni osobno odlično, jer takve pjesme su dosta rijetke na našoj sceni. Zasigurno jedna od zanimljivijih pjesama u kojima se igralo s aranžmanom jest ”Tobogan”. Ukulele u uvodu, koje se nakon dolaska ostalih instrumenata u pjesmi odlično ”sakriju” između sintisajzera, bubnjeva, tamburina i gitara, čine ovu pjesmom pravim proljetnim singlom (doduše, kada je u pitanju pravo proljeće, a ne kakvo je pola Hrvatske dočekalo – u snijegu). Već pri kraju albuma nalaze se ”Pogledaj Me” i ”Sutra”, koji koriste klasičan alternativni indie recept za stvaranje dobre pjesme. Na samom kraju priče oko ”Gravitacije”, nalazi se zanimljiva rock obrada pjesme ”Kud Plovi Ovaj Brod”. Ne znam zašto baš ta pjesma, ali svakako je zanimljivo čuti domaće rock izvođače kako obrađuju naše evergreene (I Pipsi imaju zanimljivu obradu ove pjesme).

Ono što svakako čini ovaj bend zanimljivim, ali i ovaj album jest na prvom mjestu jest odlična produkcija albuma, koja je izkristalizirala Grettin zvuk, pa baš zato skoro svaka pjesma zvuči kao potencijalni singl. Zanimljiva mi je i činjenica da u svakoj pjesmi refren zvuči, nekako, ”stadionski”. To svakako daje na jačini takvim pjesmama. Za one koji ”kukaju” kako na domaćoj sceni fali rocka, ovaj album je definitivno znak da dobre domaće rock glazbe itekako ima, samo treba uzeti malo više vremena i istražiti našu scenu. Svakako preporuka za slušatelje alternativnog indie rocka.

1. Gravitacija
  2. Vatromet Za Kraj
  3. Ocean