Naziv albuma: Sjaj u Blatu EP

Datum izdanja: 11. listopada 2017.

Producent: Ivan Podoreški

Žanr: Garage rock, Swamp rock

Trajanje: 20:59

Broj pjesama: 8

S obzirom da je Baranja dio Hrvatske s kojom se povezuju stvari poput tradicionalne hrane, vina baranjskih podruma ili svoje unikatne kulturološke baštine, u samom srcu (recimo to tako) u malom mjestu Grabovac postoji Garage in July. Ne znam zašto, ali najbolja poveznica žanra koji sviraju (swamp rock) povezao bih s močvarama Kopačkog Rita koji se nalazi u Slavoniji. Upravo takav dio prirode podsjeća na dio Amerike gdje je nastajao blues – Mississippi Delta. Guste, mračne i pomalo sablasne močvare savršene su bile mjesto za stvaranje bluesa. Upravo te močvare i blues povezuju Ameriku i Baranju, u obliku Garage in July.

Najnovije izdanje donosi i neke izmjene u prvobitnoj postavi benda. Bubnjar Leo Fekete ih napušta, a na njegovo mjesto dolazi Igor Hanžek, inače basist benda. Iako je Leo bio dosta energičan, što se pokazalo na pjesmama prije ovog EP-a, Igor isto tako pokazuje svoju kreativnost u zanimljivim tempovima. Bas gitaru u ruke tako uzima vođa benda, Bojan Đurđević, i tako ostavlja dionice električne gitare posljednjem članu benda, Marku Bagariću. Promjena s četiri na tri osobe u bendu uvijek donosi neke promjene u zvuku benda, a to se ovdje ne osjeti previše loše, nego dapače, odlično. S obzirom da su dečki pod Croatia Records, pjesme su malo postale i komercijalnije, no ograničenost pjevanja pjesama na hrvatskom zadržava ovaj bendu granicama Hrvatske (i na okolnim državama u kojima se priča svima sličan razumljiv jezik), a uvjeren sam da bi s ovim albumom itekako uspjeli i dalje da su pjesme na engleskom jeziku.

Ovaj 21-ominutni EP, imena ”Sjaj u Blatu”, donosi prizvuk i atmosferu starog rock-bluesa 60-ih godina prošlogsa stoljeća, no možda malo previše dorađenog (u produkcijskom smislu). Već pri prvoj pjesmi na EP-u, ”Močvarni Psi”, koja je instrumental btw, slide na distorziranoj gitari jednostavno ti baca slike močvare u glavu, a to je sve pojačano s još pozadinskom kišom i laževima pasa. Definitivno pravi uvod u ovaj EP. Druga pjesma po redu, ”Boogie jedne Šibice”, počinje vrlo energičnim basom i zanimljivim solo dionicama i melodijama na električnoj gitari. Iduća stvar je osobno jedan od favorita – ”Trijem za ples”. Usna harmonika je jedna od definicija bluesa i savršeno je svojom melankolijom napravila uvod u pjesmu koja pršti od energije, ali nakon nekoliko slušanja osjeti se kako je bubanj možda trebao još malo više ”prodisati”. ”Feniks” i ”Buntovnik Ljubavi” samo nastavljaju recept rock n’ roll pjesme, dobar uvod, nabrijana solaža, i kraj. Pred kraj EP-a, dolazi ”Samo Pusti”. Na prvo slušanje najveće iznenađenje jest saksofon. Koji se savršeno uklopio u pjesmu ali isto tako vjerujem da je trebao dobiti više solo dionica. ”Ne Govori (Revisited)” je pjesma laganog tempa u kojem dominira usna harmonika (baš kako treba). EP zatvara ”Ostat ću Mlad”. No, nakon nekoliko slušanja mislim da je bilo bolje da su se posljednja i pretposljednja pjesma trebale zamijeniti što se tracklistinga tiče. Uvjeren sam da bi ”Ne Govori (Revisited)” savršeno zaokružila ovo novo studijsko izdanje ekipe iz Garage in July.

S obzirom da su pjesme u prosjeku oko dvije i pola minute trajanja (a ima ih samo osam), vjerujem da bi bilo puno bolje da je ovaj EP bio zapravo LP, s još nekoliko malo dužih pjesama u kojima bi dečki, vjerujem, pokazali da mogu i znaju više i još bolje, ovako, EP djeluje nekako plitko i prigušeno. No, bez obzira na to, uvjeren sam da će pronaći svoje redovite slušatelje koji će uživati u hrvatskoj inačici ”močvarnog rocka”.

1. Močvarni Psi
  2. Boogie jedne Šibice
  3. Trijem za Ples