Naziv albuma: Pogrebi i Pomiriši

Datum izdanja: 05. svibnja 2017.

Producent: Gordan Muratović (Coco Mosquito)

Žanr: funky pop, rock

Trajanje: 42:04

Napokon je vani. Nakon otprilike sedam godina od posljednjeg albuma ‘Diksilend’ iz 2010. godine, Jinxi su izdali novi studijski album. Naziva ‘Pogrebi i Pomiriši’, koji će oni malo stariji prepoznati kao naziv za majice koje su se prodavale u staroj Jugi u drugoj polovici sedamdesetih godina 20. stoljeća, a na sebi su sadržavale aplikaciju koju se moglo pogrebati i majica bi onda mirisala na neko voće (do prvog pranja). Na sličan način može se reći da je ovaj novi album povratak u to vrijeme, samo što bi ”zagrebali” površinu albuma i njegov ”miris” (zapravo zvuk) bi nam se urezao u pamćenje.

Već prošlog ljeta kada su Jinxi izbacili prvi singl s novog albuma, naziva ”Jesmo li dobro”, nestrpljivo sam čekao novo studijsko izdanje. Drugi singl, i jedini duet koji će završiti na albumu, ”Maradona”, s Davorom Gopcem, samo mi je potvrdio da će novi album biti jedan od najboljih, a ako ne i najbolji njihov albumu. Na njemu je deset pjesama, raznih tematika, ali vrlo očite zrelosti kod Coca Mosquita, autora svih tekstova. Upravo on se najviše i obraća malo starijim osobama, onima koji su ”grebali i mirisali”, da se prisjete svog djetinjstva, mladenačkih dana i prvih ljubavi.

Prve dvije pjesme na albumu su navedeni singlovi Jesmo li Dobro i Maradona, koji se savršeno uklapaju u otvaranje ovog albuma, i vokalno, i instrumentalno. Treća pjesma na albumu jest ”Easy”. Odmah mi je svojom atmosferom podsjetila na njihovu pjesmu ‘Pravo’ s Diksilenda, ali instrumentalno i kao neka skrivena pjesma Beatlesa s nekog kasnijeg albuma (slušajući instrumentalni dio pjesme, istovremeno sam pjevušio All You Need Is Love). Iduća mi je jedna od, osobno, najdražih pjesama s albuma, a to je ”Jedni za druge”. Nakon nje počinje najkraća pjesma na albumu, ”Šah & Statistika”. Instrumentalno malo odskače od ostatka albuma, upravo zbog svog cabaret mooda.

Drugu polovicu albuma započinje ”Continental Blue”, ujedno i vremenski najduža pjesma na albumu. Klavijature i puhači te jednostavno ponesu i samo želiš staviti slušalice u uši, sjesti na bicikl i provozati se kroz park.  Lagana ”Za ljubav tvoje mame” neobična je ljubavna pjesma u Jinx stilu, i savršena radijska pjesma za večernje sate. Iduća je pomalo dramatična (glazbeno) ”Elegantna Varijanta”. Pred sam kraj albuma, predzadnja stvar, plesna ”Ako si rođen u pogrešno vrijeme”, tekstualno upravo kao da je pisana za sve one koji su rođeni u pogrešno vrijeme. Album zatvara pjesma prigodnog naziva ”U debelom hladu”. Pjesmu je doslovno savršeno poslušati negdje ispod nekog drveta/terase/balkona, u debelom hladu i uživati u istoj.

Svih deset pjesama na albumu savršen je pokazatelj da su Jinxi, iz albuma u album sve zreliji i u skladu s godinama. Instrumentalno se ne može reći ništa loše, nego jednostavno pohvaliti Coca za gotovo savršenu produkciju, a za Yayin vokal može reći da savršeno sjeda na svaku pjesmu. Isto tako, Davor Gobac, kao gost dueta Maradona, osvježio je album i sjetio me pjesme ‘Na zub su me uzeli mama’, sa posljednjeg albuma, na kojoj je gostovao Dubravko Ivaniš Daddy. Iako možda neće doseći neki vrh, kao neki albumi prije, ovaj album je definitivno najodraslije i najkompletnije izdanje Jinxa. U svakom slučaju, definitivno jedan od najboljih domaćih studijskih izdanja ove godine.

1. Jesmo li dobro
  2. Maradona (feat. Davor Gobac)
  3. Easy