Naziv albuma: Defibrilacija

Izdavač: Spona Records

Datum izdanja: siječanj 2017.

Producent: Marko Matijević Sekul

Žanr: alter rock / metal

Trajanje: 00:37:17

Ekspanzijom alternativnih bendova na našoj sceni dobili smo jedan bend koji se pomalo izdvaja od drugih, a riječ je o grupi EoT (Eclipse of Time, kako hoćete). Tročlani sastav koji je nastao iz originalne postave Eclipse Of Time, nedugo nakon objave njihovog debitantskog albuma “A World Without Hope”, 2015. godine karlovačka grupa dovodi vokalisticu Maju Kolarić i tako rade blagi zaokret u zvuku i stilu. Mogli smo slušati EoT 2014. godine u nekom sympho-rock-metal stilu s tekstovima pretežito na engleskom jeziku, a danas je riječ o nešto hrabrijem, alternativnijem pristupu muziciranju kroz isključivo hrvatske tekstove pomiješane s rock/metal zvukom.

Važno je za naglasiti kako je EoT u kratkom vremenu postao miljenik kritike i stručnih žirija, pa je tako u periodu od godinu i nešto dana pobijedio na čak šest demo festivala, a brzo se iskristalizirao i pred određenim brojem publike nastupima na povećim festivalima i koncertima. Singlovima i spotovima Bye bye, Balkanska fiskultura i U čemu je bit, predstavili su okvirno ono što bi album mogao prenijeti, iako je stilski riječ o prilično raznolikoj zbirci pjesama, što pokazuje zanimaciju za eksperimentiranjem umiksanim s provjerenim i znanim rock metodama, što se same svirke i aranžmana tiče.

Vokalistica Maja Kolarić ostavlja upečatljiv dojam svojom bojom glasa,  a aranžerski i tekstualno, sastav zvuči koherentno i suvereno, istinabog, nije da ćemo čuti neke inovativne stvari u inačicama rock glazbe, ali Defibrilacija ima svoje zanimljive trenutke koji ga stavljaju pod kategoriju ‘uspješnih prvijenaca’. Glazbeno – da, komercijalno – vidjet ćemo.

Startamo s pjesmom i naslovnom stvari albuma – Defibrilacija, koja uz Baretov poklič “Teške boje”, u ovom slučaju “teške droge”, daje na aluziju kako bend pokušava predstavljati novu generaciju žestokih rockera koji zamjenjuju one stare. Zašto ne, no i sami su svjesni da je potrebno još puno gristi kako bi se do nekog većeg statusa i došlo. Nastavljamo s Nepravda, masnom metal pjesmom gdje se ističu socijalni momenti u stihovima, ono po čemu se EoT uglavnom vodi, a žestina pravi jako dobru koheziju s Majinim vokalom, po kojoj se uglavnom i pamti cijeli album, a što se instrumentalnog dijela tiče, kvaliteta svirača na ponuđenom se materijalu uopće ne treba stavljati pod upitnik. Od spomenuta tri singla Balkanska fiskultura ulazi u one najupečatljivije, a pjesma Da li znaš ljubavne je tematike koja asocira na rad Žanamari & J’Animals, dok su još imali afiniteta prema modernijem hard rocku, a slijedi nam Anđeo bez krila koja koketira sa simfonijskim elementima onog starijeg EoT-a. Posljednje tri pjesme Avioni, Ostani i Posljednje zbogom nostalgičnog su prizvuka i lirike, bend nas bez miksanja s agresivnijim tempom  i žestinom smiruje pred zatišje albuma.

Dobili smo jedan svjež  alter rock album ponekad modernog, ponekad starijeg prizvuka, koji koketira s mnogo podžanrova i koji ima svoju glavu i rep. Autorski su to lijepo skladane pjesme koje zaslužuju pohvalu, ali postoji i izgledna opcija da većina njih utone u ocean sličnih pjesama drugih izvođača. Međutim, kako bi bend imao poluhit ili hit, pjesme ne smiju imati generičke trenutke koje ne daju na inovativnosti, već se može stvoriti dojam da slušamo ‘samo još jedan’ alternativni rock bend. No uvjeren sam da si to EoT neće dopustiti, i koliko god teško bilo takvom bendu izdržati na učmaloj sceni, trud će im se isplatiti, što potvrđuje i kritika, a nadajmo se i sve veća publika.

1. Defibrilacija
  2. Nepravda
  3. Bye bye