I62452423zrezak

Naziv albuma: Razmišljanje u okviru

Producent: Stipe Botica

Datum izdanja: Lipanj 2016.

Žanr: rock, punk, funk, etno…

Trajanje: 0:37:31

“Mi smo trećerazredni svirači upitne kvalitete i sumnjivog morala.” – tim se riječima opisuje sinjska grupa DarkvuD, koja je čak i za potrebe stavljanja svih žanrova koje sviraju u jednu ladicu, izmislila novi žanr – wood, jer rock i metal već postoje. Šalu na stranu, ali ovaj uvod nekako i odgovara pozitivnosti kojom se bend okružuje, gdje možemo čuti šarolikost žanrova, koji u ovom slučaju i nisu toliko bitni budući da prevladavaju humor i pozitiva bez njegovog striktnog određenja. U nekim trenutcima vraćamo se u osamdesete s višeglasjima, pa prelijećemo u punk vode, ima tu i funka, rocka, psihodelije, reggaea…sve u svemu, album “Razmišljanje u okviru”, službeni prvi, ali cjelokupno drugi album grupe, upravo je ono suprotno – bend isključivo razmišlja IZVAN okvira i to nam dizajn omota albuma najbolje i pokazuje, nema ograničenja i stavljanja nečega u margine poznatog.

Kako to i inače bude, zvuku i stilu grupe također su kumovali i prijateljski bendovi iz istog kraja, poglavito se ovdje misli na M.O.R.T., a iskakanje od drugih bendova sa scene, DarkvuD pripisuje činjenici da se na ovom albumu može pronaći za svakoga ponešto, budući da se svaka pjesma iznova prelijeva u neki drugi, sebi svojstven žanr, opetovano pomiješan s nekim naizgled teškim spojevima, kao što su psihodelični etno i dr.

“Razmišljanje u okviru” sadrži jednu veću manu – u svom tom spletu više različitih identiteta izgubio je određenu svojstvenost i cilj, gdje se događa to da je album postao kaotična zbirka ispreplitanja žanrova kroz humor i parodiziranje, što nekima može biti simpatično, a nekima može biti neautentično i ziheraški, budući da smo postali svjesni toga da “neozbiljni” bendovi dobro uspijevaju u probitku na sceni, upravo zbog nasmijavanja ovog napaćenog puka. Negdje mora biti humora i pozitive, pa tko voli neka izvoli, no moram priznati da koliko god preslušavao ovaj album, DarkvuD me uspio par puta nasmijati te nisam primijetio forsiranje bespotrebnog humora, niti se primijetilo ironiziranje aktualnih političkih, sportskih ili estradnih događaja, što mi već putem politiziranja ostalih bendova ide lagano na živce.

10260_10153109282411503_5850329277896881618_n

Album otvara pjesma Gljive, koju smo mogli čuti još prije godinu dana te vidjeti njen videospot. Šaljivo apsurdan tekst ne govori ustvari ni o čemu posebnom, a sve nam govori stih: “oh kako li sam samo gladak, baš sam Ivan Mažuranić.” Druga pjesma zericu je ozbiljnija, Misli oslobodi (ili misli o slobodi, kako hoćete) punkerska je stvar koja progovara o oslobođenju ljudskog uma i duha, dok je treća stvar Diram se, najbolja rock stvar o masturbiranju koju ćete na ovoj sceni imati prilike čuti, odličan humorističan tekst i svojevrsna parodija, gdje dečki u ovoj stvari podsjećaju na M.O.R.T.-ovce u najvišem obliku.

Miris tuluma koji se gasi, dosta privlačan naziv, miješa rock, funk i psihodeliju, s pomalo neobičnim završetkom “lajlajlaj” momenta, a Kada budem zombi kupit ću si kombi…ne govori li vam dovoljno naslov? Naslov uvijek govori sve, ponovno dobivamo humorističnu pjesmu, no u, na sreću, drugačijem stilu. Nije sve ni tako smiješno u repertoaru grupe, pa tako imamo Cirkus, ponovno pjesmu koja parodira, no ovoga puta više skriveno i ne toliko humorom nametljivo, a također i upućuje metaforičnu kritiku cirkusa u obliku današnjeg društva. Moj bubanj nabrijana je rock pjesma sa zbornim pjevanjem, Strujno kolo odiše punkom, kao i Produžni kabel opuštenošću i retro stilom, a Stolni tenis odrađuje vrhunsku foru sa simulacijom ping pong loptice na bubnju u prvih pola minute, dok u toj pjesmi podsjećaju i na rani Haustor, odnosno na njihov prvi album te dobivamo prilično neobičnu i zanimljivu pjesmu. Još jedan zanimljivi naslov dobivamo s pjesmom Primi me u sobu, a u sobi u sebe. Ljubavno humoristična stvar s romantičnim početkom, ali itekako šmekerskim krajem i stavlja se kao jedna od kvalitetnijih stvari na albumu, po nekom osobnom dojmu, a odmah tik uz nju je i bonus pjesma Daj mi jednu ladnu, opuštena ska reggae pjesma o mirnom životu naših priobalnih ljudi i otočana, koju smo također imali priliku čuti prije.

DarkvuD je objavio produkcijski kvalitetan, žanrovski kaotičan i u globalu zabavan album pun raznorodnog humora, zanimljivih aranžerskih rješenja i na kraju – prepun dobre svirke. Ako vam ne smeta prebacivanje iz jednog žanra u drugi svake 2-3 minute i ako niste došli slušati rješenja o spašavanju svijeta ili ljubavne melodramatike, onda je ovo pravi album za vas. Uzmite ovo ljeto jednu ladnu, popijte je u ‘ladu i slušajte DarkvuD.

1. Gljive
  2. Misli oslobodi
  3. Diram se