Naziv albuma: Na Tragu Satelita

Izdavač: Zona Muzika

Producent: Hrvoje Nikšić, asist. Janko Novoselić

Datum izdanja:  Siječanj 2016.

Žanr: Organic Dance Music / jazz fusion / electronic

Trajanje: 49 min

Kozmodrum je novi projekt sjajnog glazbenog vizionara, bubnjara i producenta Janka Novoselića. Album “Na Tragu Satelita” premijerno je izdanje ovog zanimljivog projekta čliji je izdavač novonastala diskografska kuća pod nazivom “Zona Muzika“, koja je također Novoselićevo djelo nastalo u suradnji s Ivanom Kapecom.

Kako sam Janko kaže, “Ono što svira Kozmodrum je novi stil na nekom još neotkrivenom horizontu klupske plesne glazbe, od milja nazvanom Organic Dance Music. Strukture preuzete iz elektronskih stilova kao što su techno, house, jungle i dubstep koriste se za stvaranje i sviranje novih skladbi, a u isto vrijeme forma, preuzeta iz duge tradicije jazza i fusion glazbe, daje prostor glazbenicima ovog ansambla da izgrade neke sasvim nove spojeve“. Kozmodrum se sastoji od osnivača Janka Novoselića, (kojeg šira publika zna po radu u bendu Chui, kao i suradnji s TBF-om, ali i mnogim drugim projektima), Ivana Kapeca na gitari, drugog gitarista Elvisa Penave i basista Gorana Delača iz jazz fusion grupe Hologram. Na live izdanjima im se pridružuje i klavijaturist Hrvoje Galler. Novoselić je osmislio i napisao svu glazbu na albumu, koja je nastala tijekom 2013. i 2014. godine, te snimljena i producirana od strane Hrvoja Nikšića, 17. do 19. rujna 2014. u studiju Kramasonik u Zagrebu.

Prva stvar koja mi se svidjela prije samog preslušavanja albuma je minimalistički retro-space dizajn albuma za kojeg je zaslužan dizajner Ivan Čadež.

0006421770_10

Što se glazbenog dijela tiče, glavna struktura albuma prožeta je suvremenim jazz zvukovima  u kombinaciji sa ambijentalnim i eksperimentalnim oblicima elektronike i fluidnih sint linija. Album otvara atmosferična “Magic Ride” gdje Novoselić osim svog kvalitetnog rada na bubnjevima pokazuje i dobru stranu rada na klavijaturama, koje izvrsno upotpunjavanju “jazzy” zvuk gitare. Nakon uvoda slijedi “One Day“, koju vode gitara i bubnjevi uz minimalnu provučenost sintisajzerima. Treća stvar na albumu je “Parni Pogon“, koja je nešto brža i veselija od pjesama s  početka albuma i kod koje se u početku i kraju mogu čuti utjecaji klupske glazbe. “R. Daneel Olivaw“, posvećena Asimovom robotu započinje gitarskim tonovima u koje se zatim stapaju užurbani ritmovi bubnja i zanimljive promjena tempa koje slušatelja vode na polagano putovanje svemirskim prostranstvima.

Nakon putovanja s robotom Daneelom slijedi kratka i lagana vožnja na “Leptiru” otvorena bas dionicom i psihodeličnim, pomalo krautrockerskim melodijama sintova. “Pluton” je planet u čijoj orbiti odjekuju upečatljivi jazz zvukovi i ugodne, repetitivne gitarske dionice popračene čvrstim ritmom bubnjeva. “Let’s Arp Together” dolazi u ritmičnom, plesnom izdanju, kod koje se ističe lijep spoj modernog jazza sa elektronskom klupskom glazbom koju nosi arpeggiator na sintu. Nakon zajedničkog arpanja, slijedi “Analyze This“, ugodna jazz numera koju nose groovy gitarske solaže, te posljednja “Krakow” koja nas uz ambijentane, krautrock zvukove sintisajzera dovodi do kraja satelita i jednog zanimljivog putovanja ovog kvalitetnog glazbenog projekta.

Hrvoje Nikšić: “Mislim da bi se ovo stvarno moglo svidjeti i rejverima, rockerima i jazzerima.

Kozmodrum i njihov Na Tragu Satelita još je jedno zanimljivo, te  kvalitetno napravljeno izdanje koje je odraz upornog Novoselićevog rada, te savršen primjer spajanja različitih, možda i nespojivih stilova u jednu uhu ugodnu cijelinu, za koju mogu reći da je jedno od ljepših izdanja ove godine.

Bend možete pratiti na službenoj Facebook stranici, te FB stranici diskografske kuće Zona Muzika. Album možete poslušati i kupiti na službenom bandcamp profilu.

90%
90%