Untitled-1

Naziv albuma: Ljudi od slame

Datum izdanja: 31.3.2016.

Žanr: rock

Trajanje: 00:40:06

Metessi & Zvijezde napokon su izdali novi album. Gledajući unazad na albumska izdanja Metessija (solo i sa Zvijezdama) može se reći da je Metessi poprilično strpljiva osoba. Prije dvanaest godina izašao je zadnji solo album (Veliki strašan film iz 2004.), a odmah nakon njega koncertni album (Strast i znoj u Tvornici iz 2006.), te posljednji uradak u obliku obrada pjesama iz razdoblja novog vala (Duh u boci iz 2007.). Kao da je godinama skupljao inspiraciju i uobličio je u ovaj vrlo dobar album. Na njemu se nalazi deset pjesama Metessijeve prepoznatljive tematike: romantične iluzije, životni ideali, sanjarenje o dalekim zemljama,…

Prva pjesma s albuma, ‘’Jučer, Danas, Sutra’‘ zanimljivo je koncipirana pjesma. Od same instrumentalne harmonije koja se gradi kroz pjesmu, do samog teksta gdje se spominju poznate zvijezde pop kulture, znanosti i društva općenito (Dražen Petrović, Milan Mladenović,…). Određeni dijelovi pjesme zvuče kao The Beach Boysi (ritam, višeglasje) što daje još bolju atmosferu pri slušanju. Iduća na albumu jest ‘’Plešem i Pjevam’‘. Lagana pop rock pjesmica sa zanimljivim gitarskim dionicama koje zvuče kao da su snimali neki underground indie bendovi (što je jako pohvalno po meni, jer u zadnje vrijeme slušam jako puno indie bendova).

‘’Meksiko’‘ je jedna, po meni, od najboljih pjesama na albumu. Tekst u kojem priznaje ‘’da ovo nije njegovo vrijeme’‘ vrlo se dobro uklopio u instrumentalni dio, koji se sastoji od onog uvodnog, laganog akustičnog i onog električni nabrijanog. Malo me prisjetila na pjesmu Amerika grupe Ramirez. Sigurno zbog atmosfere. Pjesma ‘’Slobodni’‘ jedna je od slabijih dijelova albuma. Preslušana više puta, ipak nije ušla u uho kao prethodne pjesme. Iako, ima zanimljive vokalne harme. ‘’Amsterdam’‘ je zanimljiva zbog svog uvoda, koji opet malo podsjeća na indie bendove (Arctic Monkeys, Two Doors Cinema Club,…). Puhački instrumentalni dio su također dali još veću zanimljivost ovoj pjesmi.

Renato Metessi i Zvijezde

Drugu polovicu albuma otvara ‘’Ljudi od Slame’‘, možda je i najmračnija pjesma na albumu. Bubanj je najviše zaslužan za to, a slijede ga razni sintesajzeri i efekti na električnim gitarama. To je sve zaokružio  vrlo odličan tekst. ‘’Francesca’‘ odskače od cijelog albuma. Harmonike, mandoline i truba odišu mediteranskim štihom. Naravno, uklopljenu u stil Metessija i Zvijezda. Tu pjesmu da ne izvodi Metessi, odlično bi se uklopila u diskografiju Nene Belana. Iduća pjesma, ‘’Shotgun Blues’‘, skoro me pogodila s Floydovskim/BlackKeys molskim uvodom, ali me malo spustila na zemlju slušajući ju do kraja. Osobno, bolje da je pjesma imala malo mračniju atmosferu kao Ljudi od Slame, nego ova nabrijana rock verzija.

Predzadnja pjesma na albumu, Mi – Avioni od Papira, jedna je od najboljih pjesama, ako ne i najbolja pjesma s albuma. Akustična gitara i gudači u kombinaciji s višeglasnim refrenom (koji me prisjetio na Is There Anybody Out There? s The Wall albuma Pink Floyda), s odličnom gradacijom instrumenata kada pri kraju pjesme krenu bubnjevi. Album je zatvorila ‘’Atmosfera’‘. Na prvu pomisao ne, ali preslušavajući ju, savršeno se uklopila kao završna pjesma.

Na prvo slušanje, pomalo čudan album, ali nakon nekoliko slušanja, navikneš se i shvatiš poantu svake pjesme. Može se zaključiti da su Metessi i Zvijezde ostali nepopravljivi romantičari, vizionari, pomalo i gubitnici u koji se jako dobro uklapaju, jer ipak je teško novijim generacijama prikazati nešto od prije.

1. Jučer Danas Sutra
  2. Plešem i Pjevam
  3. Meksiko