Izre52423423zak

Naziv albuma: Torzo Dade Topića

Izdavač: Piknik studio Novi Sad

Godina izdanja:  2016.

Žanr: Turbo Punk Folk Wellness

Trajanje: 34:11

Svi smo do sad vjerojatno čuli za bend Brkovi. Bend koji se obožava ili mrzi, tanka je linija opredjeljenja u ovom slučaju. Iako su se u početku deklarirali kao punk bend, a potom kao Turbo Punk Folk Wellness (žanr koji su sami izmislili) zapravo je riječ o bendu koji miksa turbo folk i pastirski rock s dozom punk ritma. Žanrovski ih više nije moguće odrediti, ima tu svega, od tog prokletog turbofolka preko metala, rocka, punka, ska i ostalih žanrova. Zapravo se možemo složiti da su Brkovi postali prvenstveno turbofolk bend koji kombinira ostale žanrove.

Brkovi su zagrebački bend predvođeni vokalom koji se krije iza imena Shamso 69 (s kojim smo davno popričali u intervjuu). Ukoliko ste posjetili barem jedan live nastup Brkova znate kakva je osoba na bini. Prvo se ispljuje po svima (Vlada, gradonačelnik, zastupnik ovaj-onaj), a potom im se zahvali i pohvali ih. U normalnoj državi to ne bi baš bilo normalno, al’ što ćemo kad živimo u državi u kojoj je lakše snimiti CD nego CT mozga. Sve je to ipak dio zabave za ovaj jadan i napaćen narod, ispravka za ovaj jadan i napaćen narod koji nije pobjegao iz ove Lijepe naše. Do sada sam posjetio barem deset nastupa Brkova što pripit, što trijezan. Trijeznom mi je bilo preloše. Osjećaj je kao mamurluk nakon tjedan i pol neprekidnog alkoholiziranja. Pripitom mi je bilo savršeno što dovodi do zaključka: Samo pijan slušaj Brkove.

5242343

Do sada su Brčine izdale nekoliko albuma, točnije četiri (Punkfolkwellness 2010, Društvo brkatih mladića 2011, Balkanski esperanto 2012 i Pizda materina 2014), kompilaciju Brkati gosti 2013. te jedan live album Live Tvornica 2014. Nedavno je izašao i posljednji album pod nazivom Torzo Dade Topića.

Samo ime novog albuma „Torzo Dade Topića“ dosta zbunjuje, kao i njihovi prijašnji albumi, uzmemo li u obzir Pizdu materinu. Za one ne upućene, Dado Topić se zapravo zove Adolf Topić. Iskreno mislim da bi bolji naziv albuma bio „Torzo Adolfa Topića“, ali to je samo moje mišljenje.

TDT najavljen je s video brojem pjesme Seks i droga koja je uglavnom teški narodnjak osim u zadnjoj minuti u kojoj imate mogućnost poslušati malo i punka. Zbog spomenutog spota dosta sam bio skeptičan prema albumu, zapravo, bojao sam ga pustiti iz svojih zvučnika. Nekako sam se ipak natjerao poslušati Shamsin čobanac i nije mi žao. Brkovi su i dalje ostali isti oni stari šovinisti koji veličaju alkohol i kurve.

Sam TDT album otvoren je s numerom Život brzo prolazi koja je ujedno i najgora na albumu. Druga po redu jest Gljiva u kojoj se čuju stari Brkovi. Kroz najsviježije diskografsko izdanje brčina širi se smrad turbo-folka i pastirskog rocka pa ispada da slušamo pravoslavnog M.P. Thompsona. Većina pjesama u vama će probuditi seljačinu koja nosi kamaterke i razbija flaše po birtiji, da ćete intelektualno napredovati – nećete, ali to ste i prije znali. Peta po redu numera krije se iza naziva Šef, koja nevjerojatno podsjeća na već spomenutog M.P. Thompsona i njegovu pjesmu Moli mala s istoimenog Tupsonovog albuma. Znači li to da ćemo uskoro čuti i obradu pjesme Bojna Čavoglave to mogu znati samo ćosavi mladići koji se nazivaju Brkovi.

Ima tu i dobrih stvari kao što je npr. Utopija koja je puna stereotipnog razmišljanja svakog švalera ili Meti ispred svojih vrata  koja se može poslušati i nekoliko puta bez da si živce spalite. Dok ima i onih u stilu Zvezde Granda, čim poslušate trećinu pjesme znat ćete i ostatak pjevati kao da ju slušate deset godina. Ukoliko ste ikad poslušali pjesmu Teško je ful biti kul i pitali se kako bi zvučalo da su HP turbo folk, a Edo žena onda odgovor možete pronaći u pjesmi Ovce u kojoj sudjeluje Sassja.

Iskreno, TDT zvuči kao da ga je radio Bregović, pokradeno i zakamuflirano u turbo-folk s kombinacijom pastirskog rocka uz prizvuke metala i punk ritma. Nije to toliko loše, koliko podsjeća na neke tuđe stvari. Pamtljivo je kao cajka, dinamično kao pastirski rock i eksplozivno-energično kao punk. Nema baš materijala koji će se svirati za dvije tri godine na koncertima, eventualno dvije do tri pjesme. Ako shvatimo Brkove kao bend  kojeg slušate pijani i glasno, onda su oni bend za Vas, ukoliko niste u toj skupini bolje ih nemojte puštati. Album možete preuzeti i besplatno (na dolje navedenim linkovima) ili ga možete potražiti na njihovim live nastupima. Iskreno preporučujem, skinite album i ne kupujte ga. Nije vrijedan kune, ali je zato zaslužio ocjenu 6 od maksimalnih 10. Zašto? Zato što je lošiji od albuma Balkanski esperanto koji je po mnogima najgori album Brkova.

60%
60%
  • 6