Naziv albuma: Bez obzira na sve
Godina izdanja: 2015.
Producent: Hrvoje Prskalo i Zvonimir Domazet
Žanr: retro pop
Trajanje: 00:37:12

Osvojivši Porin ove godine za najbolju mladu nadu, grupa Bang Bang etablirala se i službeno među respektabilnije sastave ovog podneblja. Iako su nastali krajem 2012. godine, dugogodišnji glazbenici i suradnici u bendu vidno (čujno) su iskusni na svojim područjima stvaranja zvuka. Unatoč tome što je bilo nekih priča kako je Bang Bang, pored svakako odličnih M.O.R.T.-a i Jonathana nezasluženo dobio Porin ili da je sve bilo podloženo namještanju, ostavimo se takvih tema i usredotočimo se na ono zbog čega se pišu recenzije – zbog glazbe.

Bang Bang bi se mogao opisati kao mješavina rocka, popa i kako oni kažu za sebe – retro pop, s primjesama bluesa zbog upliva trombona, trube i harmonike, no uglavnom vlada srednjestrujaška glazba u smislu nepripadanja supkulturnim žanrovima, nego glazba koja jednostavno može biti – za sve. Grupa je izjavila kako je s ovim albumom prvijencem uglavnom dočarala što želi reći i što misli sa svojom glazbom, tako da u budućnosti od njih možemo očekivati slične, ali nikako iste skladbe prožete možebitnim utjecajima elektronike i ostalih oblika moderne glazbe ili upliva simfonijsko – jazzerskih instrumenata.

Singlove Bang Banga sigurno ste čuli, u autu preko radija, u kafićima, na televiziji…ne sve, ali recimo pjesma Imam, koja ih je definitivno progurala naprijed, poletna je drmalica s agresivnim refrenom koji je svakako unio inovativnost u radijske etere. Osim toga, na albumu se može naći i bonus traka iste pjesme u piano verziji, koja je osobno i jačeg dojma i dodatno gura naprijed veoma impresivan vokal Lare Antić. Tekstovi pjesama ljubavne su tematike i karakteristike melankolije prevladavaju u većini numera, no ovisno je li taj tužan kontekst pjesme glazbeno aranžiran u vedrijem ili baladnom tonu, no u obje verzije, naizgled bezizlazni stihovi puni elemenata raspadanja veze i nemogućnosti nastavka, a istovremeno i žala za istom, popraćeni su nekada jednostavnom, a nekada višeslojnom rimom.

Album nakon spomenutog singla otvara istoimena pjesma albuma Bez obzira na sve, blueserski dojmljive melodije i poletnosti ritmike koja veoma lagano ulazi u uho, slijedi pjesma Uzalud, koja neodoljivo vuče na Parni Valjak i na njihove Zastave, no jedan riff je potreban da vas odvuče negdje drugdje, na neku pjesmu već znanu, tako da se to ne može uzeti kao relevantan podatak, čisto kao mnemotehnički potez. Dvije poletne pjesme koje slijede su brza Vozi me i pjesma vedre naravi Negdje na cesti, „putujuće“ pjesme koje u sebi imaju otočnu draž i sličnu ljetnu melodičnost gitara, putem koje će vas grupa odvesti na kakav apartman s pogledom na more.

Prijezir se sastoji od kratkog ali jasnog teksta od svega dvije strofe popraćen kabaretskim bluesom, koji čini pravu glazbenu poslasticu i jednu od boljih pjesama na albumu. Slijedi Stari vrtuljak, već pomalo tradicionalna pjesma legendarnog pjesnika Zvonimira Goloba čiju smo uglazbljenu verziju mogli čuti prije 30-ak godina u izvedbi Tereze Kesovije i Arsena Dedića, no Vrtuljak je s vremenom morao dobiti novo ruho, a Bang Bang ga je veoma uspješno modernizirao i aranžirao. Nešto me pogodilo sadrži jednostavan tekst koji „zrači“ statusom poluhita, a pjesma Za kraj koju uljepšava truba zvuči kao nešto iz Pavelove radionice. Za stvarni kraj, dolazi nam neobična Ne zaboravi me, neobična po pitanju cjelokupnog zvuka albuma koji svojim modernističkim rješenjima i snažnim efektnim basom vuče na Quassarrov suvremeni rad ili na neke ranije Urbanove radove, no sve u svemu, snažna individua za rasplet Bang Bangove priče.

Uvjeren sam da Bang Bang nije „ispucao“ sve svoje adute i da će im pjesme i dalje biti praćene s većom pažnjom, što zbog koncertne aktivnosti, što zbog medijskog praćenja i nagrada, bilo bi dobro da se poradi na još nekim rješenjima po pitanju autentičnosti kao u singlu Imam, što je publika odmah i prepoznala, no uvjeren sam kako ćemo o grupi još imati puno za čuti. Snažne melodije i retro zvuk koji uvijek dobro dođe u ovo vrijeme audio parade i kiča dvije su uspješne reference benda za dvoboj protiv učmalosti estrade.

1. Imam

2. Bez obzira na sve

3. Uzalud