Naziv albuma: My Name Is War
Producent: Nemanja Adamović i Miloš Marković
Žanr: metalcore, modern metal
Trajanje: 00:37:05

Kragujevački hardcore metal sastav Black Crown Empire u ožujku je prošle godine objavio svoj prvi studijski album za Miner Records, a bend kao bend je pod tim imenom nastao 2012. godine, promjenom imena iz From My Cold Dead Hands i promjenom podžanra, naravno, ostajući u metal svijetu. Osobno nisam upoznat s radom nekadašnje grupe, ali preslušavajući ovih tjedana prvi studijski album „nove“ grupe pod nazivom My Name Is War, vidno je kako ekipa nije na samom svom početku, što se tiče zanata u instrumentaliziranju i bogatim aranžmanima i što se tiče tehnike pjevanja, sviranja, ritmike itd. Nije lagano pronaći bend ovako bogatog kapaciteta i potencijala koji je veoma moćno dočarao svoju poantu s prvim albumom.

Općenito, ljubitelj sam novog zvuka u metal glazbi i nemam, za razliku od „čru“ metal obožavatalja, predrasuda prema ovako bogatom i rasprostranjenom žanru, unatoč tome što ima predznak „neo“, a to mnoge vintage ljude zna iziritirati. Metalcore u svojoj fuziji metala i hardcore punka pronalazi se i u šarolikoj melodioznosti, kao i djent koje je BCE pripremio na albumu koji relativno nedugo traje, nešto manje od 40 minuta i u tom vremenu veoma se dobro izbalansirao presjek svakojakih podžanrova koji su oplemenjeni bogatom produkcijom, a o coveru albuma da ne pričam, svaka pohvala Stefanu Petroviću na kreativnosti i raznolikosti boja koji je ujedno i lead vokal u bendu.

Album je tematski prožet kroz raznorazne priče koje opisuju pojedinca u svom vlastitom stanju svijesti, opisuju se tegobe u završetcima ljubavnih odnosa kao u pjesmama 23 Knives To The Back ili Payback’s A Bitch, kao i ratne tematike u pjesmama The Oath ili Outbreak, a osobni ratovi uma i svjetovni odnosi mogu se pronaći u tekstovima pjesama Cerberus, The Sentinels ili Monumental, gdje gostuje Jay Haze Dee iz benda Instead Of A Kill. Općenito gledajući, pjesme su nekako predstavile i generalne okvire žanra te se i ovdje ne mogu vidjeti nešto pozitivniji memorandumi kakve i dalje rijetko zapažamo u metalu, jer je on jednostavno takav kakav je.

My Name Is War otvara intro naziva Rise Of Aurora i ta je numera uz Intermezzo koji je logično na sredini jedina kratka spona koja povezuje ovaj veoma intrigantan koncept u kojemu se isprepliću growl, scream i mnoštvo clean vokala na refrenima koji jako pašu u sveukupnu cjelinu. Himnični dijelovi u pjesmama pojačavaju efekt i daju slušatelju prednost da se uputi u detaljnije preslušavanje tekstova, koji su, kad smo već kod njih, otpjevani na veoma tečnom engleskom jeziku, uistinu kao da je riječ o bendu preko oceana ili s Otoka. Jedanaest pjesama veoma konkretne poruke, jedanaest lako pamtljivih i često agresivnih, efektivnih melodija koje povremeno podsjećaju na nekolicinu metalcore bendova i na recimo In Flames u novijoj fazi.

Black Crown Empire priprema nove stvari, koncentrira i nadam se da će nas sve jednako ugodno iznenaditi s budućim materijalima. Valja ovako perspektivnim bendovima uvijek dati priliku i širi medijski te izdavački prostor, momci su s ovim albumom to definitivno utvrdili i ukorijenili. Srpska metal scena tako je još jednom pokazala kako neprestano raste i raste, što je svakako naznaka za bolje sutra u „metalnom“ svijetu.

1. Rise Of Aurora (Intro)
2. Outbreak
3. The Sentinels