Naziv albuma: Muzika za djecu i penzionere

Izdavač: YAMMAT FM

Godina izdanja: Ožujak, 2015.

Žanr: Acoustic rock / blues / pop

Trajanje: 00:35:03

Sjećam se tog sparnog popodneva na prošlogodišnjem izdanju Ferragosto Jam festivala, na Orahovačkom jezeru, kada sam iz šatora popodne načuo neke stihove iz smjera jezerskog restorana, a glasili su: „golman je u kurcu, lopta je na prečki.“ Sve to išlo je fantastično uz visoku temperaturu, krčkanje jučerašnjeg piva u stomaku i pratnju gitare, klavijatura i bubanj kutije. Zaputio sam se tamo, ostao na svirci i bio primoren, čim se vratio kući, upisati u Google ime Miki Solus.

I mora mu se priznati jedna stvar – glazba mu je zanimljiva, tekstovi još zanimljiviji, a umijeće sviranja klavijatura uz pjevanje, te već spomenuta, pratnja na nivou. Zašto ovo sve pišem? Naime, Miki Solus počastio je srdačnu javnost Lijepe Naše s novim albumom nakon više od četiri godine pauze što se tiče studijskih izdanja tj. njegovog posljednjeg Muzika sumnjive kvalitete. Bilo je u međuvremenu EP-a pod nazivima Bojim se muzičkih kritičara te Bolesni tekstovi sa super mjuzom, ali ovaj puta riječ je o, ne možda tako svježim stvarima, ali u svakom slučaju, deset pjesama punih „bolesnih tekstova“, ali i straha od muzičkih kritičara.

Jedna stvar mi nikada neće biti jasna. Zašto, pobogu, izdavati apsolutno sve pjesme u EP-ovima, i ostalim – ovima, i onda izbaciti „kao novi album“ kada nijedna stvar više nije baš nova, izuzevši pjesme Novi Sad i Suncobran, koje do sada nisam imao prilike čuti. Sve je to lijepo i krasno, ali jednostavno fali ta neka doza mističnosti oko nadolazećeg albuma, fali ta jedna stvar koja najavi novi album, a onda, draga publiko, grizite nokte dok ne dočekate svoj veliki datum na glazbenome tj. internetskom tržištu. No dobro, možda je to i stil izvođača, o tome nećemo, ili slobodna volja glazbenika – o tome isto nećemo. Bacimo se na album. Kompletno putovanje kroz deset pjesama započinje dobro poznatim viralnim hitom Pun kufer, a slijedi ga nova stvar Suncobran uz ugodnu pratnju ženskih vokala te dobro poznato Mikijevo rock / blues / lounge repanje i nabrajanje interesantnih stihova koji, neupitno, dobro dođu i kada ih se samo recitira i čita. Već spomenut golman i prečka nalaze se u pjesmi Robi Prosinečki, a slijedi ju hit Hipster (prijašnji naziv – Pjesmica) za kojeg je prije par mjeseci snimljen i video spot. Iskreno, slušati album nekoliko puta možda postane i malo jednolično upravo zbog načina pjevanja u kojem se većinom stihovi nabrajaju, ali zato je tu pravo osvježenje koje se nalazi u pjesmi Smrt je romantična, koja mi je osobno jedan od favorita što zbog malo drugačije izvedbe, što zbog lijepih ženskih vokala na refrenu i u pozadini. Ugodna atmosfera se nastavlja i uz pjesmu Bijela čokolada dok se kasnije Miki preseli u Novi Sad pa vjerojatno prirodno nagonski napiše baladu svojoj omiljenoj djevojci. Cijela predstava se završava s pjesmom Mrtav je Johnny.

Monotono zbog načina vokalnog izvođenja? Možda. Dvije nove pjesme na novom albumu? Možda. Zabavno, genijalno, satirično, poetski, dobro odsvirano, unikatno? Zasigurno. Sve u svemu, Miki Solus je osvježenje na današnjoj glazbenoj sceni koje uvijek dobro dođe u ova crna i dosadna vremena jednoličnog šunda koji nas zasipa iz visokih oblaka tupog mediokriteta. Jedna stvar je sigurna – Miki Solus polako ide ka tim oblacima kako bi zaustavio kišu, počistio smeće i izbavio barem malo sunca nad ove „estradne krajeve“. I Miki, nemoj samo i ti počet svirati lažne varijante neke tzv. „ska muzike“ koja u sebi ni s od ska nema jer nećemo sada imenovati bendove koji su već svima povrh čela, a još malo nam fali da nam i sijede narastu. I da, nemoj se bojati muzičkih kritičara jer nemaju svi dlakave i brkate žene kod kuće. Bolje se bojati zubara ili zmija ili golubova ili tako nečega. Sve u svemu, dobar album vrijedan slušanja, a uz to – besplatan je. Navali narode!

1. Pun kufer

2. Suncobran

3. Robi Prosinečki