Izdavač: tr33z music

Godina izdanja: 2015.

Producent: tr33z kolektiv (1.-9.) & Miha Mih (10.)

Žanr: Trap, rap

Trajanje: 00:39:42

Broj singlova: 10

Prije nego napišem bilo što o samom liku i djelu startne petorke Flotersa, ponovno ću vam dati priliku da se u još jednom ‘High5 related’ članku upoznate s momcima putem temeljitog intervjua koji smo početkom listopada prošle godine obavili i to klikom OVDJE.

Sad kad ste puno svjesniji, jasno vam je da je Triestri odradio posao. Album kvalitativno, banda kvantitativno.

Klubovi se u užoj regiji pune, uskoro su po drugi put na redu Rijeka, Ljubljana i Osijek, zatim samostalna promocija aktualnog izdanja u zagrebačkoj Tvornici kulture i tako dalje… Stvar se zakotrljala, s potpunim pravom. Kom milo, kom drago, High5 jedan je od vladara uvelike prihvaćenog, osim među dežurnim oldschoolom, trap zvuka u zemlji, a doskora i u regiji.

Tako se simboličan datum 3.3. čekao među domaćim ljubiteljima Guccijevog sladoleda i King Louieovih dreadova poprilično pozorno, a razlog je poznat: izlazak prvog LP materijala spomenutog High5-a, nazvanog SCHENGENGANG.

Deset singlova na trap podloge, dobra produkcija i vožnja kroz opus ‘bande bez granica’ može započeti.

Album otvara svojevrsni intro, trap remix kultnog YOUTUBE GIPSYJA nazvan Ima ženski ima sve, koji zvuči kao da ste ‘vers’ Roma iz videa zavrtjeli u loop s beatom pjesme sa nekog od bezbrojnih ‘trap this/trap that’ youtube kanala.

Sam naslov pjesme upućuje na tematiku i motive albuma, koji osim ženski(h) ima zaista sve: od glorificiranja hedonizma kroz kvartovsku narkomaniju i alkoholizam, zakonske nuspojave istih, egotripova na njima svojstven način, nabrajanja silnih (pop/sub)kulturnih doktorata, pa do satiričnog ismijavanja političara, odavanja omaža istočnjačkoj kulturi i spomena židovskih običaja.
Prije nego sve spoilam već u samom uvodu, nastavit ću dalje po tracklisti.

Nešto komercijalniji, široj publici prihvatljiviji pristup uz ne toliko napadan instrumental zamjetan je u drugom singlu, pjesmi Žene gazele,koja se devet dana nakon objave albuma nametnula kao uspješnica. Osobno, ne dijelim to mišljenje, ali priznajem da mi je zanimljiva igra riječima kojom se žene dovodi u paralelu s gazelama, u kontekstu nekog kluba i/ili džungle (Žugi, Riđi) dok dvosmisleno možemo gledati i na hook gosta na pjesmi, Hilj$ona Mandele [KUKU$], čiji je refren zaista jedan od crnačkijih među domaćim izdanjima.

Pospi blunt ime je treće stvari, a sam naziv također dovoljno govori o prirodi pjesme. Spominju se kolokvijalni nazivi nekolicine opojnih sredstava – piff, spliff, molly, lean; zatim MDMA, LSD i ostali članovi krek kuće, drugstorea kućne radinosti – dakle, sve jasno. Spor, opušten, gotovo lijen instrumental koji pomalo podsjeća na beatove A$AP Rockyja odlično sjeda na trapanje Borea Balboe*(1) i Hladnog, koji su posebno pogodni za ovakvu tematiku. Vrijedi istaknuti i Riđijevu simpatičnu romansku kombinatoriku francusko-talijanskog uz zafrkantsku kajkavštinu koja je kod njega najviše primjetna tijekom cijelog albuma, ali sve što ću još reći u ovom paragrafu može se svesti u četiri riječi – Mladi Kizo moffucking Manjača.
Nadodat ću i da je Kizo posebno dobro, IDGAF stilom i flowom, bacio ovdje uz Riđijevo pozadinsko pjevanje pri kojem Manjaču lako zamišljam kao nekog P.I.M.P.-a/ O.G-a./macka u ‘rane 90e Big Daddy Kane’ fazonu.

*(1) – također, i Bore nam je davno odgovarao na nekakva pitanja – OVDJE.

Količina Kine i Japana u Jackie Chanu je ‘too damn high5’. Rade je stvar odveo u nekom Shaolin smjeru uz nabrajanje borilačkih pokreta i vještina, jednako je nastavio Žugi koji se potom rimom nadovezao na Chanovu kinematografiju (Zmajevi zauvijek, Ninja i lopov – Šangajsko podne, Božji oklop) praćenu najkraćim opisom fabule iste*(2). Riđijev kraći refren poslužio je kao uvod u njegov bučkuriš od versa, koji sadržava svašta, od filmsko-gamerskih do porno-košarkaških referenci. Ništa manje šaroliko nije završio ni Naci Snajper  –  aludirajući na Chrisa Tuckera i vratolomije Gas do daske trilogije, pa sve do gejši, filma Pijani učitelj i ostatka versa. Solidan beat, pamtljiv refren uz pokoju jednako pamtljivu lajnu glavna je kritička cjelina koju tražim u trap pjesmi s namjerom preslušavanja koji put više.

*(2) – „ katana sabije glupave Amere“. The End.

Komična situacija državne političke scene nikako nije niti će ikad bit tema ovog portala, osim ako se netko na ovakav način, poput High5-a u pjesmi Ivo Sanader, našali na Ćaćin račun! Ilegalni načini stjecanja financijskih sredstava bivšeg premijera Sanija, (zasad) poznate afere uz esencijalno pitanje ‘DI SU?!’ glavni su motiv ovog hita, osobno možda, uz Rick Rojsa, najomiljenije pjesme albuma.

Šesta numera Ko$er najviše mi je njaaaah pjesma kao i, sudeći po pregledima, ostatku slušatelja. Najkošer vers odrepali su Riđi (mislim, ubacivanje persona poput Mošea Pijadea, Slavka Goldsteina ili tek praška Ariela u kontekstu imena bivšeg premijera Sharona u rap pjesmi) i Snajper. Triestri banda, reprezentanje u versovima, Floters, FLS, Ilica, i tako dalje, i tako dalje… Beat, kao ključna stvar prilikom ‘ulaženja u uho’ ovdje je zakazao.

Kad su već pripadnici židovske manjine košer pa su svinje tabu tema, u domaćem jeziku vulgarizmom ‘svinje’ nazivaju se pripadnici svima omiljene državne službe. Pojam policijskog heata dobro je osjetio Robert de Niro u istoimenom klasiku, a u pjesmi naizgled potpuno nepovezanog imena pop zvijezde – Katy Perry – opisuju se legalne nevolje konzumenata opojne biljke kroz paničnu sintagmu nastalu wordplayom s naslovom pjesme – ‘Kaj te pere paranoja?’.

FLXM – čista oda fleksanju, pokretu plesa na specifične dirty south zvukove i matrice, definitivno najtrap stvar cijelog izdanja, uz EDM-trap instrumental remiksiranog intra.

Ona prethodi predzadnjoj stvari na albumu, Rick Rojs. Kombinacija imena Rick Rossa i Ljube Ćesića – Rojsa vuče na novu parodičnu stvar (obzirom na aktere) koja to zapravo nije, ali i dalje je možda top stvar cijelog SCHENGENGANGA. Dobar beat uz Rossov ‘Baws!’ povik i versovi u kojima svi odlepršaju svoj dio; replay je definitivno najviše puta pokrenut na ovo. Bore možda nije bacio vers godine, ali je bacio top5 vers albuma, Riđi se igrao slogovima i rimama, Rade je imao svoj najbolji momentum uz poznatu nigga sekvencu, kao i Hladni koji je od cijele petorke najveći prototip i antipod pojmu oldschool repera budući da je riječ o iskonskom trapperu, uz Borea i Gocu RIP-a, na domaćoj sceni.

Sve se završava još jednom uspješnom operacijom koju, uz Žugija, Riđija i Snajpera, obavlja čak 23 doktora. Dakle, posljednja pjesma albuma Doktori jedina je koja nije odrađena pod producentskom palicom tr33za nego je za beat zaslužan Miha Mih iz Slovenije. Još nekoliko kvalitetnih versova na račun spomenutih doktora izvučenih iz filmova/serija/realityja/književnih djela/glazbe/reklama itd., kvalitetan beat, ‘ti tu – ti tamo’ tečan refren i tako je propisno završio premijerni LP mlade zagrebačke petorke.

Red banger trapa koji nije yungleanovski plačljiv, red pamtljivih versova, red autotunea u podnošljivoj mjeri i red dobrih refrena rezultirao je zadovoljavajućim finalnim produktom u trajanju dovoljnom da se možete koncentrirati samo na njega.  Možda jedina veća zamjerka cijelom konceptu albuma je što put do trackliste nije našao nijedan, barem po kriteriju mog uha, ultimativni banger kao što je na EP-u bio Cheez. Sve u svemu, općenita konkluzija i dojam o albumu je da je, kao i uvijek, moglo bolje, ali i puno lošije pa u globalu nisam ostao nimalo razočaran. Sindrom prvog izdanja/albuma  se nije dogodio, samo se nadam da neće doći do eventualnog manjka inspiracije i pretjerane ‘produktivnosti’  koju nerijetko prati zasićenje publike od nekog/nečeg, što smo na nezahvalnoj i zahtjevnoj domaćoj hip hop sceni imali priliku više puta vidjeti.

High5 je, prema mom objektivnom mišljenju, perjanica trapa na domaćoj sceni. Ukratko, izrazit ću se biciklističkim žargonom – Visoki nose žutu majicu.

1. Ima ženski ima sve feat. Cigo

2. Žene gazele feat. Hilj$on Mandela