Naziv albuma: FLEXIKON

Izdavač: Hip Hop Unity

Žanr: rap/trap

Trajanje: 00:29:09

Broj singlova: 9

Recenzirati ovo izdanje, ili uopće spomenuti KUKU$ Klan u bilo kakvom kontekstu bez spomena grupe High5 je otprilike jednaka greška kao pisati biografiju Michaela Jordana bez spominjanja Scottieja Pippena. Dakle, nakon što je High5 u trećem mjesecu prošle godine preko svog tr33z kanala objavio EP Triestri, zanimanje publike za ovaj zagrebački rap sastav doseglo je vrtoglave razine, kao i sam hype oko visoke petorke. Tijekom godine, upratio sam na njihovom fan pageu buduće koncerte kao i uratke, a jedan od tih uradaka bila je suradnja jednog člana, Hladnog, sa meni tada još uvijek nepoznatim KUKU$ Klanom.

Singl Pare ili ‘po američki’ stilizirano PVR€ nije me značajnije zaintrigirao što se ne može reći za singl koji je objavljen nakon njega, još jedna suradnja sa Tatom Hladnim – San Andreas. Tada je već počelo moje veće zanimanje za pojavu i djelo KUKU$ Klana, još jedne zagrebačke kvartovske ‘šprehe’ koja funkcionira od 2012. godine, prvo u šesteročlanoj postavi, da bi danas brojali troje članova – Hilj$on Mandela, GOCA R.I.P. i Def Klunny, producent.

To zanimanje je kroz daljnje mjesece raslo eksponencijalno kao i količina repeata oba gore spomenuta singla. Da, čak su mi i Pare sve više ulazile u uho (dok se to za džep ne bi moglo reći) te je ta zanimacija kulminirala objavom EP-a FLEXIKON (kojeg KUKU$ oslovljava mixtapeom). Usporedno s tim, KUKU$ je bio predgrupa na dva uzastopna rasprodana koncerta Krankšvestera, da bi sredinom prosinca sami napravili show u Klubu, dok sam ja čamio u stanu u Osijeku preslušavajući novi mixtape. Za recenziju sam bio u potpunosti spreman, recimo, tjedan dana nakon izlaska, a razloge ove zakašnjele reakcije pronaći ćemo u mojoj lijenosti, no to je manje bitno.

Priča FLEXIKON (izraz za poseban pokret rukama – flex, nekako pretpostavljen i dodan u riječ leksikon) započinje upravo sa pjesmom Pare. Trojac je u suradnji sa Scanteom u međuvremenu snimio i iznimno profesionalan spot s uvjerljivom i kvalitetnom preslikom američkih trap spotova koji prikazuju klupski život i općenito hedonizam, čime je pjesmi dodana nova dimenzija. Bengerske osobine i catchy hook – dostatna deviza za puštanje u klubovima.

Druga pjesma Kao ja je, rekli bismo, standardan reperski egotrip što i nije teško zaključiti uz ‘Sve kmice žele biti kao ja!’ hook. Razlog (jedan od) nepriznavanja ovakvih mladih repera od strane starijih njuški je očito u starom dobro ‘real – fake’ parametru, a prilikom ovakve pjesme u kojoj je zafrkantski element očit, stječe se kriva impresija da članovi grupe stare dvije godine, s tek jednim mixtapeom iza sebe, zaista misle o sebi to što repaju.

Treća pjesma Pimpluminati već je u imenu otkrila jedan od lajtmotiva koji se, kao i novac u bilo kojem obliku, često manifestira kroz album a to su iluminati [masoni, što već] (svevideće oko, trokuti, i sl.).

Nisu Pare, ali ne bi ni Tozla bilo loše imati. Također jedna ranije izbačena pjesma koju nisam previše zamjećivao, četvrta po redu na albumu, nastala je kroz druženje sa šibenskim reperom Boreom Balboom, svojevrsnim Enfant Terribleom domaće trap scene. Lijeni, guccimaneovski flow Bore Balboe i usporeni beat nastavljaju album kroz tematiku bogatstva i hrpe kmica.

Službeno peta stvar po redu na albumu je istoimeni, već spomenuti hommage jednoj od najpopularnijih igrica moderne pop kulture – San Andreas. Ponovno je na traci Hladni/Hladnee sa svojim specifičnim flowom i deliveryjem koji dobro zvuče na trap beatove uz affiliatea Mladog Kizu Manjaču i amerikanizirano repanje/stenjanje GOCE R.I.P.-a. Poseban šmek lyricsima daju igre riječima, pamtljiv refren i spomen nezaboravnih riječi koje će brojni prepoznati, a to su aezakmi, hesoyam kao i ime C.J.

Kako su to davne 1993., dakako, puno eksponiranije i neusporedivo veće napravili članovi još jednog klana, Wu – Tanga(*) ‘ulaskom u 36 odaja’, tako i KUKU$ kuc-kuca u znaku istog broja 36, polaganim stopama, na vrata domaće/regionalne scene.
Šesta stvar Kuc kuc sadrži svima (barem bi trebao biti) poznat sample sa otvarajućeg singla prvog Wu – Tanga Bring the ruckus, prigodno izmijenjen kao ‘Bring the motherfuckin’ KUKU$!’, praćen old school beatom kao rijetkošću za jedan album napravljen globalno u new school stilu.

Kako je njihov odnos sa petorkom High5, koliko mogu primjetiti, toliko blizak da su sjedinjeni u broju 33 kao ‘triestri gang’, usporedio bih njihovu sitaciju djelomice s prilikama u slično vezanim američkim grupama sjedinjenim u Beast Coast kolektivu iz Brooklyna – The Underachieversima i Flatbush ZOMBiES(*) s kojima čak dijele određene zvukovne paralele, kao i s Pro Erom.
Devet pjesama za jedan polusatni EP/mixtape je po meni sasvim dovoljno da potpuno koncentrirani izvadite zaključite o presjeku i konceptu nečijeg rada.

Još jedan hommage, najkarizmatičnijem državniku našeg doba, istoimena pjesma Putin, kao sedmi singl prizvao je u studio, zajedno s KUKU$ovcima, još jednom Tatu Hladnog [High5] i Mladog Kizu Manjaču, ali i Riđi Riđa [High5], najvećeg gingera domaće scene. Polagan flow aktera uz ritmične kickove i snareove savršeno sjedaju na tempo uz pamtljiv, političko-društvenoj situaciji prilagođen tekst, i ‘Ja sam Vladimir Putin, dođi tu da ti metak uputim’ refren.

Predzadnja stvar je još jedan old school koji sam vjerojatno najmanje zamjetio na albumu, Cypher Gramatik, na beat od slovenskog producenta Gramatika, u kojem repaju Đ, još jedan affiliate grupe i, ako sam dobro pohvatao, producent Def Klunny.

Ime lika Harrisona Forda iz prve trilogije slavnih Lucasovih Star Warsa – Han Solo, ime je zadnje stvari za koju je također napravljen spot kod Scantea i koja je osobni favorit. Još jedan banger uz hedonizmom ispunjenu liriku, glorificiranje kanabisa kao i razne kvintesencijalne reference koje Hilj$on spominje.

Za prvijenac, koji ne ubija od viška singlova, ispunjen bengerima, zanimljivim versovima i nadasve dobrim kopiranjem stranih i aktualnih trendova, sve što mogu reći je da sam više nego zadovoljan i da je KUKU$ odlično popratio High5 kolege. Vidimo se u Osijeku 27. ožujka!

(*) – Usporedbe sa Wu – Tang Clanom, kao i Beast Coastom, nisu doslovne te mi nije namjera da bilo tko od čitatelja pomisli da samim spominjanjem izjednačavam kult, kvalitetu i popularnost spomenutih izvođača sa KUKU$ Klanom..

01. PVAR€ feat. Tata Hladnee

02. Kao ja

03. Pimpluminati