Naziv albuma: Motovun
Žanr: Electro, etno, blues, rock
Trajanje: 00:37:11
Broj singlova: 10

Teško je ne primijetiti da se nekolicina izvođača koji su na sceni duže od 20 godina zapućuju na istraživanje modernog instrumentarija. Jurica Pađen napravio je veoma sličan potez praveći drugi instrumentalni album izdan krajem prošle godine na kojemu je ugostio brojne hrvatske gitariste, a drugi instrumentalni na koji sam našao u veoma kratkom roku je Motovun – najnovije djelo Livija Morosina.

Glazba ovog istarskog glazbenika ne može se s jednom ili dvije riječi ukratko opisati. Morosin je prošao kroz brojne kreativne faze i mnoge zvukove, pisao za veliki broj glazbenika (Alen Vitasović je bio ono što je bio zbog Morosinovih tekstova), surađivao s Radom Šerbedžijom i mnogima drugima, počeo karijeru u Gustafima…da bi početkom novog tisućljeća izdao svoj prvi solo album nazvan Tri naranče, zatim 2007. godine nakon nastupa na Dori s pjesmom „Volim ja“ u suradnji s Miroslavom Evačićem svoj drugi solo album nazvan jednostavno Livio Morosin, a 2010. izdao je svoj najveći hit do sad „More dimboko, nebo visoko“ i album Glas Istre. Trebalo je čak četiri godine da se Livio probudi iz diskografske kome i da nas počasti novim uratkom. No, nitko ne bi očekivao, barem ne oni koji prate njegov rad i izričaj (prvi put sam se susreo s njim na spomenutoj Dori prije osam godina) da će Livio napraviti prilično neočekivan potez te izdati instrumentalni album, unatoč tome što je zadnjih par godina prisutan i u filmskim soundtrackovima.

Kako Livio navodi u jednom intervjuu – u masi bedastoća koje slušamo u zadnje vrijeme, najbolje je šutjeti, stoga se može reći kako Livio nije izdao album kao album, već projekt s prijateljima i suradnicima i tako napravio 10 pjesama različitog tempa, dinamike i krajnjeg smisla. Ime albuma Motovun može značiti štošta, no pravi je razlog taj što je album nastao u motovunskoj kući njegova prijatelja Danila Dučka, ilustratora koji je odgovoran za naslovnicu albuma, kao i za animirani spot za aktualni singl Autobus. Livio je doslovno svoju skromnost i neguranje među estradna imena pretočio u svoj rad, jer ovo je album pun lagane ugode, lagane nesigurnosti, lagodnog, ali ubrzanog života gdje je autor glazbe promatrač i kreator posebnog glazbenog svijeta u naizgled osebujnim melodijama koje smo već mogli čuti u nekom filmu ili u jingleu neke radijske emisije.

Odmak od dosadašnje glazbe primjetan je u izrazitom korištenju elektronike, laptopa i ostale „mašinerije“ koja stvara zvuk kako čovjek njome upravlja. Očito je da se Livio ne želi držati stalno jednake glazbe i da su svakojaka glazbena istraživanja rezultirala primarnim izborom elektronike koja se spaja s etno, tradicionalnom i blues glazbom s primjesama rocka, popa i takozvane filmske glazbe. Ukratko, tu ima svega, a niti jedna se konkretna riječ nije čula. Stoga je Motovun idealan album za one koji se ne mogu „nositi“ s raznoraznim političkim, socijalno osviještenim, misaonim ili ljubavnim tekstovima, a isto tako, ovo je idealan album za opuštanje i odmor od svakodnevne vreve.

Naslovi pjesama u većini slučajeva idealno stoje uz samu skladbu, a album otvara pjesma Kaldir, vrlo uhu ugodna i „zadirkujuća“ melodija koju nastavlja Put sunca, gdje se očituje već dobro stečeno iskustvo u radu s širokosežnom elektronikom. Mirna je moj osobni favorit na albumu, a raznorazni vizualiteti koji vam se mogu stvoriti u glavi plod su nevjerojatno bogatog i autentičnog zvuka i ritmike. Nešto brže su stvari Porat i spomenuti Autobus koji razbijaju mir na albumu i okreću se nešto plesnijim i dinamičnijim okruženjima, da bi se miru sve vratilo s recimo pjesmom Ćuk, sve dok Kaos ne napravi kaos na samom kraju. Suradnju na albumu Morosinu je pružio Željko Šatović G.U.L.A. koji je prisutan u svim narodnim instrumentima koje možemo čuti, dok je programiranje, gitara i tipkanje pripalo nositelju projekta, a tu su još i Boro Lukić, Jadranko Medunić na gitarama i Tomislav Šestan na gitarama, basu te udaraljkama.

Nenametljiv, ali opet siguran i čvrst, album vjerojatno neće doživjeti titulu popularnog ili istrošenog projekta, ali će opravdati riječi koje Morosin za svoj rad govori – biti dio pop kulture, ali nikako u fokusu, nego biti tih, ali da te se čuje.

1. Kaldir

2. Put sunca

3. Mirna