Naziv albuma: Bajka
Producent: Pešes / F. Vidović, N. Marinac, G. Drgić, S. Zaklan, S. Karabatak, T. Miladinović
Žanr: Alternative Rock
Trajanje: 00:34:19
Broj singlova: 10

Prvo što moram reći kada sam dobio priliku poslušati ovaj album jest njegov poseban cover. Ne misleći prvenstveno na prednji dio, već na unutrašnjost gdje su napisani tekstovi i pokraj svakoga teksta neka zasebna slika koja ima svoju simboliku, stoga prva pohvala ide KVAR Illustrations-u. A uvod u čitanje tekstova ostavlja jasnu poruku: „Dragi ti, koji ovo čitaš. U rukama držiš plod previranja, razmišljanja i traženja. Prostranstva magije u kojima ćeš naći svoje iskreno mjesto.“ Upravo je takav i cijeli album grupe Pešes – topao, pristupačan i iznimno ugodan.

Za grupu moram priznati da nisam čuo prije, iako traju od 2008. godine, tek sada su izdali svoj album prvijenac zvan Bajka, a iza sebe imaju nekoliko važnih nastupa kao onaj na Terraneu 2013. godine, Mostar Summer Festu, Ritmu Europe 2 kao najbolji bend po izboru publike itd. Očito je došlo vrijeme da se prva tri singla uvrste u neku zasebnu cjelinu i da se izdavačka kuća pobrine za ostalo. U glazbenom opusu ove breljansko – širokobriješke grupe možemo čuti mnogo alternativnih rock bendova, što onih koji su prije bili aktivni na našoj sceni, što onih koji i dalje sviraju diljem svijeta. No, prava grupa je ona koja je po nečemu posebna u današnjem vremenu „štancanja“ bendova, a to je Pešes uspio ovim albumom.

Aktivno sam znao slušati pločansku grupu OZ (Ovako Zvučimo) koja se raspala nisam siguran prije koliko godina, a Pešes me je u nekoliko trenutaka vokalno, a i instrumentalno podsjetio na njih. Tematski je album određen kao ispreplitanje ljubavnih i misaonih tekstova koji upućuju na autorovu psihološku promjenu i svjetonazor pojedinca. Ponekad jednostavni, ali u većini slučajeva kompleksno rimovani tekstovi jaka su osobina benda koji se treba držati sličnog rukopisa i u narednim stvarima, naravno, uz povremene promjene.

Album otvara pjesma Mijenjam svijet koja mi je ujedno i najbolja pjesma na cijelom albumu. Žestina poruke nastavlja se na pjesmi To je ljubav koja ujedno ima i odličan spot kojega možete pogledati ovdje. Sljedeća je Sam, u potpunosti „umna“ pjesma koja govori o osami koja ustvari nije u pozitivnom kontekstu te da svakoj osobi treba netko tko može uzeti, ali da nešto i ostane. Nestaje u noć dosad je posljednji singl s albuma te ona i sljedeća Ledina prave „završni“ dio prve cjeline albuma gdje nestaje neka vidna pozitivnost i ulazi se u blagu melankoliju ispunjenu tek povremenim uletima svjetlosti, bila ona plave ili neke druge boje. Pjesma Dovoljan odražava potpunu odsječenost od vanjskoga svijeta i izolaciju, no lijepa i naočigled poznata melodija odražava još jedan uspješan, možebitni sljedeći singl.

Nadalje, kako se ovaj prilično kratak, ali jezgrovit album približava kraju, tako se i gubi početni žar kojega dobivate na početku, no, s nešto većom koncentracijom, moći ćete uspješno upiti i posljednjih nekoliko pjesama, pogotovo ako im posvetite zasebnog vremena. Stoga, ukoliko krenete preslušavati album od početka do kraja, konzistentnost se smanjuje ne zbog jednoličnosti ili monotonije pjesama, već zbog potrebe za višeputnim preslušavanjem pojedinih dijelova.

Pešes je izdao slojeviti, pretežito topao album s blagim utjecajem melankolije kojega ćete zavoljeti na prvu ukoliko se uputite u slušanje benda, a mišljenja sam da biste svakako trebali. Nadam se da će projekt nastaviti u sličnom tonu i da će bend dobiti zasluženu količinu slušatelja kako bi se ova bajka u potpunosti privela sretnom kraju.

1. Mijenjam svijet

2. To je ljubav

3. Sam