Naziv albuma: Rocker…to sam ja

Producent: Branimir Jovanovac – Bani i Opća Opasnost

Trajanje: 00:44:16

Hrvatska hard rock scena u posljednjih nekoliko godina bilježi sve zastupljeniji prikaz novih, a i povratak ili proboj nešto starijih bendova. Jedan od pionira hard rocka otkako je Republike Hrvatske jest Opća Opasnost, županjski bend vjerojatno sada već poznat svakom kućanstvu, s obzirom na zastupljenost njihovih koncerata u posljednje četiri godine.

Žestoki Slavonci na sceni su, uz nekoliko godina pauze već 20 i nešto godina, počevši s domoljubnim pjesmama prilično agresivnog karaktera, pa preko pjesama Jednom kad noć, Doktore, Srce zna, Treba mi nešto jače od  sna sve do apsolutnog hita Uzalud sunce sja izdanog 2009. godine na povratničkom koncertu u Županji za kojeg je izdan i Live DVD. Na tragu te pjesme Opća Opasnost izdaje jako potraživan i popularan album Vrati se na svjetlo 2011. godine, nakon singlova Nisam rođen pod sretnim zvijezdama, Pobjeg’o sam i Tri rijeke sa Zoranom Mišićem, koji je popraćen turnejom koja je trajala otprilike dok se nije pojavila nova pjesma koja bi najavila novi album o kojemu će se u narednim paragrafima nešto više reći.

Opća Opasnost nikada nije bila popularnija i taj period je maksimalno iskoristila, redaju se singlovi, koncerti se održavaju po potrebi i u najmanjem zaselku, Pero Galić i ekipa pojavljuju se po radijskim glazbenim emisijama, odnedavno imaju čak i vlastito pivo te imaju jednu formulu koje se drže već jako dugo – energija na stageu koja je uspješno usmjerena prema publici.  Općenito mi nije jasno zašto itko stigmatizira bend (čak i ljubitelji podžanra) kao bend koji je labav, mlak, bezvezan itd. Svatko ima pravo na svoje uvaženo mišljenje, no ako ćemo činjenično stanje gledati, skoro pa jedino loše što se za Opću može reći u zadnje vrijeme je da su dosadni, no naravno, gledano kroz prizmu učestalosti nastupa i što se u jednom gradu pojave i do dva do tri puta godišnje. Uvjeren sam da bi se i ta slika promijenila da bend uzme duži godišnji odmor i da se pojavi nakon izvjesnog vremena, kada bi slika o bendu bila slična kao i 2009. i 2010. godine, kada su dobili hordu novih obožavatelja. No to je manje bitno, za svakoga tko voli neka izvoli, barem ih imate priliku često poslušati uživo.

Pjesme Opće Opasnosti također su prošle kroz jednu sterilnu fazu – ili će izbaciti žestoki rock singl, koji će nažalost slabije proći, ili će izbaciti baladu koja će pokoriti radio i televiziju. Praveći usporedbu starijih rock balada devedesetih i ovih novijih, može se reći kako su s baladama prilično stagnirali, dok su im brže pjesme napredovale, a Mario Vestić, njihov svevremenski autor pjesama, često ubode s interesantnim ljubavnim tekstom, a ponekad zastrani u povlađivanje široj masi s prilično jednostavnim pjesmama. No jedno je sigurno – Opća ide dalje s provjerenim postupcima i formulama i vjerojatno će se toga držati što god im drugi rekli dok ne budu više mogli stajati na pozornici te će njegovati zvuk uz koji su odrastali sedamdesetih i osamdesetih godina, jer mainstream scena kakva god da je kod nas, upravo treba ovakve bendove.

Novi album Rocker…to sam ja u samom startu nema neko tematsko ime niti je album konceptualnog karaktera, bend je skupio deset pjesama koje je uobličio u album i ništa se tu više nije planiralo, pa čak se i oko covera nije vodila tolika briga koliko za odličan cover prethodnog albuma koji izgleda kao spin off starijih albuma Divljih jagoda. Produkcijski moćan i kvalitetan, album otvara simfonijska rock pjesma To sam ja sa snažnom i jasnom porukom o individualnosti jednog čovjeka.  Vrlo dobar uvod u album kojega ćete svi pjevušiti nakon par dana slušanja prekida pjesma Tebi se ne vraćam, polagana pjesma žešćeg refrena koja ima jednostavne melodije i jednostavan tekst, jedna od nepamtljivijih pjesama grupe. Klaun je interesantna pjesma koja ima zanimljivu poruku i pristupačne melodije i Perin već provjereno odličan vokal i manipuliranje dionicama. U prilog dečkima ide i simfonijska dionica klavijatura koje su jako postale zastupljene na novom uratku, što mi je posebno zanimljivo jer nisam očekivao neki veći novitet u skladanju pjesama. Pjesma Stranci već je otprilike godinu dana prisutna na radijskom eteru i koliko god bila lijepa balada, ne pripada samom zvuku albuma, već više pjevačima tipa Giuliano,  jer je previše mekog karaktera uz već poznati recept ljubavne problematike, dok je recimo pjesma Tragovi, iako iste tematike, možda vrhunac albuma. Energični riffovi, pjevni refren i zanimljiv tekst koji ipak ne sadrži klasične epitete, već ima i zanimljivih metaforičnih dijelova. Lice anđela zasigurno će zaživjeti među publikom na koncertima jer ima odličan uvod u refren i veselog je karaktera, što je sve neobičnije vidjeti u rukopisu Opasnosti. Za neki akustični nastup Pere i gitariste Slavena Živanovića Žiže idealno bi poslužila pjesma Za svaku tvoju suzu, koja je, osim što nije karakteristična balada s monotonim prizvucima, prava himnična pjesma sa snažnim porukama, moćnim solom i starijim prizvukom, baš kao da slušate omiljene rockere iz tog razdoblja. Hodaj svojom stranom ulice aranžerski je interesantna pjesma i jedna od neobičnijih pjesama benda, baš kao Virtualni novi svijet s prethodnog albuma, pjesma koja je ujedno i slabija od navedene. Posljednje dvije pjesme su Nenapisana stranica i Preživio sam, dvije klasične, pomalo staromodne balade Opće opasnosti koje prepoznatljivo zatvaraju album i koje imaju neke novitete tipa zvuk violončela kao uvodni instrument.

Opća Opasnost ide dalje svojim utabanim stazama te je sigurna jedna stvar, a ta je da se teško mogu svrgnuti s trona hrvatske scene, osim ako ne zabrazde u neke čudne vode ili ako neki bend slične vrste ne napravi neki boom koji će ne znam kako nadvladati pjesme s ovog albuma ili neke prethodne. Rocker…to sam ja bolji je album od prethodnog, čvršći, provjereniji, sigurniji, uz određenu količinu prosječnosti i blage monotonije, bend je napravio dobru stvar te se nadam kako će pauzirati s novim materijalom kako bi publika mogla slojevito „prožvakati“ ponuđeni materijal. Vratite se i starijim pjesmama, ima dragulja koji nikada nisu bili zastupljeni, a trebali su. Nadam se da će neke pjesme s ovog albuma dobiti na svojoj vrijednosti, no s obzirom kakvu hordu vjernih obožavatelja ima bend, ne sumnjam u njihov pozitivan ishod. Oduvijek sam govorio da je Opća Opasnost svirala pod drugim podnebljem u nekom prošlom vremenu, jamačno bi za njih čuo cijeli svijet.

01. To sam ja

02. Tebi se ne vraćam

03. Klaun