Izdavač: Brkovi
Producent: Gospodin Bandar
Žanr: Punk Folk
Trajanje: 30:55
Broj singlova: 10 + Intro
Naša ocjena: 5 / 5

Novi album Brkova pod kodnim imenom „Pizda Materina“ izdan je još na 8.mart iliti ožujak. Recenzija „Pizde Materine“ namjerno se odužila zbog prikupljanja pojedinih informacija fanova Brkova. Ako računamo i album „Brkati Gosti“ onda je ovo peti po redu album Brkova. Čekao sam i čamio te ispitivao sve fanove Brkova koje poznajem što misle od novom albumu, a najčešći odgovor je bio: „Nije to ništa novo“. Meni je čak i razumljivo da nije ništa novo, da su zvuk, stil i poruka dosljedni prva tri albuma ako u ovom slučaju izuzmemo „Brkate Goste“. Drago mi je da Brkovi nisu napravili „ništa novo“, nisu Brkovi kao neki naši „inžinjeri agronomije“ na estradi koji svaki album naprave da zvuči sasvim drugačije od prethodnih. Ako odvojite malo vremena i preslušate prvi i posljednji album od npr. Škore, Thompsona ili ne daj Bože Severine ili možda Magazina čut ćete radikalne promjene na svakom novom albumu, e ta ekipa ima „nešto novo“ na svakom albumu. Nisam siguran hoće li Brkovi ostati i dalje Brkovi ako probaju raditi nešto novo. Pokušao sam zamisliti Brkove i Shamsu 69 uz Ladarice, klape, uz neki DUB ritam pa čak i u techno verziji, ali to ne ide. Bilo kakva radikalna promjena vjerojatno bi ih pokopala niže i od Zdravka Škendera. Iako na novom albumu i ima nekih noviteta, oni ne odskaču nešto značajno od startne pozicije s prvog albuma.

Samo ime „Pizda Materina“ je već u startu šokantno, kreativno, pomalo šarmantno, a kulturnijoj ekipi s obogaćenim vokabularom je kao udarac pivske flaše o glavu za vrijeme slušanja nekog sredovječnog profesora filozofije koji baca neke isprazne fraze nerazumljive obožavateljima Brkova. Omot albuma djelo je Relje Antonića kojeg možemo zapravo svi pohvaliti na maštovitosti. Album sadrži 10 pjesama plus intro. Što se tiče Intra, njega sam morao odmah obrisati (uz dužno poštovanje opernoj pjevačici Marti Musap). Čim sam došao do novog materijala i počeo ga pomno preslušavati čuo sam FIGARO (intro), iz nekih razloga imam običaj obrisati automatski takve stvari, a pogotovo ženu koja zavija (uz dužno poštovanje ljubiteljima opere, to nije za mene i neće više izlaziti iz mojih zvučnika). Ostatak albuma sam sačuvao. Što zapravo donosi „Pizda Materina“ ?? Odgovor je zapravo ništa novo osim hrpe dobrog Punk Folk Wellnessa (pročitajte što je točno Punk Folk Wellness iz intervjua koji nam je dao SHAMSO 69 na ( http://www.mixeta.net/interview/Punk/shamso-69-exit-je-za-mene-bio-poput-konc-logora-stalno-te-vracaju-i-opominju-nesto  ).

Tu se zapravo nalaze pjesme, poskočice i veselice za sve one ranjene muškarce koji svoju ljubav traže na dnu čaše.  Prva pjesma „PRAVA LJUBAV“ fino otvara album i zapravo poručuje kako smo svi u banani, no SHAMSO 69 kaže kako on samo sluša vjetar i da će sve proći. Izgleda da je još netko uspio zaustaviti vjetar u regiji. Lagao bih kad bih rekao da se nisam osjećao prozvanim u drugoj po redu pjesmi. Možda su nas Brkovi sve poslali lagano u rodni kraj, jer PIZDA MATERINA nam je jedina polazišna točka iz koje smo svi izašli, neki više, a neki manje uspješnije. Pjesma „NIJE ŽIVOT CVJETNO POLJE“  podsjeća pomalo na navijačku pjesmu, ali čim SHAMSO 69 zapjeva „nije zlato SVE što sja“ cijela priča s navijačima mi padne u vodu jer se sjetim „Zemunca u transu koji viče SVEEEEEEEEEEE“. USPOMENE uspješno vraćaju svakog lažjivog muškarca, možda i ženu kada se kriomice i uspješno ljubovalo sa „zabranjenom osobom“.

Odlična pjesma za ostaviti ženu od strane mladića u punoj snazi jest refren „Slušaj sada dobro gotovo je s nama ti djetetu mome nećeš biti mama!“ . Nema dvojbe da ćete pobrati batine od strane ranjene i ostavljene žene, ali Brkovi kažu: “SLUŠAJ SADA DOBRO“,tko ih posluša pričat će. Pjesmu pod kodnim nazivom NEVJERNICA ne želim komentirati zbog straha pojedinaca koji tvrde da su tajice sotonino oruđe, iako ne vidim ništa sporno u pjesmi, tajicama i tajnicama. Nakon naslovne pjesme pjesma koja najviše osvaja publiku prilikom live performansa vrlo je mogući Shamsin alter ego – BALKAN STAR,  koji publiku osvaja nevjerojatnom brzinom. Već na prvom nastupu Brkova 70-80% posjetitelja znalo je riječi kao da je s prvog albuma.

JA SAM UNIFORMA iznimno je vesela stvar s primjesama SKA elemenata, vesela poskočica za svaku zabavu, za svaku osobu neovisno o simpatiziranju Brkova. Na žalost i na sreću, prva cajka koju sam u svom malom životu čuo, ali na žalost ne i posljednja baš je ona od Bane Bojanića koju su obradili Brkovi, SAMO PIJAN MOGU i prije novog albuma znala se naći na repertoaru Brkova. Idealna stvar za riješiti flašu rakije ili gazdi preurediti kafić do temelja. Naprosto čim je čujem, poželim čašu razbiti. Posljednja pjesma nazvana SAMAC odrađena  je kao neka laganija stvar na gitari, baš je to nešto novo na novom albumu Brkova. Prigodna stvar za nalaktiti se na šank, ispiti nekoliko desetaka kratkih i pokušati pustiti suzu, ako suza ne potekne ili imate sreće ili niste ispili dovoljno kratkih.

Do sad je Pizdu Materinu skinulo više od 25 000 ljudi. Rušeći sve rekorde po broju „downloada“ ne sumnja se da će ući u top 5 albuma 2014. godine. Najsvježiji album Brkova možete pronaći na matičnoj stranici Brkova i skinuti ga u potpunosti besplatno, jer koliko znamo Brkovi još nisu potpisali (vjerojatno i neće) ugovor s nijednom matičnom kućom. Osim novog albuma možete slobodno i besplatno skinuti i prijašnje albume. Shamso i ostatak Brkova se neće naljutiti. Album koji treba SLUŠATI PIJAN GLASNO  producirao je Gospodin Bandar, široj publici poznat kao velemajstor iz Piknik-a. Ako se nađete u prilici da kupite album slobodno odrješite kesu i priuštite si „Pizdu Materinu“. Kako bend nema PR stručnjaka ili nekog ogromnog producentskog maga CD ćete najvjerojatnije pronaći na nekom koncertu, festivalu ili ga možda kupite preko crnog tržišta iz gepeka ili ispod stola, tko zna. Budući da albumi iz tvornice Brkova izlaze kao na pokretnoj traci, nadamo se da će za godinu dvije izaći još neki, a do tada Brkovima želimo svu sreću u daljnjem radu i nastupima.