Naziv albuma: Agrooved
Izdavač: Apex
Producent: Christian Markušić
Žanr: Metalcore
Trajanje: 00:38:03
Iz Zagreba nam dolazi mladi metal groove sa prizvukom metalcora, peteročlani sastav po imenu Apex. Njihov debut album ‘Agrooved’ izašao je 1. ožujka, a na njemu se nalazi 11 relativno kratkih pjesama (od 2 pa do 4 minute). Apex je kao ime benda moglo predstavljati mnogo stvari, u prirodnom, fiziološkom, životinjskom ili u znanstvenom svijetu sama riječ predstavlja više značenja, no ostavit ćemo Apexovim slušateljima mogućnost izbora, no ime je, prije svega, dobro izvedivo i za slušatelje s ostalih područja svijeta.
Bend je odlučio predstaviti svoj materijal na engleskom jeziku te se tematika pjesama proteže od ratne i iznimno agresivne priče pa sve do osobnih borbi, neuspjeha/uspjeha i ostalih propitkivačkih radnji, a kontekst samog albuma brze je prirode i prilično je lagan za slušanje, naravno, onima koji se mogu nositi s teškim vokalom Javora Pape. Živo me zanima kako bi se pjevač snašao s tekstovima na hrvatskome jeziku te kako bi to zvučalo izvedeno u metalcore obliku, onda bi to bilo nešto po čemu bi se Apex definitivno isticao na regionalnoj metal sceni. No, pričekat ćemo s tim potezima, možda će momci jednom zabrazditi u te vode, to bi svakako bilo inovativno i zanimljivo. Pjevajući na engleskome jeziku autoru tekstova otvaraju se mnoga vrata i mogućnosti te sposobnost gutanja riječi u teškom growlanju i screamanju, tako da se Apex odlučio na onaj ”internacionalni” korak, svrstavajući svoj metal u svjetsku baštinu takvoga zvuka.
Koliko je ustvari Apex potrefio prvim albumom? Odgovor se, u globalu, ne može generalizirati, na albumu se mogu naći dobre i dinamične pjesme, a mogu se naći i klišejizirane izvedbe u kojima možemo čuti grupu As I Lay Dying ili Bullet For My Valentine i The Devil Wears Prada u svojim žeštokim momentima. Album, nakon drugog preciznog slušanja i dalje ima puno sličnih i dosta konvencionalnih melodija, stoga, da traje recimo dvadesetak minuta duže, slušatelju bi mogao dosaditi. Vrijeme trajanja full lengtha sasvim je opravdan i očekivan, a također je smatram pametnim potezom.
Visoka produkcija, mixing i mastering, kvalitetni zvukovi u većini stvari ostavljaju dojam pravog profesionalizma i odmicanju od onog demo prizvuka kojega se drže brojni metal bendovi u usponu, unatoč tome što imaju resurse za nešto bolje. Drago mi je da mi barem ovdje uši nisu krvarile.
Od svojih favorita izdvojio bih Gain Control i Rise kao najupečatljivije pjesme te kao pjesme koje su se malo izdvojile iz moguće pretjeranog kloniranja ritmike i tempa iz pjesme u pjesmu.
Agrooved je debitantski album kojemu ćemo oprostiti dosta toga, nećemo reći da se prvi mačići u vodu bacaju, ali duboko se nadam kako će Apex krenuti razvijati se dalje, bez stagniranja, što je, nadam se logično, jer su mladi momci puni elana i energije. Kada bi se vokal malo iskristalizirao i kada bi se možda malo više dalo razmišljanja u različitost melodija, Apex bi mogao napraviti puno toga i na regionalnoj sceni i maknuti se iz Zagreba i okolice. Solidan i samouvjeren album, vidjet ćemo dalje.
Preslušajte album na stranici Bandcampa
1. Victory Ahead
2. I Am War