Naziv albuma: Sam protiv sebe

Izdavač: X

Producent: Adrijan Lončar i Phan

Žanr: Rap

Trajanje: 00:25:42

Broj singlova: 9

Hip – hop scena u Osijeku i ostatku Slavonije te u Baranji u zadnjih je par godina, mimo pionirskih repera poput Lesa, Toxare, Kandžije, Hip – hop Ambasade, Tracktora, Dooplog itd. doživjela značajan procvat demo i underground repera, kao da je netko stvorio pogon gdje reperi samo izlaze na traci. Koliko je to dobra stvar, koliko nije, svakako je za diskusiju, no činjenica je da se to ne može zaustaviti.

Promjenama u modernom društvu, širokoj dostupnosti Interneta i ostalih programa koji uvelike olakšavaju samo snimanje pjesama i upoznavanje s tehnikom, u velikoj smo neprilici zato što: ”Uhvatili se rapa, nešto previše ste zeleni, mogu svi repat’, al’ ne mogu svi biti raperi”, kako kaže Phan u svom reprezentu ”Buntovnik do kraja”. Mogućnost da svi snimaju i da svi stvaraju ”dobru staru repčugu” bacila je sjenu na prave umjetnike zbog brojnih uzaludnih pokušaja i ”bacanja” bezveznih, teško sklopivih rečenica na mikrofon od 20 kuna. Slažem se, svaki početak je težak i trnovit, ali neki ”raperi” toliko znaju ostati na početku da su u stanju učiniti ruglo od tog, inače jako kvalitetnog glazbenog žanra.

Morao sam nekako ovakvom uvertirom pokušati dočarati ono o čemu Phan govori u svom prvom EP-ju, odnosno o jednoj od brojnih tema koje možemo čuti na ovom ‘kratkom’ albumu.

Phan je osječki raper koji je počeo sa snimanjem prije pet godina i dosad je, osim rada u grupi Loš Utjecaj i brojnih suradnji samostalno izdao demo album ”Kraj početka” 2012. godine. Naizgled samozatajan i nenametljiv te kao da je odlučio cijelu karijeru provesti u underground vodama, Phan je na jesen prošle godine, pod palicom Danijela Grbića Čaruge izbacio spot za pjesmu ”Umjetnik u tami”, zasad jedini singl koji je načinio uvod u sam koncept albuma.

Devet relativno kratkih pjesama različite tematike, gdje možemo sresti elemente reprezenta, ljubavne tematike i socijalno angažiranih pripovijetki te storytelling, na prvu ruku mogu stvoriti kaotičan pregled onoga što je Phan htio reći, no album je ustvari toliko jednostavan, ali efektan da se različitost tematika i nekonceptualnost uopće ni ne primijeti. Slobodno mogu reći kako sam uživao dok sam preslušavao ovaj album, čak i smatram da se nije trebalo ubacivati više pjesama pa da se dobije materijal za longplejku, jer je rečeno sve što se htjelo reći. Neke stvari definitivno će pasti u zaborav upravo zbog nedovoljne angažiranosti samog autora, ali neke od ovih pjesama mogle bi značiti proboj na neke veće stepenice.

Na albumu ne primjećujemo suradnje, iako je dosta beatmakera svoje materijale pružilo autoru kao što su Madd Ant, Walla te Ogi Feel the Beat, a neki su instrumentali Phanovi dok su neki velikodušno pozajmljeni s Interneta. Postoji i jedan remix pjesme s prošlog albuma, riječ je o pjesmi ”Obojeni svijet snova”, pjesmi koja možda najslabije utječe na slušatelja, ali koja dokazuje da su nove pjesme sve kvalitetnije i slušnije.

Ako Phan nastavi ići ovim putem paralelno s radom u Lošem Utjecaju, puno će veća količina ljudi uspjeti čuti za ove uistinu kvalitetne materijale. Dobio je dobar vjetar u leđa, neka mu nastavi trajati kroz cijelu plovidbu.

PLAYLISTA NA YOUTUBE-U

DOWNLOAD LINK

80%