Naziv albuma: Live @ Tvornica kulture
Žanr: Punk Rock, Pop Rock, Novi val
Trajanje: 01:08:17
Broj pjesama: 20

Nedavno nas je napustio, kao što ste svi mogli čuti, veliki Vlada Divljan. Osobno mi je drago što su se u ovom moru informacija i brzog kolanja nadolazećih vijesti koje zamjenjuju one jučerašnje – informacije o smrti i žaljenju Vlade Divljana zadržale nekoliko tjedana. Mediji su najčešće idealan okidač za transformiranje nečijeg preranog odlaska u „slavljenje ikone“ i odavanje počasti istima, a svi lažni moralisti koji govore kako se previše pažnje posvećuje glazbeniku koji je svoj trag ostavio prije 30-ak godina i da se pažnja treba posvetiti „običnom“ čovjeku – neka si takvo ili slično razmišljanje zadrži za sebe. Osobno, nisam živio u zlatno doba djelovanja Idola, ali dobro znam što su moji roditelji možda i najviše slušali i što su nostalgičari uvijek spremni izjaviti kada su u pitanju Idoli i Vlada Divljan, a to je da su se kod njega spojile dvije osobine – jedna je da je bio profinjeni genijalni autor i kompozitor, a druga je da je bio nevjerojatno fin čovjek, kako je rekao Max Juričić, frontmen Ljetnog kina.

Divljan nije nažalost živ dočekao ovo live izdanje koje predstavlja stvarni presjek njegove karijere u 30-ak godina, od početka djelovanja s Idolima, pa sve do posljednjih koncertnih i diskografskih aktivnosti s bendom Ljetno kino. Koncert prema kojem je snimljeno live izdanje održan je 5. travnja 2014. godine u Tvornici kulture, no iako je trebao izaći podosta ranije, spletom okolnosti doživjeli smo ga baš nekako u ovaj simboličan trenutak. Možda diskografi i nisu imali namjeru objavljivati ga, ali su ih neke više sile nakon svega što se dogodilo u posljednjih mjesec dana natjerale na taj čin koji je svakako ispao hvalevrijedan i koristan, prvenstveno zbog genijalnog presjeka odsviranog na koncertu koji će poslužiti kao izvrsna memorabilija, osim na taj događaj – i na samoga Vladu.

Ne sumnjam da će se u narednim godinama izdavati svakojake kompilacije Idola i Vladinog rada nakon devedesetih, no ovaj live album jedini će uspjeti održati tri temeljna elementa koji su obilježavali Vladinu karijeru: toplina, pozitiva i ugoda. Album je napravljen analogijskim slijedom gdje se fragmentarno izmjenjuju pjesme iz osamdesetih, devedesetih i dvijetisućitih, Vlada je kroz cijeli koncert zvučao poletno, revno, dosljedno i najvažnije – zdravo, unatoč bolesti koja ga je već tada znatno obuzimala i operaciji koja je slijedila već dan poslije. Atmosferičan nastup dodatno je obogaćen, odnosno ostao je bogat upravo zbog toga što se dečki iz Ljetnog kina nisu htjeli lišiti niti jedne pjesme te nisu htjeli ispravljati nikakve greške naknadno u studiju, već su htjeli prenijeti pozitivnu vibru koja je vladala upravo onako kako je tada izgledala.

Teško je na ovako bogatoj, a opet jednostavnoj kompilaciji izdvojiti favorite, jer bi takav način komentiranja bio nepošten prema ostalim stvarima koje su jednako energično odsvirane od strane benda i otpjevane od Vladine strane, a veliki značaj koncertu pridaje Surka, beatboxer Ljetnog kina, koji na specifičan način upotpunjuje ritam sekciju i tako daje na moderniziranju starijih Vladinih radova, a svakako valja navesti i ostale članove, a to su Max Juričić na ukulelama i mikrofonu, Vlade Matulić na klarinetu, Filip Petković na stand up bubnju, Jurij Novoselić na harmonici, Marino Pelajić na basu, Stanislav Kovačić na violončelu i Gonzo na perkusijama. Izvedeno je 12 pjesama od Idola kao što su Maljčiki, Retko te viđam sa devojkama, svevremenska Rusija, Nebeska tema ili Kenozoik, a Vlada se dotakao i novijih uradaka kao što su Samo jednu ljubav imam, Vodim te na more ili Najlepša.

Uistinu bogat presjek karijere Vlade Divljana obogaćen s odličnim instrumentalistima i zahvalnom publikom rezultirao je odličnim live albumom koji će svakoga vratiti, ili pak uvesti u svijet lijepe, ugodne, neopterećujuće glazbe kakvu je Divljan uvijek stvarao, takozvani „Džentlmen rock ‘n’ rolla“. S ovim posthumnim albumom odana mu je velika čast, onakva kakvu je zaslužio.

1. Samo jednu ljubav imam

2. Rusija

3. Iza osmeha