Izdavač: Moonlee Records

Datum izdanja: listopad 2016.

Žanr: rock / alternative rock / stoner / post-punk / rock and roll

Trajanje: 00:28:57

Broj pjesama: 8

cover

Uvijek ću tvrditi, a i svako drugi to slobodno može tvrditi sa mnom, da je cilj rock glazbe, i bilo kojeg njezinog žanra, odašiljati snažnu poruku u svijet. Previše ljudi glazbu danas samo čuje, a ne sluša. Previše ljudi olako shvaća dane i mjesece koji su uloženi u jedan autorski album i koji stoji pred njima ogoljen, čekajući da ga bilo tko stavi u uho. Previše ljudi misli da je glazba ovdje da im prođe dan ili bilo koji drugi omjer vremena. No, kada dođe beogradski Repetitor i da vam novo studijsko izdanje u ruke i vi ga poslušate – čut ćete poruku čak i da ste gluhi.

Iako je ovo najkraće studijsko izdanje beogradske trojke, ne jenjava previše za svojim prethodnicima po pitanju žestine, istine i energije brutalnosti. Počevši s već objavljenim singlom Suženi snovi i repetitivnim ritmovima bubnja i basa uz gitarsko vokalne ekstaze Borisa Vlastelice, Repetitor nastavlja tamo gdje je prije četiri godine stao. U njihovom carstvu minimalizma slušatelj se osjeća sigurno iako su teme okolo njega opake i prijete iza svakog ugla dok ponestaje metaka za pružanje bilo kakvog otpora. Opet je sve tako slično na prvu, a opet sve tako različito i sa svakom novom pjesmom otvara se neka nova energija uz pipkanje i nekih drugih žanrova. Cijela priča nastavlja se istoimenom pjesmom Gde ćeš, gdje ulogu vokala preuzimaju Milena Milutinović i Ana-Marija Cupin. Još jedna zanimljiva činjenica oko ovog benda je to što se ništa ne vrti oko nikoga nego svi oko svega. Bend cirkulira kao svojevrsna zajednica gdje uloga svakog člana preuzima ulogu drugog člana. Gdje se bubnjarske i bas dionice stapaju savršeno uz gitare, a Borisovo izbacivanje snažnih vokala opet ponekad lijepo zamjenjuje sa ženskim dijelom benda. Ništa nije ničije, a sve je svačije i tu se krije ljepota stvaranja glazbe kod Repetitora.

Stvar Crvena odaje uranjanje u pomalo psihodelične vode govoreći svima kako je jedini način taj da moramo svi „sići s uma“, a Borisov Kralj ničega jasno govori o osjećaju ljudske beskorisnosti. Možda instrumentalno i vokalno najjača Ako te ikada je potencijalni pobjednik albuma u kojem se osjeti kulminacija cijelog izdanja uz, naravno, već neko vrijeme aktualni singl Beskraj, koji slijedi odmah nakon. Osjeti se u ponekim trenucima i pomalo „šejnovska“ atmosfera modernog odmetnika koji zakopava ljude u pustinji i pljačka benzinske crpke što cijelom izdanju dodaje štih razboritosti i borbe protiv bilo kojih zakona koji vladaju među ljudima. Konačna Ekspedicija lijepo zaokružuje album kao cjelinu prilagajući slušatelju mogućnost da se zapita gdje je sve bio kroz proteklih osam pjesama i kojim pustinjama je skitao i zašto je bio svuda, a nije bio nigdje i sada si postavlja to konačno i glavno pitanje koje stoji u naslovu ovog albuma i ove recenzije. Gdje smo kada nismo nigdje i tko nas to okružuje da ne uspijevamo vidjeti ništa?

Iako ovo nije najduže i najbolje studijsko izdanje koje je Repetitor izbacio na tržište, trojci se svakako mora priznati da ovime lijepo zaokružuju svoj dosadašnji glasni rad. I što se album više preslušava, to više stvari sjedaju na svoje mjesto. I što više Repetiror biva glasan, možda nekim ljudima dođe poruka do njihovih ušiju. Gde ćeš je priča o ljudskoj učmalosti i zguranosti među svim smetnjama koje mu donosi današnje društvo i ograničava postojanje i djelovanje pojedinca. Priča ispričana u bezbroj oblika umjetnosti, ali Repetitorovci su se potrudili da vam objasne to na svoj način. Minimalistički, repetitivan, žestok i kroz osam pjesama – direktno u glavu!

1. Suženi snovi
  2. Gde ćeš
  3. Jataci