Naziv albuma: A Što Ak’ Ja…

Godina izdanja: Studeni, 2014.

Producent: Nenad Borgudan

Žanr: Acoustic pop / rock

Trajanje: 00:44:37

Zaista je teško pisati recenziju albuma poput ovog po ovako hladnom i tmurnom vremenu. Za njega su stvorene sunčeve zrake, odmaranje u hladu pod nekim drvetom u nekom neimenovanom kraju, suncem obasjani kolodvori, nasmijani ljudi i djeca koja traže roditelje novac za sladoled. Ali na vremenske uvjete se utjecati ne može pa tako je album ugledao svjetlo tržišta 7. studenog te nam od onda ne može biti žao ni trunke ovog hladnog vremena koje je trenutno oko nas. Tu je ovo izdanje da ugrije svakoga kome je potrebno, ali i onoga kome nije. Album je sunce. Album je toplina. Album je kasno ljeto koje je stiglo baš sada kada nam je svima potrebno – u hladnu zimu.

Bend koji je studijski bio u stanju mirovanja punih pet godina apsolutno je opravdao svaku sekundu svoga albumskog izbivanja sa scene. Detour dolazi jači, sjajniji i bolji nego ikad prije sa novih 12 pjesama koje će odgovarati svakoj maloj duši koja traži mir i svoj mali kutak u svijetu glazbe. Nešto poput skrivene utopije. Baš one koju ne damo nikome da je dira i da remeti slijed sreće. I baš kao što dan počinje jutrom, tako i album se otvara uhu uz pjesmu „Ujutro“ gdje ljupki i prekrasno čist vokal pjevačice Maje Posavec ulazi u slušne pore i tamo ostaje zauvijek. I onda poželite još, i još. I ne možete se odvojiti od nastavka albuma. Osobno, nisam mogao pomisliti da jedno izdanje na sadašnjoj hrvatskoj glazbenoj sceni može toliko ući u uho i tjerati slušatelja na neprestano premotavanje albuma, ali ovim putem se ispričavam te čvrsto tvrdim da za kvalitetnu glazbu na hrvatskoj sceni i dalje ima mjesta. Nakon pjesme „Cvijet“ na albumu slijedi prvo ukazivanje vokala Nenada Borgudana koji zvuči besprijekorno na pjesmi „Nema“ uz svu dozu akustične melankolije i tekstualne usamljenosti koju doprinosi. O pjesmi „Daleko“ ne treba se posebno govoriti jer je riječ o velikoj uspješnici prije izdavanja samog albuma, a za pjesmu je snimljen i spot (jedan od sveukupno dva na albumu). Zamišljen u nekom prosinačkom popodnevu kako sjedim u vlaku koji polagano juri prema Dalmaciji ili Zagrebu slušatelj uranja u pjesmu „Taj Vlak“ i uvijek iznova pronađe put „kroz Gorski kotar i kroz snijeg“.

Album fantastično odzvanja tom ljetnom toplinom pa se sve nekako pomiješa kroz ostatak izdanja kroz pjesme poput „Kolovoz“ i „Plešem Sama“ i ostavi nas same, same usred ničega sa dobrom dozom tihe glazbe koja dolazi izdaleka u jednom gradskom parku okruženom ulicama i prometom koji do nas ne dopire. Iz daljine se čuje pjesma koja slijedi, a to je veliki hit grupe Detour pod nazivom „Snijeg“ i polako odlazi ljeto i praznici počinju i Božić se bliži i Tin ostaje sam. Sam samo na kratko jer album doživljava svoju završnicu već na sljedećoj pjesmi „Pijani Pilot“ i sve nas nekamo nosi lagani zvuk klavira, u oblake, daleko od svijeta i vraćamo se samo na kratko – da bi još jednom pustili album iz početka.

Može se sa sigurnošću reći kako je sastav kojeg čine Maja Posavec, Nenad Borgudan, Edi Grubišić, Alen Križaj, Vibor Čerič i Dominik Žagmešter definitivno dokazao da su jedan od najboljih trenutnih bendova na hrvatskoj sceni, što po kvaliteti sviranja, što po glazbi,što po tekstovima pjesama, ali i savršenoj dozi smirenosti i ugodne atmosfere tokom cijelog izdanja. Što se tiče same produkcije, za nju je također zaslužan Nenad Borgudan tako da mislim da je svima očito kojih dvoje članova su ipak okosnica benda (uz, naravno, besprijekorne izvedbe ostalih članova tijekom izdanja). Ukratko, kapa dolje cijelom sastavu. Pokazali su da mogu biti još bolji od još boljega te da ova prekrasna priča pod imenom Detour nikako ne smije stati na ovome. Nadam se samo da nećemo morati čekati još pet godina, ali bez žurbe. Ipak se sa umjetnosti mora imati strpljenja. A ovo je definitivno upravo to – čista , vedra i topla umjetnost.

1. Ujutro

2. Cvijet

3. Nema