Naziv albuma: Tu

Datum izdanja: 17.3.2017.

Producenti: Aleksandar Ljiljak, Tomec & Grabber

Žanr: pop

Trajanje: 32:16

Prošlo je 12 godina od albuma prvijenca ‘In Balance’ Headoneasta, grupe koju čini bračni par Ljiljak (Aleksandar i Rebeka). Ekipa proizašla iz nekadašnjeg Yammata, koji se još razdijelio na Detour i nekadašnji Florijan, okreće se sličnom zvuku i ambijentu nekadašnjih yammatovskih uspješnica, a na ovom drugom albumu, naziva ‘Tu’, mastermind iza svih pjesama A. Ljiljak okreće se toplijem, smirenijem i više dreamy zvuku, koji stabilizira Headoneast kao još jedan radiofoničan projekt, no u različitom intenzitetu pamtljivosti ove nove pjesmarice.

Što se logističke strane novog albuma tiče, A. Ljiljak obavio je višestruki i, možemo reći, daleko najopsežniji posao, producirajući glazbu, pojavljujući se kao izvršni producent, a istovremeno i kao samostalni autor, skladatelj i aranžer gotovo svih pjesama, pjevajući, programirajući, svirajući gitaru, klavir, synth, dok je R. Ljiljak uz izvršnu produkciju, likovno oblikovanje albuma, svoj vokalni pečat ostavila na svim pjesmama osim naslova ‘Sve se vidi’ i ‘Drukčije’. Tu su naravno i gostujući svirači, no znatno manja ekipa nego na prošlom studijskom uratku omogućila je intimniju i minimalističkiju atmosferu, koja stilski čini album veoma prozračnim vjesnikom proljeća, koji je, uzgred rečeno, objavljen u idealno vrijeme (početak proljeća) s obzirom kako se album predstavlja.

Ovaj veoma ugodan pop album dosta je dugo nastajao, a veoma kratko traje, nekih tridesetak minuta, a nastao je na “kronološki” način, gdje su sve pjesme na albumu poredane onako kako su nastajale – prva je prva, posljednja je posljednja te su skoro sve od njih bile singlovi koji su najavljivali album. Tome ne kumuje nekakva konceptualnost, ali, ovdje se nije toliko tematski igralo na povezanost pjesama, koliko zvukovno, stilski i aranžerski. Osjeti se prepoznatljiv zvuk Headoneasta, pun pozitivnih stremljenja, ugodnih pjesama i zanimljivih instrumentala, a pogodujući tome da je Rebeka utjecala na Aleksandra da obnovi grupu, još više govori o značaju ovog albuma, ako ne svima nama, onda barem njima dvoma, što daje albumu još jedno posebno ozračje.

Dvoglasno muško-žensko pjevanje definitivno će ostati najpamtljiviji element albuma, a krećući od prve Ide ljubav, durske melodije, višeglasje, pozitiva i opuštene melodije okosnica su cjelokupnog projekta. Na prvoj pjesmi im se pridružuju i Zagrebački mališani, kao i glockenspiel (metalofon) i fićukanje, a zatim nam slijedi Mayska, među najpoznatijim pjesmama s albuma koja je pojavom na radiju sigurno barem jednom nekome zapela za uho. Riječ je o pjesmi s groovy ritmom, lijepim prijelazima gitare, s jednostavnim tekstom koji poziva na “positive thinking”, no u ponešto drugačijem senzibilitetu. Definitivno najupečatljivija (osobno) stvar s albuma je Sve se vidi, laidbackovska pjesma s efektom pljeskanja i trubom kao odličnim sastojcima i dodatcima.

Kao i većina, i sljedeća pjesma ima radijski štih, to je pjesma Sad kada znam koja podsjeća na devedesete i sadrži klasične nježne vokale, a ništa drugačije nije ni u sljedećoj Ljubi me, koja naglašava mirnoću i ljubavnu tematiku. Kod pjesme Drukčije nije puno toga drukčije, osim što sada dobivamo slijed od tri pjesme koje se mogu pripisati određenim godišnjim dobima – dok je Drukčije proljetna, Ljetna pjesma odiše ljetnom atmosferom (tvoje usne su k’o ljeto…), a Jesen, logično, jesenjom, u kojoj ima i detourovskog prizvuka, gdje se na el. gitari pojavljuje i Nermin Puškar. Posljednja pjesma posvećena djetetu Voljena poziva nas na zaokružen kraj albuma, gdje se, logično, sve nastavlja i zaustavlja u pozitivnom tonu.

Nekima će možda biti jednoličan, nekima baziran na jednostavnim tekstovima, no činjenica je da Headoneast unatoč sličnim aranžmanima i ne toliko zahtjevnim stihovima odlično barataju atmosferom pjesama, gdje se čuje i osjeti kako je svaka pjesma nastala u obiteljskom, prisnom okruženju i gdje je jedan glazbeno-ljubavni par odlučio sa svojim slušateljima podijeliti nekoliko vedrih i pozitivnih dojmova i savjeta. Ovo je jedan od ljepših i ugodnijih pop albuma u nas koji nažalost neće doprijeti do šire publike, no, čemu je to razlog, neka je druga tema. Headoneast – dobrodošli natrag!

1. Ide ljubav
  2. Mayska
  3. Sve se vidi