12782130_1252595411421407_10020929_n

Naziv albuma: Fuse

Godina izdanja: 2016.

Producent: Mark Mrakovčić

Žanr: hard rock, progressive rock

Trajanje: 00:41:03

Čakovački rockeri okupili su se davne 2002. godine. S obzirom da im je album prvijenac izašao 2016. godine, razlozi zbog čega je to tako su razni. Od raznih uspona i padova tijekom godina, promjene članova benda, i sličnih razloga u kojima se bilo koji bend može naći, na kraju se ipak izrodilo nešto dobro iz svega toga. Album imena ‘’Fuse’‘ (osigurač, prev.), prvi je veliki korak u njihovom radu, pogotovo kad  je u pitanju izdavanje pod etiketom velike izdavačke kuće, što je zapravo jedna velika potvrda. No, ono što su radili prije rada na prvom albumu, također vrijedi spomenuti. EP imena ‘’Break Your Wall’‘, snimljen je 2007. godine, a izašao je u digitalnom download obliku te sadrži osam pjesama. Članovi benda su: Robert Kriković (glavni vokal i bas gitara); Nenad Rešetar (gitara); Adrijano Valpatić (gitara) i Marko Lajtman (bubnjevi).

Već pri prvom pogledu na cover albuma asocirao me na nešto što bi Muse napravio za svoj cover. Tu su me već dobili jer sam veliki fan Musea, jedino što preostaje jest dobro preslušati album. Na njemu se nalazi deset pjesama, a otvara ga pjesma Give Yourself To Me koja je bila najavni singl za album. Već na uvodu se može osjetiti atmosfera koju bi na sličan način napravili Foo Fightersi ili možda Audioslave. Malo laganije kitice i nabrijani refreni su pun pogodak. Iduća pjesma jest Should I care, koja ima vrlo neobičan intro na električnoj gitari. Sve se to dobro upakiralo u vrlo ritmične dionice ostalih instrumenata. Ovdje svakako treba izdvojiti odličan solo na električnoj gitari koji je totalno osvježio pjesmu. Treću pjesmu, We’ll Make It, otvara kratak isječak govora JFK-a iz 1962. godine: ‘’We choose to go to the moon in this decade and do the other things, not because they are easy, but because they are hard,…’‘. Čitajući malo tekst, došao sam do zaključka da se uvodni govor dobro uklopio, jer kako pjesma poručuje, svaki dan je novi početak, i bez obzira koliko je teško, treba pokušavati ispočetka. Što se tiče glazbe, tu se već osjeti klasičan zvuk benda: jake električne gitare i puna ritam sekcija.

12784751_1252595404754741_521129861_n

Iduća stvar, Addiction, malo je ipak hard rock štiha. Jack Whiteovski uvod na gitari i igranje bubnja kasnije potvrđuju to. Svaki dobar album u sebi treba imati barem jednu akustičnu pjesmu (ako je više, još bolje), da malo razbiju tzv. monotoniju koju neki bendovi često rade, snimajući album s potpuno identičnim pjesmama. Lagana gradnja pjesme My Little Miracle, od akustične gitare, pa laganog prebiranja po električnoj, do punog benda (ali naravno, lakšeg ritma i opuštenije atmosfere). Pjesma za koju je snimljen i odličan spot jest Wake Me Up, a može se reći da je jedna od ‘’najpitomijih’‘ pjesama s albuma. Riffovi su čisti klasičan rock, a solaža na gitari samo potvrđuje to.

Never Enough je pjesma koju bas gitara nosi, ali pametno se skrivajući u pozadini između ostatka benda. Naravno, sve je to popraćeno klasičnim zvukom benda, ‘’masnim’‘ riffovima i odličnim vokalom. Iduća pjesma mi je svojom prvom polovicom slušanja odskočila malo od albuma, no, možda sam to samo ja. Save Me je jedna od pjesama s malo drugačijim uvodnim ritmom na bubnju, te s prekrasnim uvodom koji je totalno i čisto alternativan. Refreni su, kao i uvijek, prepoznatljivo nabrijani. Predzadnja stvar, What’s My Name svojom atmosferom kao da je iskočila iz devedesetih godina prošlog stoljeća. Podsjetila je na nešto što bi sigurno Soundgarden snimio. Album zatvara prava rokerska pjesma Alone.

Bilo bi stvarno šteta da ovaj album šira javnost ne prepozna. Zvuk cijelog albuma je svjetski. Od same produkcije, do snimljenih gitara, bubnjeva i vokala. Ono što svakako treba izdvojiti jest Robertov glas koji baš podsjeća na glas Davida Grohlea. Naravno, ne u onom lošem ‘’kopiket’‘ smislu, nego upravo suprotno.

Može se reći da hrvatska rock scena ima kvalitetnih izvođača koji sve više i više rade bolju glazbu. Clone Age svakako su dio te scene.

1. Give yourself to me
  2. Should I care