Naziv albuma: Matija svira Arsena
Datum izdanja: 6. studeni, 2015.
Producenti: Miroslav i Filip Vidović
Žanr: jazz, ambient
Trajanje: 00:58:25

Nedavno je na ovogodišnjem zagrebačkom Interliberu predstavljen jedan poseban album imena ‘’Matija svira Arsena’‘. Nema ljepšeg nego napraviti presjek nekih od najdivnijih skladbi svoga oca Arsena Dedića, koji je po mnogima jedan od najvećih institucija hrvatske glazbe, djelujući od šezdesetih godina 20. stoljeća, pa sve do ove godine, kad je, nažalost, zbog teške bolesti i umro. Na albumu nalazi se 12 pjesama, a možemo ih bolje definirati kao skladbe. Album otvara klavirska obrada prekrasnog uvoda Glembajevi (Naslovna tema) iz filma Glembajevi, koji je snimljen 1988. godine. U originalu instrumental nošen violinama, pomalo i klavirom, stvara vrlo čudnu, pomalo negativnu atmosferu, i vrlo jasno dočarava sve ono što će se događati obitelji Glembaj.

U Matijinoj obradi, pjesma je malo duža, ali primarno nošena klavirom. Mogu slobodno reći da note klavira pričaju priču Glembajevih, te je dosta ambijentalna i zapravo noćna Iduća numera jest obrada pjesme Ni ti ni ja s Arsenovog albuma Pjesma je moj život iz 2002. godine. Slušavši original, Arsen je fino ukomponirao glazbu klasičnog šlagera s opatijskih terasa pedesetih i šezdesetih, i ubacio ju u 21 stoljeće. Ni Matijina obrada ne odskače daleko od originala. Energični prijelazi na klaviru izmjenjuju se i daju određenu pozitivnost, bez obzira što je tekst originala previše sjetan. U registraturi (Naslovna tema) iduća je obradne naslovne teme iz serije U registraturi, snimljene 1974 u samo devet epizoda, rađene po knjizi Ante Kovačića, gdje je u glavnoj ulozi Ivice Kičmanovića Rade Šerbedžija (koji će u kasnijim godinama snimati obrade Arsenovih pjesama). Prekrasna naslovna tema, koja na neki način dočarava kombinaciju seoskog i gradskog života u kojem se pronašao sam Ivica Kičmanović, u Matijinoj izvedbi je mirnija, melankoličnija, te malo odudara od originalne izvedbe, ali je naravno posebna na svoj način. Iduća skladba, tj. obrada jest U registraturi (Laura), teme koja u originalnoj izvedbi pokušava dočarati, kroz napete dijelove tijekom cijele pjesme, tko je zapravo bila Laura (na kraju knjige posesivno ubija Ivicinu ženu, ranjava ga, te na kraju bude optužena smrtnom kaznom). Matija tu još pojačava taj dojam, svirajući malo napetije dijelove, naravno u molu, koji samo pojačava dojam o samoj Lauri.

(GlasIstre.hr)

Iduća jest obrada predivne pjesme Sve što znaš o meni, koju je Arsen napisao za Gabi Novak još davne 1970. (kasnije ju je i sam par puta obradio). Matijine energične dionice upravo prepričavaju Arsenovo pjevanje divnog ljubavnog teksta. Daljnje male brze improvizacije, polako završavaju i tonu u dubokom zvuku klavira. Iduća Matijina obrada jest Kuća pored mora, koju je Arsen isto prvobitno napisao za Gabi, a zatim sam obradio. Sama obrada savršeno vizualizira tužan tekst o ‘’jednom izgubljenom svijetu’‘ i o ‘’praznoj kući’‘ (kako pjeva Arsen), te samu napuštenu kuću pored mora. Iduća jest Moderato Cantabile, koja me pomalo svojim uvodom, a i daljnjim raspletom sjetila uvoda iz filma American Beauty. Upravo zbog najdubljih odsviranih tipki na klaviru. Sličan sam osjećaj imao do kraja same pjesme. Skladba imena Zaludu me svitovala mati, u originalu pjesma koju je Arsen napisao za Klapu Šibenik i njihov album koji je izašao 1981. Divnu klapsku pjesmu, Matija je, opet na svoj način, nekako odsvirao podsjećajući na dosad opisanu pjesmu s albuma Kuća pored mora. Sama atmosfera tijekom pjesma jako asocira na more.

Jedna od, osobno, najdražih pjesama Arsena Dedića, savršeno je obrađena pod Matijinim prstima, a to je Tvoje nježne godine. Cijelu pjesmu klavir priča priču koja se žustro nabrije kad bi, u originalu, Arsen zapjevao tekst istoimene pjesme. Veliko iznenađenje koje sam vidio pregledavajući prvi put popis skladbi na albumu, jest skladba Dida moj. Iako sam ju, na svoju žalost, nedavno otkrio slušajući Arsenov Platinum Collection, u ovoj izvedbi, moram priznati da mi zvuči bolje i ljepše od originala. Prva vokalna skladba jest duet Matije na klaviru te Massima Savića, koji je otpjevao Razgovor s konobarom. Moram priznati da mu je glas savršeno sjeo u ovoj izvedbi. Mogao bi razmisliti gospodin Massimo da snimi još više obrada ovakvog ambijenta. Album zatvara i kompletira obrada pjesme Ne plači, iz 1971. godine. U originalu jedna iskrena, sjetna i mogu reći oproštajna pjesma, Matija je, skidajući mu kapu, vrlo pametno odabrao da ovaj album završi s ovom pjesmom. Vrstan virtuoz na gitari Miroslav Tadići gostuje na toj pjesmi i njegove odlične dionice ispreplitale su se s klavirom i vrlo neobično, pomalo pozitivno ispričale priču te pjesme.

Od određene svečanosti klavira na početku albuma, koji je, slušajući ostatak albuma, polako počeo evoluirati na neki način, zadnje dvije pjesme su pokazale  određenu emotivnost i poštovanje Matije prema pjesmama svog oca. Vrhunski pijanizam, te određena ljudskost, priznajem, pokazala je Matiju u jednom emotivnom obliku, gdje se može reći da je ovaj album upravo oproštaj od preminulog Arsena.

1. Glembajevi (Naslovna tema)

2. Ni ti ni ja

3. U Registraturi (Naslovna tema)