Naziv albuma: See The Light
Datum izdanja: 2015.
Producent: Darko Grubišić
Žanr: heavy metal
Trajanje: 00:43:40

Svježi metal materijal u hrvatskoj metal enciklopediji dolazi nam ovoga puta iz Splita, gdje je aktivna grupa StimulanS još od 2001. godine. Sredinom listopada za Miner Records objavili su album See The Light, a bez nekog prevelikog uvoda, krenut će se u opisivanje albuma što prije kako bismo prikazali širokopojasni utjecaj raznoraznih metal stilova i bendova koji su utjecali na zvuk grupe, a istovremeno, na koji način je grupa uspjela zvučati autentično i uhu veoma ugodno.

Što se tiče vizualnog dijela albuma, jasno se vidi kako je bend pokušao tematizirati vlastitu simboliku putem tekstova pjesama, putem njihovih naslova i putem grafičke izrade naslovnice i unutrašnjosti. Zlobnici će reći – priziva se na okultno i to je provokacija, no jasno je kako mnogi poganski, ritualni ili bilo kakvi kulturološki simboli prikazuju raznorazna značenja, pa je tako u jednoj kulturi neki simbol potpuno drugačijeg značenja nego u nekoj drugoj. Veoma kreativno, precizno i planski napravljen dizajn, s popisom ekipe zaslužne za album, tekstovima pjesama i raznim estetskim dodatcima.

S početkom albuma, Before Your Eyes prava je heavy metal poslastica, gdje možemo čuti zvuk osamdesetih te osjetiti spektakl pojava šarolikih videospotova u popularnoj kulturi, a pjesma, da je izašla na stranom tržištu, zasigurno bi među metal fanovima postala prepoznatljiva, upravo zbog nostalgičnog zvuka kakvog se može naći u današnjim sve rjeđim power i heavy metal sastavima. Dance Of The Headless Swan potiče da poslušate tekst pjesme s razumijevanjem upravo zbog interesantnog naslova numere, a kroz pjesmu se nastavlja heavy zvuk sa zbornim pjevanjem refrena i s ugodnim solom što upotpunjuje bogatstvo veoma konciznog aranžmana. Nastavljamo s End Of Your World, gdje moram primijetiti kako je pjevanje engleskog jezika prilično dobro balansirano i vidi se da je znanje istog pozamašno, što se tiče izgovora + opjevavanja, a i pjevačev se glas zamjetno treba favorizirati, upravo zbog različitih vrsta pjevanja i dosezanja težih tonaliteta.

Slave Of The Veil još je mračnija pjesma ovog prilično stilski sumornog albuma, a da sada ne nabrajamo razne heavy bendove koji se mogu čuti kroz sve pjesme, spomenut će se samo precizno odvajanje sadržaja pjesama redanjem numera, pa se tako nakon sitno, sitno sporije pjesme plovi do Sailing On, veoma dinamične heavy eksplozije koja će vam također upaliti senzore za nekim nostalgičnim vremenima. Naslovna pjesma albuma See The Light, sadrži veoma pamtljiv refren koji, kao i prva traka, može uz adekvatan video spot pronaći i dio šire publike. Zamjetno je da skoro sve pjesme na albumu traju iznad četiri minute, upravo zbog nemalih tekstova, kompleksnih kompozicija i sveprisutnih sola poslije refrena.

Manowarovska Reach For The Freedom snažna je i poletna nepacifistička pjesma sa standardnim poantiranjem stihova u metal žanru. Heavy Heart dodatno potvrđuje kako bend može konkurirati na svjetskoj razini, ne samo zbog dosljedne tematike, nego zbog veoma vještog aranžmana i zanimljivih harmoničnih rješenja koje je upotpunio veoma efektivan refren. Te naposljetku, doktrina albuma završava se s Hopeless (Warrior), koji počinje s interesantnim potezima gitare koji upućuju u power stvar, no riječ je o još jednoj pjesmi koja je dobila čast zaključiti ovaj koherentan album.

Momci iz grupe otvoreno odaju počast svevremenskim bendovima i pjesmama osamdesetih, raznim power i heavy metal sastavima koji su zaslužni za raspačavanje metal glazbe širom planete. I tu nema ništa loše, osim eventualnog pojma autentičnosti u autorskom radu – nikada ništa nisam imao protiv bendova koji djeluju u 2015. godini, a koji sviraju glazbu staru 30-ak godina, postoji određena simbolika, postoji strast, ljubav i nostalgija, zar ta četiri elementa nisu dovoljna da se instrument uzme i krene svirati ono što voliš, bez ikakve stigmatizacije? Na takva vremena ćemo još izgleda morati pričekati, a dotad, uživajmo u bendovima koji, ponavljam, kvalitetno oživljavaju već pomalo mitsku glazbu.

1. Before Your Eyes

2. Dance Of The Headless Swan

3. End Of Your World