Izdavač: X
Godina izdanja: 2013.
Producent: Udûn
Žanr: Ambient Metal
Trajanje: 00:40:04
Broj singlova: 8
Udûn je ambijentalni metal projekt nastao u Osijeku kojega je osnovao Filip Čačić, a koji je do sada predstavio dva samostalna albuma. 2010. godine tako nam se predstavio svojevrsnim EP izdanjem ‘Almost There’, a ove godine donio nam je širi spektar svoje glazbe u ‘The Days Before’.
Filip, koji osim ovoga projekta još svira i s poznatim metalcima iz Anal Mandice, odlučio je napraviti nešto potpuno drugačije od benda u kojemu se nalazi. Očigledno inspiriran bogatim opusom fikcionalnih Tolkienovih likova, zemalja i priča, Udûn nam kroz svoje instrumentalne trake pokušava dočarati elemente epske i avanturističke priče. Baveći se sviranjem gitare i programiranjem ostalih instrumenata i uštimavanjem svega u jednu cjelinu, ovaj solo projekt može, a i ne mora napraviti nešto po čemu će ga se jednoga dana pamtiti. Očigledno je kako je Udûn baziran na svojstvenom radu iz gušta te nema neku preveliku ambiciju pronaći ogromnu publiku. Je li to dobro ili ne, pronađite sami album te ga preslušajte.
Osam pjesama različitog trajanja otvara uvodna ‘The Arrival’ koja svojim epskim tonovima pravi preludij za ostatak albuma, gdje će se na kraju u potpunosti ispreplesti metal žanrovi. Ambijentalni metal u ovome smislu možda i ne bi trebao nositi samo taj epitet, jer se ovdje stvarno događa dosta toga, možda bi najbolje pasalo ‘Instrumental Metal’ ili u nekim dijelovima čak i simfonijski. Ambijentalni metal u ovome smislu nekada prekreće svoje korijene u agresivno stanje, što se nakon par mirnih i lijepih tonova teško uklapa, eventualno ako pratite film i doživite to kao soundtrack.
Svakako bi valjalo izdvojiti nekoliko pjesama poput ‘Meneltarma’ ili ‘The Union of Maedhros’ koje su svojom svježinom i originalnošću meni obilježile ovaj album kao dobru stvar. Također i odjavna ‘Shores of Aman’ ostavlja dojam eventualnog povratka Udûna, kada skupi dovoljno materijala za treći album. Riječi, naravno, nema, ali sami naslovi direktno upućuju na život u Međuzemlju, odnosno bajci koja je toliko uspješna da se o njoj mogu samo štancati i štancati albumi i nikada neće dosaditi, naravno, ako se glazbenik ne izgubi u ponavljanju materijala.
Očigledno svjestan svojih mogućnosti kao solo izvođač u instrumentalnom biznisu i pod ovim glazbenim podnebljem, Udûn se nikome ne nameće, Internet mu je koliko toliko pomogao da doprije do nešto većeg broja ljudi, ali rad iz gušta vjerojatno je jedino što mu je ambicija. Šteta što je tako, vjerujem da većem broju ljudi ne bi bilo žao kada bi ovo čuli pa čak i Tolkienovim fanovima te fanovima poznate trilogije.
Ako se Peter Jackson ikada uhvati ekranizacije knjige ‘Silmarilion’, neka mu Udûn pošalje svoje materijale. Poznata je činjenica da će ovakav tip glazbe puno bolje prihvatiti strani slušatelji negoli domaći.
Album možete poslušati  OVDJE
75%
75%